Mies ei kerro vanhemmilleen että sai lapsen
Tulin vahingossa raskaaksi miehelle jota vasta tapailin. Emme aio muuttaa yhteen, mutta aiomme kuitenkin pitää asialliset välit toisiimme. Lapsi syntyi mutta mies ei edelleenkään ole kertonut kenellekään että hänestä on tullut isä ja hänen vanhempansa eivät vieläkään tiedä olevansa isovanhempia. Hän puhui aiemmin että mentäisiin käymään hänen vanhempien luona nyytti kainalossa pudottamassa tällainen pikku-uutinen, mutta nyt hän suhtautuu siihenkin vierailuun nihkeästi. Haluaisin mielelläni tavata hänen vanhempansa, olisihan se hyvä että lapsi saisi tutustua myös heihin.
Mitä teidän mielestä minun pitäisi tehdä? Antaa asian vain olla vai yrittää vääntää sopivaa vierailuaikaa? Tämä asia vaivaa minua, ainakin itse haluaisin tietää jos oma lapseni olisi saanut lapsen ja minusta olisi tullut isovanhempi.
Kommentit (31)
Se on jo löytäny naisen kenen kanssa tekee oikean lapsen.
Minusta voit hyvin ottaa yhteyttä miehen vanhempiin ja kertoa. Ovathan he lapsen isovanhempia . Saattavat olla hyvinkin innoissaan ja haluavat olla lapsen elämässä mukana. Etenkin jos on ensimmäinen tai ainoa lapsenlapsi.
Älkää menkö nyytin kanssa pudottamaan pommia. Mies kertoo itse ja menette vasta sitten tapaamaan.
Mies häpeää sinua ja etenkin sitä että on pannut sinua.
Omiin asioihin tälle ihmiselle kuuluu lapsen isovanhempiin tutustuminen.
Odottaisit että mies suostuu että tapaatte hänen vanhemmat. Muuten voi tulla välirikko.
Pilkuton trolli Porvoosta jälleen satuilee. 0/5
Kysy mieheltä, miksi hän ei halua kertoa lapsesta. Jos miehen perheessä ei ole jotain sellaista miksi lapsi pitäisi pitää heistä erossa, sano että otat itse yhteyttä jos mies ei kerro.
Koska vasta tapailitte ettekä oke vakiintunut pari niin mun mielesyä tää on ihan kokonaan miehen asia eikä sinun kannata puuttua. Turha sun vielä tässä vaiheessa on stressata sitä että "lapsen olisi hyvä tutustua isovanhempiin", kun ei se vastasyntynyt tajua siitä mitään vielä. Anna miehelle aikaa, asiat varmasti muuttuu tässä kun tottuu tilanteeseen.
Miehellä todennäköisesti on joku tunne-elämän häiriö, eikä kykene aikuismaiseen käyttäytymiseen. Häpeää, pelkää jne. En tuhlaisi aikaani tuollaiseen suhteeseen, tuo vain ongelmia sinulle ja lapselle.
Jos mies ei tuosta pian tokene, niin ottaisin itse yhteyttä isovanhempiin ja kysyisin haluavatko nähdä lapsen? Tiedätkö kuitenkin ketä miehen vanhemmat on ja mies on tunnustanut isyytensä?
Odottaisin, että mies saa itse kerrottua. En painostaisi, mutta puhuisin kyllä siitä, että isovanhemmilla on oikeus tietää lapsesta ja lapselle oikeus isovanhempiin. Jos ei millään ala kertomaan vanhemmilleen, niin jossain vaiheessa vauvavuoden loppupuolta varmaan ottaisin kyllä itse yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Miehellä todennäköisesti on joku tunne-elämän häiriö, eikä kykene aikuismaiseen käyttäytymiseen. Häpeää, pelkää jne. En tuhlaisi aikaani tuollaiseen suhteeseen, tuo vain ongelmia sinulle ja lapselle.
Jos kuviossa on yksi jollain lailla häiriöinen, miksi sen pitäisi estää lapsen ja isovanhempien ja mahdollisten tätien, setien ja serkkujen tunteminen?
Oikeesti miten minusta nyt tuntuu siltä että sinä olet tähän mieheen ihan lääpällään ja tämä mies ei niinkään sinusta samalla tavalla ja nyt olet saanut "mahtavan" idean keksiä valheen ja kiristys keinon saadaksesi mies itsellesi? Normaalisti jos olisit raskaana ja mies olisi innostunut niin kyllähän se asiasta kertoisi vanhemmilleen.
No älä puutu. Voi olla syy ettei halua kertoa ja se ei liity sinuun.
Mulla samanlainen tilanne ollut ja OMILLE vanhemmille en ole kertonut raskaudesta enkä lapsesta. Ja kaikki tämä oman henkeni ja turvallisuuteni takia, toinen vanhempani on hullu narsisti joka on käynyt kimppuuni usein. Siis aikuisenakin.
Vierailija kirjoitti:
Mies saanut lapsen?
Eikös sitä niin sanota, kun miehestä tulee isä?
Vierailija kirjoitti:
Minusta voit hyvin ottaa yhteyttä miehen vanhempiin ja kertoa. Ovathan he lapsen isovanhempia . Saattavat olla hyvinkin innoissaan ja haluavat olla lapsen elämässä mukana. Etenkin jos on ensimmäinen tai ainoa lapsenlapsi.
Tai toteavat asiallisesti, että pojan asiat ei heille kuulu. Isovanhempina he voivat tietenkin ryhtyä vaatimaan oikeuksiaan eli heti, kun poika on tunnustanut isyytensä ja vaatinut yhteishuoltajuuden, niin vauva on joka toisen viikon mummolassa eli ns. isäviikon isovanhemmilla eikä ap:lla ole siihen mitään sanomista!
Vaikuttaa sen verran oudolta mieheltä, että on iso riski että myös vanhemmat ovat todella outoja. On söpö ajatus että kiva kun vauvalla on myös isi ja toinenkin mummola - itse antaisin vain olla. Kokemusta samantapaisesta, nyt lapseni käy oikeuden pakottamana tapaamassa isäänsä jonka vanhemmat todettu väkivaltaisiksi mt-potilaiksi. Tämä kävi ilmi oikeuden tekemässä olosuhdeselvityksessä. Koko porukka aivan pihalla.
Pidä huoli vaan omista asioistasi.