Ovatko 90-luvulla syntyneet boomereita?
Vaiko miksi juuri erityisesti ysärillä syntyneille ja nyt 20-30 vuotiaille sanotaan "ok boomer" ?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät tosiaan ole. Kaukana siitä. Ovat ihmisiä parhaassa iässään.
Tuottavia yksilöitä suomalaisessa työelämässä ovat juuri vajaat 30 ja yli 30 vuotiaat.
Lopettakaa sitten sanomasta meille "Ok boomer", se on ärsyttävää ja väsynyttä.
T. 1996 syntynyt
Ok, boomer.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Baby boomerit on sotien jälkeen syntynyt suuri ikäluokka. Milleniaalien lapsuutta taas yhdistää -95 kiekon mm-kulta.
Ikäluokat määritellään Usassa, Suomen kiekkokisat eivät vaikuta siihen.
Mutta Suomessa kiekon mm-kulta on kaikkia milleniaaleja yhdistävä sukupolvikokemus ja kiinteästi osa heidän lapsuuttaan.
Minä en muista mm-kullasta vihtuakaan, ja olen silti pesunkestävä milleniaali.
T. Ei lainaamasi, -93 syntynyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Baby boomerit on sotien jälkeen syntynyt suuri ikäluokka. Milleniaalien lapsuutta taas yhdistää -95 kiekon mm-kulta.
Ikäluokat määritellään Usassa, Suomen kiekkokisat eivät vaikuta siihen.
Mutta Suomessa kiekon mm-kulta on kaikkia milleniaaleja yhdistävä sukupolvikokemus ja kiinteästi osa heidän lapsuuttaan.
Minä en muista mm-kullasta vihtuakaan, ja olen silti pesunkestävä milleniaali.
T. Ei lainaamasi, -93 syntynyt
Minullakin on oikeus olla milleniaali jos haluan ja elää muiden milleniaalien kanssa uudelleen nostalgista kasaria.
-99 syntynyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuottavia yksilöitä suomalaisessa työelämässä ovat juuri vajaat 30 ja yli 30 vuotiaat.
T. 1996 syntynyt
Ok, boomer.
Ok, doomer.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. 1996 syntynyt
Ok, boomer.
Ok, doomer.
OK, hoomer.
"boomer" voitaisiin suomentaa sanalla "ennenaikainen". Sanaa käytettiin villissä lännessä kun Wyomingin osavaltio avattiin uudisasutukselle. Jotta kaikille taattaisiin yhtäläiset mahdollisuudet vallata asumisalueensa niin kukaan ei saanut mennä rajan yli ennen tykinlaukausta jolla annettiin merkki BOOM. Kuitenkin huonosta valvonnasta johtuen osa uudisasukkaista livisti yön pimeydessä rajan yli ja näitä ennenaikaisia kutsuttiin boomereiksi.
Eiköhän tuolla viitata vastapuolen kommentin boomerimaisuuteen eikä sen sanojan todelliseen ikään.