Mies ei kerro vanhemmilleen että sai lapsen
Tulin vahingossa raskaaksi miehelle jota vasta tapailin. Emme aio muuttaa yhteen, mutta aiomme kuitenkin pitää asialliset välit toisiimme. Lapsi syntyi mutta mies ei edelleenkään ole kertonut kenellekään että hänestä on tullut isä ja hänen vanhempansa eivät vieläkään tiedä olevansa isovanhempia. Hän puhui aiemmin että mentäisiin käymään hänen vanhempien luona nyytti kainalossa pudottamassa tällainen pikku-uutinen, mutta nyt hän suhtautuu siihenkin vierailuun nihkeästi. Haluaisin mielelläni tavata hänen vanhempansa, olisihan se hyvä että lapsi saisi tutustua myös heihin.
Mitä teidän mielestä minun pitäisi tehdä? Antaa asian vain olla vai yrittää vääntää sopivaa vierailuaikaa? Tämä asia vaivaa minua, ainakin itse haluaisin tietää jos oma lapseni olisi saanut lapsen ja minusta olisi tullut isovanhempi.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Minusta voit hyvin ottaa yhteyttä miehen vanhempiin ja kertoa. Ovathan he lapsen isovanhempia . Saattavat olla hyvinkin innoissaan ja haluavat olla lapsen elämässä mukana. Etenkin jos on ensimmäinen tai ainoa lapsenlapsi.
Tai kysyvät isyystestin tulosta.
Jos ne ihmiset olisivat normaaleja, niin isovanhemmat varmaan haluaisivat tietää lapsenlapsestaan.
Tosi iso osa suomalaisista on kuitenkin persoonallisuushäiriötasoisia jurottajia ja kummajaisia.
Yhdet hyvät isovanhemmat ovat jo tosi paljon.
Vierailija kirjoitti:
Jos ne ihmiset olisivat normaaleja, niin isovanhemmat varmaan haluaisivat tietää lapsenlapsestaan.
Tosi iso osa suomalaisista on kuitenkin persoonallisuushäiriötasoisia jurottajia ja kummajaisia.
Yhdet hyvät isovanhemmat ovat jo tosi paljon.
Miksi ne haluaa tietää lapsenlapsestaan? Voidakseen ajoissa siirtää omaisuutensa muille lapsille ja lapsenlapsille?
Tässähän tuli hyviä neuvoja, kiitos niistä. :)
Täytynee vaan odotella sitä, että mies kertoo asiasta itse heille. En tosiaan tunne hänen vanhempiaan, joten en voi ottaa yhteyttä heihin. Ja aika outoa se olisi jos alkaisin heille soittelemaan...
ap
Tästä on jo vuosia aikaa, mutta kaverille kävi vastaavasti. Saivat pidettyä asialliset välit miehen kanssa ja mies oli alkuun läsnä... sitten meni pari vuotta ja jätkä hävis lapsensa elämästä täysin. Eihän nyt oikein osaakaan olla niin paljon isää kuin lapsi vaatis. Just.
Miehen perhe, tutut yms. ei tieneet lapsesta vieläkään mitään. Asuivat eri kaupungeissa ja välimatkaakin oli. Kaveri oli yrittänyt painostaa kertomaan, että lapsella olisi oikeus tuntea sukuaan. Kaverin oma suku on vähän niin ja näin, että jos miehen puolelta löytyis järkeä ja päihteettömiä. Samalla myös jotain turkiverkostoa.
Mies hävis. Kaveri rohkas mielensä ja otti tuon äitiin yhteyttä. Tää nainen meni aivan johonkin, se huusi, itki, lopulta iski luurin korvaan. Meni pari tuntia, kun tämän tytär soitti, että mitäpä? Äiti täällä sai kohtauksen, kun hänestä on tullut mummo!
Aivan upeita tyyppejä ovat. Lapsella on nyt isoäiti ja täti, jotka ovat todella innoissaan mukana elämässä. Siihen renttuun poikaan ovat nuokin katkoneet välit. Harmittaahan näitä, kun eivät saaneet olla vauvasta saakka mukana.
Tuolla kokemuksella mä rohkaisisin kertomaan miehen puolelle itse sitten, jos mies ei suostu. Varaudu kuitenkin sitten myös välinpitämättömään reaktioonkin.
Vierailija kirjoitti:
Tästä on jo vuosia aikaa, mutta kaverille kävi vastaavasti. Saivat pidettyä asialliset välit miehen kanssa ja mies oli alkuun läsnä... sitten meni pari vuotta ja jätkä hävis lapsensa elämästä täysin. Eihän nyt oikein osaakaan olla niin paljon isää kuin lapsi vaatis. Just.
Miehen perhe, tutut yms. ei tieneet lapsesta vieläkään mitään. Asuivat eri kaupungeissa ja välimatkaakin oli. Kaveri oli yrittänyt painostaa kertomaan, että lapsella olisi oikeus tuntea sukuaan. Kaverin oma suku on vähän niin ja näin, että jos miehen puolelta löytyis järkeä ja päihteettömiä. Samalla myös jotain turkiverkostoa.
Mies hävis. Kaveri rohkas mielensä ja otti tuon äitiin yhteyttä. Tää nainen meni aivan johonkin, se huusi, itki, lopulta iski luurin korvaan. Meni pari tuntia, kun tämän tytär soitti, että mitäpä? Äiti täällä sai kohtauksen, kun hänestä on tullut mummo!
Aivan upeita tyyppejä ovat. Lapsella on nyt isoäiti ja täti, jotka ovat todella innoissaan mukana elämässä. Siihen renttuun poikaan ovat nuokin katkoneet välit. Harmittaahan näitä, kun eivät saaneet olla vauvasta saakka mukana.
Tuolla kokemuksella mä rohkaisisin kertomaan miehen puolelle itse sitten, jos mies ei suostu. Varaudu kuitenkin sitten myös välinpitämättömään reaktioonkin.
Kannustan ehdottomasti kertomaan. Mahdollinen välinpitämätön reaktio on pieni paha, koska jos isovanhempia ei kiinnosta, lapsi ei tule tietämään torjunnasta.
Miehesi odottaa ap, että sanoo sinulle hyvästit ja siksi ei kerrro. Jos tunnet hyvin hänen vanhemmat soit sinä . Mikäli mies on samaa mieltä,,,, muuten ei.
Vierailija kirjoitti:
Mä tiedän myös samankaltaisen kuvion. Isä hävisi, mutta hänen äitinsä ja siskonsa pitivät lapseen (äidin kautta) yhteyttä. Tämä juttu sai tosin onnellisen lopun siinä mielessä, että isääkin alkoi lapsi kiinnostaa siinä vaiheessa, kun sai uudessa suhteessakin lapsen. Alkoi ottaa lasta luokseen joka toinen viikonloppu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehellä todennäköisesti on joku tunne-elämän häiriö, eikä kykene aikuismaiseen käyttäytymiseen. Häpeää, pelkää jne. En tuhlaisi aikaani tuollaiseen suhteeseen, tuo vain ongelmia sinulle ja lapselle.
Jos kuviossa on yksi jollain lailla häiriöinen, miksi sen pitäisi estää lapsen ja isovanhempien ja mahdollisten tätien, setien ja serkkujen tunteminen?
Harvemmin ikävä kyllä onnistuu tällaiset, joissa kävellään sen miehen yli ja tutustutaan sukuun omin päin. Lisäksi itse näen ja koen tuossa henkilökohtaisen rajan, mitä ei kannata ylittää. Isä ei halua, että vanhempansa tietävät.
Keskittyisin antamaan lapselle turvallisen ympäristön omien tukiverkostojeni kautta, enkä lähtisi hakemaan enempää mahdollisia ongelmia ja riitoja tuntemattomien ihmisten ja suvun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
No älä puutu. Voi olla syy ettei halua kertoa ja se ei liity sinuun.
Mulla samanlainen tilanne ollut ja OMILLE vanhemmille en ole kertonut raskaudesta enkä lapsesta. Ja kaikki tämä oman henkeni ja turvallisuuteni takia, toinen vanhempani on hullu narsisti joka on käynyt kimppuuni usein. Siis aikuisenakin.
Tällaistäkin on. Mutta uskoisin, että sinä kertoisit tuon syyn toiselle lapsen vanhemmista, jolloin hän ymmärtäisi asian. Tässä kysisessä tapauksessa ei ole oikein loogista selvää syytä, miksi mies ei kerro syntyneestä lapsestaan.
Täällä toinen samanlaista kokenut. Olen samaa mieltä: ei ehdottomasti pidä sekaantua asiaan. Ei voi tietää totuutta vanhemmista. Voit saada heistä vielä ongelman itsellesi. Mies kertoo tai on kertomatta, hänen asiansa.