*¤* Ensikoiden torstai *¤*
Tässä keskiviikon tekstit:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8016527&p=&mpage=1&tmode=…
Kommentit (35)
Täällä vain flunssa pahenee, hyvä että ääni kulkee. Kuumetta ei onneksi ole nostanut mut tätä räkää riittää..
Sairaslomalla olenkin jo ollut muutaman viikon ja viikon päästähän tuo mammalomakin alkaa ettei ainakaan työasioita tarvitse enää miettiä. Eilen oli neuvola, kaikki muuten Ok mutta Sf-mitta ei ollut paljoa muuttunut 4 viikkoa sitten otettuun, ja lääkäri sitä ihmetteli, joka kerta on ollut eri mittaaja ja se edellinen mittas vähän sivulle päin ja siitä sit mainitsin, joten ei muutako uudestaan taas mittas ja sai isomman lukeman. No ei muutako ens viikolla pitää käydä uudestaan mittauttamassa se ja silloinkin on eri mittaaja..Argh
Painoasiasta: minullakin nousi helteitten aikaan yli kilon viikossa ja turvotusta oli.Yhteensä painoa tullu koko odotuksen aikana melkeen 14 kiloa.
Ull-Maij: meilläkin oli miehen kans eilen tarkoitus käydä Oysissa tutustumassa mut en sitten tämän flunssan kans jaksanu liikkua mihinkään.
MiaMik: minä myös nähnyt tyttövauvasta unta 2 kertaa mut silti on koko ajan poikafiilis :-)
Karssuli:tääl kans menkkamaista kipuilua,jonka myötä olenkin ollut saikulla pari viikkoa ja aamuisin maha kipeä vaik kuinka vessas laukkoo yöllä.
Vatsanympärysgallup: ennen odotusta 75 ja nyt 101
Pakko lähtiä pötköttämään, että tämä olo paranis.
-Annika82 rv 34 Jipii
Mä taas kirjoittelen pitkästä aikaa. Viime päivinä on kyl tapahtunu jos jonkinlaista juttua. Pari päivää sit jouduin jorviin, ku mul oli ihan törkeän kipeä polttava vatsakipu. No sit ne otti mut synnytysosastolle, ja teki tarvittavat kokeet, mut ultratessa paljastui et kipu oli kohdun sivuseinän takana oleva ärtynyt suoli, johon sain sit lääkkeitä. Onneks ei ollu mitää vaarallista, ja " pääsi" käymään ylimääräisessä ultrassa. Vauva oli vähän tavallista isompi, painoi 2150 g siis viikolla 31+3.
Maanantaina mul on seuraavaks neuvola, ja tiistaina alkaa synnytysvalmennus, jee. Liikkeet on edelleen tosi vaisuja päivällä, mut illalla vauva usein virkistyy. Mut ei siin ultrassa ollu mitää poikkeavaa, joten kai se on vaa sit superrauhallinen vauva.
BURDE: Mä lohdutan sua, mulle on tullu 17 kg painoa lisää raskauden aikana! Ihan kamalaa. Painoin 54 ku aloin odottaa ja nyt voit sit ite laskea paljon painan täl hetkel.. :( Mä oon viel lyhyt, joten kilot kyl näkyy. Mut yritän laihduttaa sit synnytyksen jälkee. Et ei sul viel mitää hätää!
Mua ahdistaa ku oon hoitotyössä ja nyt meille on tulos sellanen asiakas jolla on kaikki raskauden kannalt vaaralliset taudit. Mun ei tarvi sitä hoitaa, mut jo samassa huoneistossa oleminen sen kanssa saa mut hysteriaan varmaan. Onks muilla samanlaista tilannetta ollu koskaa? Enää 3 viikkoa töitä, sit alkaa äippäloma, IHANAA!!
Tällaista tänään, lähden nyt töihin ja palaan illal 9 jälkeen. Voikaa paksusti!
Ezzie 31+5
Ah, nyt on kesätyöt onnellisesti ohi! Oli kyllä rankka kuukausi, nyt tuntuu, että hoitsuilut mun kohdalta on ohi.. Olin töissä psykogeriatrisella osastolla sairaalassa, enkä ois jaksanut yhtään päivää enää :) Nyt reilu kk lomailua ennen kuin koulunpenkki kutsuu!
Onneaonneaonnea Quulle ja isille!!
Hih, MiaMik, mie luin ihan onnellisena sun viestin, että olet jo vauvasi saanut :) Itselläkin käväs mielessä, että mitenköhän oot jo netissä siitä kirjoittelemassa... ;) Hauska juttu!!
Poppis, mitä zenmunkki oikein höpöttää! Torstaina tulee iki-ihana Teho-osasto!!! Ei sitä saa poistaa olemasta <3
Galluppeja oli. Kyllä minä oon ajatellut imettää, jos vain maitoa riittää. Mies tuossa suunnitteli, että vuosi olisi ihan hyvä aika. Mulla vähän nauratti, eihän sitä koskaan tiedä onnistuuko/riittääkö jne.. Hellyttävä tuo tuleva isi välillä, kun niin tohkeissaan suunnitteleepi asioiden kulkua :)
Kesämorsian kyseli neuvolasta. Mulla on varattuna ekä käynti 24.8. Silloin on rv 7+6. Siihen on muuten tasan 2 viikkoa, jee!! Kun ei millään malttais odottaa!! Väsyttää mullakin kovasti, oon kyllä aina ollut kova nukkumaan, ts. tarviin ihan mielettömästi unta. Nyt tuntuu, että kellon ympäri-yöunet just ja just piisaa ;). Niin, ja tosiaan, samoilla viikoillahan me aikalailla mennään, kivaa!! Sää oot niinku yhden päivän edellä mua :D
Mahanympärys mulla on varmaan kasvanut noin puolitoista metriä! Siis tää turvotus ei laske, mää oon ihan mieletön tankki!! XD
Ezzie, kiva ettei mitään vakavaa!!
Ull-Maj, miekin sitten joskus synnytän Oysissa! Oulu on hyvä kaupunni ;)
Kaikille muillekin Enskoille huiskutuksia ja paksua vointia! Ihana lukea jo pidemmälle ehtineiden kuulumisia, itse voi vaan haaveilla isosta vauvamassusta ja kaikesta muusta hellyuttävän ihanasta.
ON: Eipä tässä kummempia. Syönnin jälkeen tulee hieman etovaa ja väsähtänyttä oloa, mutta se nyt ei ole vakavaa. Rinnat on edelleen niin turvonneet ja kipeät, että alkaa hermot mennä! Ei voi mitenkään päin olla, grrrr!! Ja massu siis ihan turvonnut, semmonen löysä plösö vaan :( (Kaikki ihmiset varmaan ajattelee, että miksi tuo nuori nainen ei lenkkeile ja syö salaattia...No, siinäpäs ajatelkoot!!)
Yksi ongelma mulla vaan ois: lähden tänä iltana yöjunalla isän ja äitipuolen kanssa sukulaisiin Helsinkiin. He eivät siis vielä tiedä tuon taivaallista raskaudestani. Isä jo hehkutti kuinka käydään yöolusilla ravintelivaunussa, ja kyllähän siellä sukulaispaikassakin varmasti viinejä tarjoillaan.. Iski tietää että tytär ei paljoa lasiin oo syljeskellyt, joten millähän taivaan syyllä mie nyt kieltäydyn?? Ja äitipuoli on maailman tarkkanäköisin ihminen, huomaa varmasti mun turvahtaneen olemuksen ja varsinkin, jos vaihdetaan vaatteita samassa tilassa jne.. No, en tiiä, aion kyllä vastata totuuden mukaisesti, jos kysyvät. Oishan se silti kivempi ilmoittaa tulevalle ukille ja mummopuolelle tämä asia muuten kuin junan hikisessä makuuvaunussa, kun ihmettelevät miksi sidu ei maistu ;) Noh, kattellaan.
Sere 5+6
Tylsyyttäni tässä surffailen ja muutamasta paikasta löysin tiedon, että vauvan hikka tekee vauvasta paremman imijän? Lieneekö pitävän paikkansa? Minun masussa meinaa hikotellaan 2-6 kertaa päivässä, välillä hikka tuntuu peräsuolessa ja välillä tuossa alamasulla! Vau-kirjassakin luki, että hikan jälkeen vauvalla on usein hengitysharjoituksia :)
MiaMik: Mieki näin viime yönä unta että kävin synnyttämässä tytön!!!! Koosta ei kyllä ole pienintäkään haisua, mutta oli nopea toimitus! Nimittäin muutama tunti synnytyksen jälkeen lähin kävellen synnäriltä kotiin :) Ei taida olla ihan realistista.. Mutta hauska sattuma siis että meillekin " syntyi" tyttö :)
Ja se alun poikaolo on vaihtunu nyt niin sitkeään tyttöoloon että saatan aavistuksen pettyä jos poika tuleekin :) Siis pettyä siihen kun ei minun vaisto ollutkaan oikeassa :) Muuten on aivan sama kumpi tulee kunhan tulee!
Burde: Mullaki huolettaa tuo painon nousu.. Nyt siis tullut yhteensä 7kg eikä viikkoja silti ole kauheasti.. Mutta toivotaan että olis kumminki vain enimmäkseen turvotusta :)
Ja inhottavaa kun raha-asiat huolettaa.. Niin mullakin välillä mut näillä on nyt elettävä ja tultava toimeen.
Mieki taidan alkaa väsäämään piirakkaa :) Tuli ihan himotus kun lueskelin siitä :)
Imetysasiaa: Mie toivon kans hirmuisesti että imetys tulee onnistumaan oikealla lailla ja tarpeeksi pitkään. Pitäis varmaan tosissaan alkaa tutustumaan vaikkas kirjojen kautta asiaan paremmin.
Eka neuvola: Mulla myös oli tuo 10. rvlla. Taitaa olla kyllä ihan käytäntö et on noihin aikoihin ellei sitten ole jotain erikoisempaa huomioitavaa.. Vaikka tuntuu hölmöltä kun minusta ekaa lasta odottava tarttisi enemmän tukea neuvolalta näin alkuaikana ja muutenki..
Pitäis varmaan lukea vähän tarkemmin ku en nyt enää muista mitä piti kommentoida enkä jaksanu ottaa uutta ikkunaa nyt tällä kertaa... Kuumuus tekee ihan lahopääksi :) Ja väsyneeksi ja kärtyseksi :)
mut toivottelen nyt muillekin hyvää päivän jatkoa!
fio rv 24+3
Ääh, mä oon ihan silmät ristissä ja poikki, kun luin kaikki pinot sunnuntaista alkaen tässä peräjälkeen! Nyt ei sitten tule mitään kovin laadukasta kommenttia, mut pakko kirjoitella jotain hataraa ettette taas karkaa kuulumisinne jonnekkin uuteen ulottuvuuteen! =)
Ihan ekaks Q:lle ja pikku-Q:lle ihan hurjasti Onnea!!!! Ihmeellistä on tosiaan tuo elämä ja sen alku, miten ennustamaton ja hassu se voikaan olla! Toivottavasti vauva-arki alkaa mukavasti ja mammalla riittää energiaa vaikka meillekin vähän jutella taas! :-)
Mitenkähän Miin vauvanhakureissu on edennyt? Ei ole moneen päivään kuulunut mitään! Jo siellä varmaan ollaan kolmestaan. :-)
Musta kans Burden masu näytti viikkoihin nähden ihan oikean kokoiselta! Älä sä stressaa sitä painoasiaa. Ne painot, mitä raskausaikana tulee, vähenee kyllä hyvin sitten kun imettää yli 5-kiloista ja koko ajan kasvavaa jötkälettä. :-) Muutenkin tsemppihalituksia, tiedän tunteesi aika tarkkaan kun itselläkin on ollut jos minkäkinlaisia huolia tässä raskausaikana. Aaltoina ne menee, koita kestää! Always look at the bright side of life... ;-)
Niamey oli kans laittanut kuvia. Ihanan rentoja kuvia; meressä, eiks vaan? Oi kun mä olen päässyt veteen ihan liian vähän tänä kesänä, aina vaan kotona tai yliopistolla.... Grrh.
Fio: kommentoin kans sitä sun pärekoria vielä. Että minustakin se on ihana ja kekseliäs vauvan sänky, ja voi että mikä niuho voi joku olla! Taisi tosiaan kaverillasi pipo kiristää, ehkä kateudesta, ehkä jostain muusta katkeruudesta. Älä välitä tuommoisesta!
Zen: tervetuloa mukaan, vielä ehdit hyvin! Minäkin aloitin joulukuisissa mut onneksi huomasin nämä kaverit aika pian. Täällä on niin eri meininki, kun ei mulla vaan voi olla mitään sanottavaa isosiskojen ja -veljien korvatulehduksiin jne.! :-)
Mörötin: etteks asu myös Jyväskylässä? Mihin päin muutitte?
Serenity kyseli, miten kauan on mennyt yrittäessä. No, meillä meni kans vähän pitemmän kaavan kautta, noin tasan 3 vuotta. Joitakin tutkimuksia ehdittiin tehdä, mutta ei löydetty vielä ainakaan mitään vikaa joten ei tehty mitään hoitojakaan. Emme olleet itse kovin kiireisiä asian kanssa kun on ollut molemmilla opinnot vielä ihan levällään tämän yrityksen aikana. Kumma kyllä tärppi tuli varmaan samassa kierrossa, jonka aikana mies oli käynyt antamassa spermanäytteen ja saanut tuloksen, jonka mukaan hedelmöityskyky normaali! Oon ajatellut, että tällä oli jotain psykologista vaikutusta.
Vaatteista, voi Poppis kun sä olet hassu noiden juttujesi kanssa! =) Vai lakanasta paita. Kyllä se siitä. :-) Mä oon nyt aika onnessani kun äippävaatetilanne näyttää jo jonkinlaiselta, ostin viime viikolla kaksi t-paitaa jotka käy myös imetykseen, molemmat löytyi J-kylän henkkamaukalta jossa oli muuten tosi paljon äitiysvaatteita ja tosi eri kokoisia pitkästä aikaa! Ja sit sain meidän äidin työkaverilta lainaan kahdet housut, jotka molemmat sopii kuin valettu! Jes jes. Vielä kun jonkun hameen saisi ja parit sukkahousut, niin alkais näyttää jo vähän valoisammalta...
Mäkin olen käsityöfriikki. Oon neulonut viime- ja tämän viikon aikana bebelle yhdet sukat (vaaleanpunaiset ;-)) ja nyt on tulossa nuttu, jonka pariksi tulee housut... ja sit meinasin tehdä vielä lisää sukkia ja yhden peiton... Ja oon kärrännyt pinon vauvaneuleohjeita sisältäviä Moda- ja Novita-lehtiä mummolle, jos hänelläkin inspiraatio iskisi. ;-) Musta ihan tuntuu, että kun meidän pikku-L on talvivauva, niin sille PITÄÄ tehdä villavaatteita ettei tule kylmä! :-) Hassu minä. Mut tää tuntuu ihan perusjutulta!!
Nyt mun pitää ruveta syömään. Ei meille mitään ihmeellistä kuulu. Poksahdelkaahan tasaiseen tahtiin, te, joilla sen aika on!! :-) Ja muille seesteistä maha-aikaa!
Terkuin Ladie ja pikku-L viikoilla 23+0!
[color=FF00FF]*haukotus* Tämä enka sai vasta kammettua itsensä sängystä ylös, vieläkin väsyttää aivan tajuttomasti! Noh, nyt on sitten kolme yö vuoroa takana, huomenna olisi koulupäivä ja sitten vapaa viikonloppu!
Voih, täälähän on ollut äksöniä, vai on meidän mammat lähtenyt nyytinhaku reisuun... Niemeynkin nyt pitäisi, ettei ihan kaikki rynni ohitse! Toivottavasti kuulemme pian jotain!
Plaah, pää on ihan tyhjä. En niin saanut ajatuksella luettua pinoa läpi, kun pää on ihan hattara edelleenkin:(
Pitää varmaan mennä vielä hetkeksi koiruuden kanssa köllöttämään, josko tästä sitten reipastuisi;)
Palailen paremmalla aikaa
siru ja tiituli rv 17+2[/color]
[color=1C86EE]Kävin kaupassa ostaan piirakkatarvikkeet, mutta konetta en ole vielä saanut ulos tosta valtavasta laatikosta. Voi hysmänvontti!
Kiitos AinoAurora ohjeesta! Kerron miten se onnistu =)
Älkää ottako zeniläisen munkin mietteitä kovin tosissaan. Hän oli matkalla täydelliseen valaistumiseen, mutta kesken prosessin kyllästyi (oli kulunut jo 7 vuotta) ja alkoi tehtailla itse luumuviina, jonka voimin alkoi jakaa elämänviisauksia ja mietteitä kansalle. Hän yritti myös huonolla menestyksellä profetoida.
Imetysjuttukin meni mulla ohi, mutta nyt siihen vastattakoon: yritän kaikin voimin imettää ja toivon, että onnistun. Mullahan on aika kookkaat tissit (jopa niin ärsyttävät, että meinaan ne joskus tulevaisuudessa pienennyttää) ja hiemanko ärsyttää kun ihmiset osoittelevat niitä ja laukovat hyvänäkin juttuna, että ' no noillahan imettää vaikka naapurin lapsetkin!' Sanokaa mun sanoneen niin näistä kamaluuksista ei tietty heru tipan tippaa =( Äiti käyttää niistä nimeä ' valtavat ryntäät' joka henkilökohtaisesti saa mut voimaan pahoin..ÄITI!!! EI!!!! =/ Yöks. Vielä käy tietty niin, että toinen jää tällaiseksi kuin nyt ja toinen surkastuu veltoksi valuvaksi rasvapussiksi, joka pitää topata jotenkin aina rintsikoihin..KOMPLEKSI?!? ehei! XD
No NYT yritän sitä konetta pöydälle!
t. poppis
Burde: Oli pakko tulla sua tsemppaan ku et tuolla mesessä ollu :) Mulla oli samoilla viikoilla paino noussu jo reilu 12kg ja koko raskauden aikana tuli 19kg ja hyvin on lähteny pois melkein kaikki :) 3kg on tuosta on vielä pudotettavana mut se lähtee sit viimeistään ku en enää imetä. Tarkoituksella en oo painoa missään välissä tiputtanu ja eihän sitä saa edes ku imettää! Älä sinä murehdi sitä painoa :)
Nyt ei ehdi muuta kommentoimaan mut jaksamista kaikille!!!!!
Marika & Eetu 6kk
Päiväunien jälkeen mittasin mahan ympäryksen, kun kerta yllytitte ;) Ei mitään hajua, mitä se on ollu joskus ennen, mutta nyt näytti mittanauha 94 cm ja viikkoja on siis 29.
Ai juu, ja imetysjuttuun unohdin aamupäivällä vastailla. Semmoinen ajatus on mullakin, että ihanaa olis se 6 kk täysimetystä ja jonkin aikaa senkin jälkeen vielä lisänä, mut saa nyt nähdä miten sujuu. Meidän äitillä ei aikoinaan kovin kauaa maito riittänyt, mutta pienirintainen työkaveri taas lohdutti jo keväällä, että koosta se ei oo kiinni tai ei ollu hällä ainakaan! Toivottavasti sit ei mullakaan, mä oon vaan nauttinut kun raskauden myötä mullakin on rinnat :) Yhden aiheeseen liittyvän suht koht tuoreen opuksen mä jo lainasin kirjastostakin, ajattelin kans et ei kai siitä haittaakaan ole, jos vähän jaksais jo etukäteen paneutua aiheeseen... Ja sit kun se kirja oli jopa ihan tältä vuosituhannelta :D
Ulos ois kiva mennä, mut siellä on niin kuuma.... Eilen sentäs sain miehen lähtemään illaksi mökille uimaan ja saunaan, ja siellä olikin oikeesti tosi hyvä olla, ei ollu niin ahdistavan kuumaa kuin kaupungissa.
T. Ope ja Ahaa taas kerran ja vielä 29+3
Eka koulupäivä ohi loman jälkeen.. Osasi olla niin turha päivä kuin olla voi, mutta silti jouduimme kolme tuntia siellä istumaan. Onneksi oli kuitenkin hyvää amis ruokaa tarjolla.. ;)
Ja tunnin varoitusajalla pääsin astmalääkärin juttusille. Piti viedä mieheltä auto, nyt se on vihasena tulossa junalla kotiin.. Asiaan, lääkäri määräsi jälleen lääkkeet astmaan ja nenään, jospa astmalla olisi osuutta tähän korkeaan pulssiinkin.. Rv 31 on sit kontrolli ja katsotaan mitä on tapahtunut. Jos nyt saa rahan puolesta haettua nuo lääkkeet, osaavat olla hinnakkaat vaikka kelan korvaus on.
Vanhaa galluppia, meillä tärppäsi heti kun olin jättänyt pillerit pois. Olimme varmoja ettei kuitenkaan heti onnistu, mutta niin vaan onnistui.
Imetyksestä, minäkin halaisin täysimettää niin pitkään kuin mahdollista, jos tuonne lähemmäs vuotta pääsisi lisäruuan kanssa niin olisi kiva.
Oma painoni oli pari viikkoa sitten vielä kilon miinuksella siitä mitä oli ennen plussaa. Ja kun on ylipainoa, niin sanottiin ettei tarvitsisi nousta välttämättä ollenkaan..
Tuo piirakkaohje pitää ottaa talteen tulevaisuuden varalle, eilen tein jo vattu-mustikka piirakan ja hyvää oli. :)
bejpi ja öttiäinen 21+5
Anteeksi heti alkuun pelkkä omanapainen tekstini..
Eilen supisteli jo lupaavasti mutta ei.. tunnin supisteli 10min välein :)
loppu sit hetkeksi ja alko uudestaan ja loppu taas..
Tänään neuvolassa kaikki oli kunnossa! Verenpainekkin laskenut normaali lukemiin :) Painoa oli tullut viikossa tasan 1kg. Turvotusta ym.. pissi puhdas. Sykkeet tiilillä 135-150 välillä :)
Ei meinattu taas saada kuunneltua ääniä ku mylläs niin kovasti karkuun.. Nyt oli muuten vasta pää kiinnittynyt lopulliseen asentoonsa!!
Varattiin ens viikon torstaille aika synnärille yliaikais tarkastukseen/käynnistykseen.. niin jos ei tiiti sitä ennen ymmärrä haluta syntyä!!
Taas meinaa supistella aika kippeesti mutta en vielä jaksa innostua kovin ;)
Ilmoittelen taas ittestäni.. Pääsen kyl sit sairaalastaki nettiin jos vaan kykenen liikkumaan!! Pääsette pian " mukaan" tiitin synnytyksen kulkuun ;)
Niamey ja tiiti rv 41+0
Olikohan se MiaMik joka kyseli saitsusta ja sukupuolista. Juu, saitsulla olen ollut nyt pari päivää ja töihin ei ole enää lähtemistä. Sairasloma kirjoitettu äitiyslomaan asti. Ja sukupuolia en vielä tiedä, olen aina kahden vaiheella, kysyä vaiko ei. Minullahan on monta mahdollisuutta vielä saada tietää, joten jää nähtäväksi voittaako uteliaisuus!
[color=104E8B] Tiputtiin toiselle sivulle, pientä nostelua tarvitaan pinolle:) [/color]
[color=BF3EFF] Tänään on ollut ihmeen hyvä päivä. Oksettavaa oloa ei ole juurikaan ilmennyt ja muutenkin olo on ollut pirteämpi kuin moneen päivään! Miehellä oli tänään vapaapäivä ja käytiin päivällä kaupoilla, ollaan katsottu yleisurheilua ja herkuteltu jopa hieman. Päivääni on kuulunut lisäksi uusien valokuvien liimailemista albumiin...ja olen myös soitellut sähköuruilla Pikkupikulle ja yrittänyt säveltää pikkuiselle myös ikioman kappaleen, sävel on jo aikalailla kunnossa, mutta laulun sanat ovat vielä vähän hakusessa:) Ihana lomailla ja ottaa rennosti, raskaana on kiva olla! [/color]
[color=104E8B] Tilasin maanantaina kotidopplerinkin (kuuntelevauvaa.fi) ja odottelen sen saapumista kovasti! En kyllä tiedä, että kuuluvatko sydänäänet vielä edes, mutta onpahan vekotin sitten valmiina kaapissa odottelemassa tositoimia:)! [/color]
[color=BF3EFF] Kesämorsiamen galluppiin vastailen, että mullakin on eka neuvola vasta rv 10+2 (menkkojen mukaan rv 10+5) ja tuntuu, että se on tosi myöhäisessä vaiheessa. Mutta taitaapi olla aika yleinen käytäntö, että neuvola varataan tuonne rv10+. Kyselit myös alkuraskauden ultrasta. Itse kävin yksityisellä ultrassa rv 7+0, enkä kadu yhtään, että siihen rahani " tuhlasin" . Pikkuinen ja sen sydämen syke oli maailman ihanin näky ja ultra rauhoitti kummasti omaa mieltä (keskenmeno ei enää pelottanut niin kovasti). [/color]
[color=104E8B] No joo, aikas omanapaista viestiä täältä taas pukkaa...yrittäkää kestää. [/color]
[color=BF3EFF] Mukavaa loppuiltaa ja huiskutuksia jokaiselle! [/color]
~ ♥ ~ Viipuli ja Pikkupikku, rv 8+5 ~ ♥ ~
Tulipahan pestyä makuuhoneen ikkunat näin aamun alkajaisiksi ;) Ahaa ei tosin oikein tainnut hommasta kauheesti tykätä, kun välillä tuntui maha ihan kovettuvan... Nää on vissiin sit jotain harjotussuppareita, eilenkin olin jonkun havaitsevinani...
Mä tässä mussutan salmiakkia ja lakua antaumuksella, kaikkien ohjeiden ja suositusten mukaan :DD Että on kumma, jos ei ala mullekin painoa kertyä ;) Vaikka on sitä nyt oman puntarin mukaan vähän jo tullutkin, neuvolassa ei oo aiheesta oikein mitään kommentoitu, eikä laskettu koskaan mitään muutosta viikossa... Tosin mulla ei oikeestaan puoliväliin mennessä ollut paino ihmeesti muuttunut alusta mihinkään. Nyt on oman puntarin mukaan tullut yhteensä joku 6 kg... Ihme ettei enempää, sen verran paljon oon karkkia mussuttanut jatkuvasti!
Mahan ympärystäkään en oo mittaillu ennen enkä jälkeen :) Voisin koittaa jossain välissä mittailla, raportoin sit teillekin.
Öö...mistäs muusta olikaan puhetta...
Jaa niin, mulla tais eka neuvola olla viikolla 8 mutta sitä ennen kävin yksityisellä alkuraskauden ultrassa. Kyllä se meillä ainakin konkretisoi asian ja kannatti mun mielestä. Suosittelen! Muuten mun mielestä noita neuvoloita on kauheen harvakseltaan, alkuun meni aina joku 1,5 kuukauttakin välissä, ja nytkin on jo yli 3 vko viime kerrasta. Perjantaina on sentäs lääkäri, sekin vasta eka " varsinainen" neuvolalääkäri, kun edellinen oli np-ultra. Seuraava neuvola on sit vasta ihan tän kuun lopussa. Voisi se nyt vähän aiemmin olla!
Kesämorsian; toi väsymys kuullostaa hyvin tutulta! Alkuraskaudesta ois voinut nukkua 24h vuorokaudessa, mutta edelleen mä otan varsin usein noita päivätorkkuja ;)) Saas nähdä, kuinka kuollut olen, kun töihin meen...
Mä luin kolmeen kertaan myös ton MiaMikin viestin aloituksen, kunnes tajusin jatkaa ;))
Aurinkoista päivän jatkoa Enskoille!
t. Ope + Ahaa rv 29+3