Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten oppia elämään yksin?

Vierailija
10.03.2021 |

Nyt kaikki vinkit, elämänohjeet ja viisaudet kehiin, että miten oppia olemaan tyytyväinen elämään yksin?

Jatkuvasti on se olo, että jotain puuttuu ja on ajatus, että sitten kun tai jos löydän puolison niin olen onnellinen. Miten päästä tollasesta ajatuksesta eroon?

Kun voisin olla nytkin tyytyväinen elämääni. Ja oikeastaan olenkin aika onnellinen. Mutta silti sydämessä vaan tuntuu raskaalta, että tulen aina olemaan yksin.

Ystävien naimisiin meno ja lasten saanti vaan kouraisee aina vain kovemmin sisuskalujani. Vaikka oikeasti olen heidän puolestaan onnellinen. Kai se on jotain kateutta, mutta miten siitäkin pääsis eroon?

Tuntuu, että kaikkein hartain ja ehkä jopa ainoa toiveeni on sellainen, jolle ei oikein itse voi mitään tehdä. Rakkautta ei voi pakottaa. Ja ilman miestä ei ole myöskään lapsia tai perhettä.

Välillä tulee vaan niin vahva epätoivo, että mikä hitsin merkitys minun elämällä on. Mitä tekisin elämälläni.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämällä ei ole tarkoitusta. Hauskaa voi yrittää pitää jos pystyy. Yksinäisyys on valintani. Ylihuomenna voi sentään jo juodakkin. Ihan parasta kun saavuttaa tiedottomuuden. Parhaillaan voi unohtaa itsensä.

Vierailija
2/10 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adoptoi tai hanki tahallinen vahinkolapsi satunnaisen kanssa. Ei kannata luopua lapsihaaveistaan vain siksi, että miestä ei löydy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen yrittänyt keskittyä niihin asioihin, joille uskon ja kuvittelevani tehdä jotain ja vastaavasti yrittäen olla kiinnittämättä tarmoani ja voimiani sellaisten asioita kohtaan joille en voi tai pystty mitään. - Ei näiden asioiden erottaminen tietenkään aina ole, eikä ole ollut helppoa ja yksinkertaista. (Joskus olen lyönyt toistamiseenkin päätäni seinään, saaden pääni vain entisä kipeämmäksi). 

Toisaalta ei minusta ole myöskään mitään väärää tai pahaa haaveksia ja unelmoida kumppanin löytämisesa ja halusta ja toiveesta saada osakseen rakkautta ja hyväksyntää; tai löytää iselleen se yksi ja erityinen, jonka kanssa muodostaa ja rakentaa yhdessä yhteistä tulevaisuutta.

Parisuhde on mahdollisuus, joka aukeaa ja toteutuu monelle muta kenelläkään ei ole eriyistä velvollisuuta tai muua pakkoa muodostaa siäjuuri minun kanssani

Haaveilen minäkin rakkaudesta oma rakkaani löytämisesta ja kohtaamisesta, jolla oivon mukaan olsi saman tapaisia minusta. Näin een aina toisinaan, vaikka olen 40+ vuotias, enkä eläessäni ole ollut parisuhteessa.

Mutta haaveeni ja unelmani saattaisi olla kohtuuton, jos odottaisin ja vaaisin, että vasta kumppanin myötä elämäni vasta saisi täyttymyksen ja  ennen sitä elämäni olsi korkeintaan puolinaista.

Vaikka jos, niin kuin toivon ja jaksan uskoa, että olen ja elän vieä joskus parisuhteessa, niin totta kai haluan silloin tuntea ja kokea, että me kumpikin voimme tuntea, että olemme yhdessä enemmän kuin kumpikaan yksin     

Vierailija
4/10 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Adoptoi tai hanki tahallinen vahinkolapsi satunnaisen kanssa. Ei kannata luopua lapsihaaveistaan vain siksi, että miestä ei löydy.

Vaan mitenkäs teet uon "vahingon" miehenä.... 

Vierailija
5/10 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi on sulle tosi tärkeä haave, niin tosiaan sitä voi tavoitella eri keinoin ilman parisuhdettakin. Älä luovu unelmistasi! Ehkä se suhdekin vielä löytyy, kuka tulevasta tietää. Jokainen uusi päivä on uusi mahdollisuus.

Vierailija
6/10 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksettavaa että että kehoitetaan hankkimaan vahinkolapsi. Pakotetaan joku tahtomatta isäksi. Hyi hitto minkä tason nainen on jos sellaista tekisi. Syystäkin yksin.

Vierailija
7/10 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle riitti jo teini-ikäisenä, kun katsoi parisuhteellisten riippumista toisistaan ja sitä narinan määrää, kun kaikki ei mene toisen pillin mukaan. Siihen vielä muutama erikoislapsi pyörimään jalkoihin, niin hyvä on...

.

Olen ollut todella tyytyväinen valintaani - ja jos nyt joku tuotaisiin tänne kotiini norkumaan, niin hyppäisin parvekkeelta täältä kuudennesta kerroksesta.

M 46

Vierailija
8/10 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko Ap ollut parisuhteessa. Ruoho aina näyttää vihreämmältä naapurin pihassa. Ei se kumppani ratkaise onnellisuutta. Tietysti jos ei ole ollut suhteessa voi tuntua että jää jostain paitsi vain koska ei ole kokenut sitä. Onneton voi olla parisuhteessa ja aika moni on tai on joskus ollut.

Vierailija
9/10 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen saamiseen ei tarvita parisuhdetta, perheen voi nykyään perustaa yksinkin. Ja kun välttyy parisuhteelta, on myös turvassa monilta kielteisiltä asioilta, joita sellainen voi elämään tuoda.

Vierailija
10/10 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen saa, jos saa ei kannata arvottaa ja tehdä laps(i)en saamisesta, mitään elämäntehtävää ja yksinomaista päämäärää. Hyvää ja arvokasta elämää voi elää lapsettomanakin, kuten myös sinkkuna ja ilman kumppaniakin. -  Miksi edelleen turhauttavan usein osalla menee ahalla ai tahattomasti sekaisin se, mitä on ja on olla ja elää yksin vs mitä on olla ja elää yk-si-näi-se-nä

Sinkkumies  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi