Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerronko miehelleni (kaikki kortit kokeiltava ennen eroa)

Vierailija
11.03.2021 |

Olemme olleet yhdessä 10 vuotta ja käsittelemme parhaillaan eron mahdollisuutta. Taustalla miehen kyvyttömyys hakea apua ongelmiinsa ja minun epäilykseni, etten enää tällä menolla kauaa kestä. Tilanne on kivulias, sillä kaiken epätoivon ja turhautumisen alla tiedän rakastavani miestäni. Mutta tiedän myös, että minun voimavarani alkavat olla lopussa, ja jossain kohtaa minun on asetettava oma ja lapseni hyvinvointi edelle.

Miehellä on ongelmia elämänhallinnan kanssa, ja hän on kärsinyt masennuksen oireista jo kauan, välillä voimallisemmin ja välillä on ollut helpompaa. Seksiä ei ole oikeastaan ollut muutamaan vuoteen, ja arki on jatkuvaa selviytymistä. Hän käsittää kyllä että kärsimme lapsen kanssa tilanteesta, mutta ei kuitenkaan kykene hakemaan apua, puhumaan edes työterveydenhuollossa jaksamisestaan. Miehen lapsuudenkuviot eivät olleet helpot. Kun lapsemme oli pieni, sain miehen käymään kanssani muutaman kerran perheterapiassa. Tämä toimi hetken aikaa laastarina, ja siellä psykologikin oli sitä mieltä, että mies tarvitsee omaa terapiaa. Toisaalta, miehelläni on taipumus vältellä vaikeita asioita ja lykätä päätöksentekoa, ja osa minusta epäileekin, että hän voi huonosti sillä tahtoisi eron mutta ei uskalla tätä toteuttaa.

Olin pari vuotta taaksepäin voimakkaan ihastunut toiseen mieheen. Olimme säännöllisesti töiden kautta tekemisissä, mutta mitään ei koskaan tapahtunut välillämme, ei edes yhtään epämääräistä viestinvaihtoa. Eikä tällä miehellä ollut tunteita minua kohtaan. Tiedän, sillä välimme katkesivat kun mies muutti ja halusin kertoa hänelle, miksen voi olla hänen kanssaan yhteyksissä. Minulle oli ihastuksenkin aikana itsestäänselvää, etten pettäisi miestäni, vaikka tilaisuus sellaiseen tulisi.

Nyt yritän vielä viimeisen kerran saada miestä kanssani pariterapiaan. Mietin kuitenkin, kannattaako minun puhua ihastuksestani terapiassa. Olen moneen otteeseen pohtinut, josko miehen masennus puhkesi/paheni ihastukseni tähden. Ehkä hän aisti jonkin muuttuneen välillämme, tai on peräti lukenut kännykästäni ystävälleni lähettämiäni viestejä, joissa olen prosessoinut ihastustani. Mutta koska mitään ei koskaan tapahtunut minun ja tämän miehen välillä, niin en tiedä onko kertomisesta mitään hyötyä, vai pahentaako se vain tilannettamme?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse kertoa. Ei miehetkään kerro, kun he ajattelevat vaimonsa siskoa, kavereita tai tapaamiaan naisia töissä. Ajatuksista vielä tuomiolle, niinkö?

Vierailija
2/10 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian vaikea kuvio. Pelasta itsesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kerro.

Vierailija
4/10 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata kertoa. Se voi olla miehelle liikaa ja jos eroatte, mitä hyötyä siitä muka olisi?

Sinun kannattaa itsesi pohtia, miksi ihastuit toiseen ja miksi et uudestaan mieheesi. Mitä siinä toisessa miehessä mielestäsi oli, jota ei ole omassa miehessäsi? Vaikuttaako miehesi masennus itseesi sillä tavalla, ettet löydä miehestä enää mitään puoleensavetävää. Onko miehelläsi ongelmia vai pidätkö ongelmia osana miehesi persoonaa? Muistele miten päädyit miehesi kanssa yhteen ja miksi valitsit hänet. Ihastumisestasi voi olla apua tilanteen analysoimisessa omassa mielessäsi.

Vierailija
5/10 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoon novellisti on etuajassa viikonloppustoorinsa kanssa.

Vierailija
6/10 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi kertomaan, koska se ei välttämättä liity mitenkään miehesi tilanteeseen, mutta varmasti pahentaisi asioita vaikkei mitään tapahtunutkaan. Tietysti jos mies ottaa asian esiin ja paljastaa tietäneensä siitä jotakin, kannattaa olla täysin rehellinen.

Vierailija
7/10 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Sinulla on nyt joku outo ajatus että sinulla on vastuu miehesi tunteista ja käytöksestä. Miten sinun _ajatuksesi_, jotka ei edes ole johtaneet mihinkään toimintaan, olisi aiheuttaneet hänen käytöksensä ja ongelmansa.

Sinulla on jotain läheisriippuvaa tässä ajatuskuviossa.

Ellet siis ole provonovellisti.

Vierailija
8/10 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
9/10 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teuvopertin uniaika on jo mennyt.