Jos ruokavaliosi koostuisi ainoastaan niistä ruoista joista pidät eniten
Kommentit (75)
En minä aikuisena syö ruokia joista en pidä tai ruokia joita vain siedän, se pakotus jäi taakse kun muutin omilleni. Ihan täysipainoinen ruokavalioni on, joten "samanlainen kuin nykyisin". Liian paljon eri ruokia listattavaksi, mieltymykset vaihtelee myös vähän mm. vuodenajan mukaan.
Lämmin- ja kylmäsavulohta, ceasar-salaattia eri lisukkeiden kanssa (katkarapu, kana ym.). Silloin tällöin hampurilainen tai intialaista.
Samaa mitä syön nytkin. Miksi syödä jotain pskaa mitä inhoaa? Järvestä tulee kalat talvellakin, välillä ostan kaupasta lohta. Kasvissoppia, näkkileipää, voita, juustoa, tuoreita kasviksia ja lisäproteiini maitorahkasta tai raejuustosta ja aamupala aina puuroa mehukeitolla..
Ja tietysti joka ilta vähän viiniä! Ja viikonloppuisin karkkia ja pullaa.
Muutin vuosi sitten mökille etätyömääräyksen johdosta ja täällä olen edelleen. Olen tehnyt itselleni luistinkentän mökkijäälle ja polkujuoksureitin 4 km :D
Juttu on siinä, että se mun lehtipihvi menettää herkullisuutensa, jos sitä saa joka päivä. Siksi syön myös hernekeittoa ja makaronilaatikkoa, jotka ovat ihan hyviä muttei niin hyvää kuin lehtipihvi.
Paino nousisi liikaa, jos söisin aina sitä herkullisinta.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mitä syön nytkin. Miksi syödä jotain pskaa mitä inhoaa? Järvestä tulee kalat talvellakin, välillä ostan kaupasta lohta. Kasvissoppia, näkkileipää, voita, juustoa, tuoreita kasviksia ja lisäproteiini maitorahkasta tai raejuustosta ja aamupala aina puuroa mehukeitolla..
Muutin vuosi sitten mökille etätyömääräyksen johdosta ja täällä olen edelleen. Olen tehnyt itselleni luistinkentän mökkijäälle ja polkujuoksureitin 4 km :D
Onko joillain ihmisillä oikeasti vaikeuksia ymmärtää kysymyksiä?
AP selkeästi kysyy ruuista, mistä PIDÄT ENITEN. Ei pelkästään siitä, mistä pidät vaan nimenomaan lemppariruuat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko joillain ihmisillä oikeasti vaikeuksia ymmärtää kysymyksiä?
AP selkeästi kysyy ruuista, mistä PIDÄT ENITEN. Ei pelkästään siitä, mistä pidät vaan nimenomaan lemppariruuat.
Vastaus taisi tulla jo? Voin ehkä täsmentää vielä ykköseksi voissa paistetut tai haudutetut ahven- tai haukifileet.
Kaalilaatikkoa, hampurilaisia, sinistä lenkkiä ja kaurapuuroa
Kevät- ja kesäkääryleitä dippikastikkeineen, tacoja naudan jauheliha- feta- ja kasvistäytteellä, lehtipihviä ja ranskalaisia, smetana-uunilohta, sipsiä ja tsatsikia, jälkkäriksi mansikka-kermavaahto-marenki-jäätelömättöä tai kermaan tehtyä suklaa-mannapuuroa..
Olen laiska kokkaamaan joten vain osa näistä on säännöllisesti ruokalistalla.
Johan oli kysymys. Eikö tuon saman asian olisi voinut muotoilla yksinkertaisemmin niin, että: "Mistä ruoista pidät eniten?"
Miten niin ”jos”? En syö mitään mistä en pidä, joka päivä vain lempiruokia, eli italialaista, joskus sushia 👌🏻
Kermaa kaikissa eri muodoissaan. Kermaperunoita, kermakastiketta, kermamunkkeja, kermavaahtoa, kermalikööriä, kermakaramelleja ja kermaa pelkiltään.
Pizzaa, tuoreita mansikoita, mehua, hedelmiä, cheddaria, perunaa /liha tai kana, marjoja, kolaa, erikoisia voileipiä, piirakkaa, kakunpala, luonnonmukainen sipsi ja joku pastilli (tai karkki). Pakko myöntää että pizzaa ei voisi syödä kauaa, alkaisi kyllästyttää.
Tuossa on minun ensi kesän kesäruokavalioni kuvattuna. Todella herkullisen kuuloista.