Syökö teillä lapset mitään ilman ketsuppia?
Meillä ketsuppia menee ihan kivasti, kun sitä laitetaan lähes joka ruokaan.
Kommentit (37)
Jos vaikka opettelisit kokkaamaan. Maukas ruoka ei tarvitse ketsuppia.
Kyllä tuo aika nopeasti loppuu jos sitä ketsuppia ei vaan laita joka ruokaan. Meillä laitetaan makaronilaatikkoon, ei muuhun. Ei lapset kovin montaa päivällistä/illallista syömättä jätä.
Meillä ainoa ruoka mihin lapset käyttävät ketsuppia on makaronilaatikko. Ja grillimakkaran päälle myöskin laittavat.
Minun kaverillani oli tuo ongelma, kun lapsi oli pieni. Lääkäri oli sanonut, että anna syödä, ketauppi on ihan terveellistä. Ja jos vielä haluat tsempata, niin osta sokeritonta ketsuppia.
Vierailija kirjoitti:
No ainakin keitot ja puurot.
Aina liha ja nakkikeittoon ketsuppia. Puuroon ei.
Mitä? Spaghettiin laittaa, ei muualle.
Mun keskimmäinen lapsi tunki ketsuppia ihan kaikkeen vielä alakouluikäisenä eli dippasi mm. kurkun ketsuppiin. On nyt 15v eikä käytä ketsuppia edes makaroonilaatikossa eikä hampurilaisessa.
Makkaran ja kinkun kannattaa käyttää sinappia ketsupin sijasta. Makkaraperunoiden kanssa sopii sekä sinappi että ketsuppi.
Meillä ei ole koskaan ollut ketsuppia. En kyllä oikein tiedä miksi ei. Kukaan ei ole kaivannut.
Vierailija kirjoitti:
Minun kaverillani oli tuo ongelma, kun lapsi oli pieni. Lääkäri oli sanonut, että anna syödä, ketauppi on ihan terveellistä. Ja jos vielä haluat tsempata, niin osta sokeritonta ketsuppia.
Ketsuppi terveellistä? Älä nyt naurata. Toki sokeriton ketsuppi on hyvä vaihtoehto mutta normi sokeriketsuppi ei terveellistä ole.
Vierailija kirjoitti:
Jos vaikka opettelisit kokkaamaan. Maukas ruoka ei tarvitse ketsuppia.
Ei, mutta yllättävän monille se kuitenkin kelpaa. Päiväkodissakin lähes 100 prosenttia ottaa ketsuppia jos sitä on tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketsuppi terveellistä? Älä nyt naurata. Toki sokeriton ketsuppi on hyvä vaihtoehto mutta normi sokeriketsuppi ei terveellistä ole.
Itseasiassa se on. Runsaasti lykopeenia.
No huh, eivät. Eivät edes viinirypäleitä tai jäätelöä.
Vierailija kirjoitti:
murot menee ilman
Muroihin kannattaa lisätä ainakin kurria tai se on muuten aika kuiva ateria.
Ei mene oikeastaan ollenkaan. Koskaan ei ole kotiin ostettu ennen kuin lapset joskus itse kouluiässä halusivat. Mitenkään se ei ostoslistaabi kuulu. Ehkä kerran vuodessa kauppareissulla joku lapsista nappaa pullon ostoskärryyn. En muista milloin viimeksi on ollut. Ehkä viime kesänä.
Lasun paikka