Mikä on sinun oma subjektiivinen käsityksesi siitä, minkä pituinen on lyhyt nainen?
Nämä mielikuvathan vaihtelevat todella paljon. Huomasin, että itse suht lyhyenä (158 cm) olen aina hahmottanut, että minua lyhyemmät ovat niitä lyhyitä ja yli 170 cm ovat pitkiä.
Kommentit (43)
Alle 155 alkaa näyttämään lyhyeltä minulle. Olen itse 163 cm.
Alle 150 cm. Olen itse 154 cm, ja pidän itseäni ihan normaalimittaisena. Meillä naisvaltaisessa työpaikassa suurin osa on itseäni ehkä muutaman sentin pitempi, mutta harva on yli 170 cm.
Monta kertaa on käynyt niin, että ajattelen jostain toisesta, että onpa pieni nainen. Sitten käy ilmi, että he ovat minun pituisiani (160 cm) tai vähän jopa pidempiä. Näen siis itseni suurempana, mitä oikeasti olen 😏.
Olen 160 cm ja hahmotan itseäni sentin-pari lyhyemmät lyhyinä ja siitä lyhyemmät jo aika harvinaisen lyhyinä. Lyhyydessä ei mielestäni ole mitään vikaa. Pitkinä pidän n. 180+ cm pituisia naisia, eikä siinäkään mitään vikaa. 160-180 on normaali, 165-175 se normaalein pituus.
En ole asiaa koskaan miettinyt.
Kasvoin 12-vuotiaana melkein nykyiseen pituuteeni ja silloin olin muiden joukossa pitkä (mentiin jumpassa pituusjärjestykseen ja olin se vika). Nykyään kuulun keskivertojen joukkoon.
Kengänkoko oli muiden mielestä järkky, kun se oli 39. Siinä suhteessa ulottuvuus on lisinyt, koska kaikki kengät ovat kokoa 40 nykyään.
T: 175 cm
Vierailija kirjoitti:
Monta kertaa on käynyt niin, että ajattelen jostain toisesta, että onpa pieni nainen. Sitten käy ilmi, että he ovat minun pituisiani (160 cm) tai vähän jopa pidempiä. Näen siis itseni suurempana, mitä oikeasti olen 😏.
Mulla on tuota samaa myös, että silloin harvoin kun jotain ei katso ylöspäin silmiin niin se vaikuttaa tosi lyhyeltä. Sitten tajuaakin olevansa saman kokoinen :D
/9
Kyllä alle 165cm on tosi lyhyt. Erityisesti kun ottaa huomioon, että tytöt ja pojat kasvavat nykyään paljon pidemmiksi kuin kaksi-kolmekymmentä vuotta sitten syntyneet eli 180cm tyttö ei ole enää mikään kauhistus vaan normaali.
Vierailija kirjoitti:
Alle 160 cm pitkät. Olen itse 169 cm ja pidän itseäni keskipituisena.
Mä oon myös 169 cm ja usein tunnen itseni pitkäksi. Ehkä johtuu muutaman sentin koroista.
Vierailija kirjoitti:
Alle 150 cm. Olen itse 154 cm, ja pidän itseäni ihan normaalimittaisena. Meillä naisvaltaisessa työpaikassa suurin osa on itseäni ehkä muutaman sentin pitempi, mutta harva on yli 170 cm.
Minä taas tiedän ainoastaan kolme aikuista naista, jotka ovat alle 155 cm. Suurin osa kavereistani on 161-165 cm pitkiä. Yli 175 cm pitkät ovat sitten yhtä harvinaisia kuin nuo alle 155 cm.
Olen 162cm, enkä pidä itseäni pienenä enkä lyhyenä. 155cm ja sen alle on lyhyitä.
Subjektiivinen näkemykseni on, et en tiiä. :D Sit jos alkaa oikeesti miettimään, nii varmaan alle 160 senttii. :o Voiko pukeutuminen vaikuttaa pituuteen? :D Ja en tarkota korkokenkii, mut vaikka hupparit. Jos vastaan tulisi sopivan välimatkan päästä toisistaan kaksi yhtäpitkää, tai täs tapaukses lyhyttä, naista, mut pukeutuisivat eri tavalla, niin vaikuttaisiko toinen lyhyemmältä? Varmaa aloin miettii tätä liikaa… :D Uskallanko sanoo, et se myös saattaa riippuu muista jutuista ku siitä itse pituudesta? :o
Olen 162 cm ja omasta mielestäni keskipituinen. Mulle keskipituus on 160-169 cm. 170 on siis jo pitkä mun näkökulmasta, ja 159 lyhyt.
Alle 165 cm on lyhyehkö, 160 cm tai alle lyhyt. Olen itse 170 cm.
Alle 160 cm lyhyt ainakin.
Pitkä jos yli 175 cm
Itse olen 157.
Alle 160 cm pitkät. Olen itse 169 cm ja pidän itseäni keskipituisena.