Miksei mulla ole treenatun näköiset jalat vaikka kävelen pitkiä lenkkejä 3 kertaa viikossa?
Kävelen ainakin 2 tunnin lenkkejä 3 kertaa viikkossa. Silti jalat sellaiset "laihaläski" löysää
Kommentit (25)
Juu ei se kävely kyllä riitä. Mäkin olen aina kävellyt paljon, ja jalat on aika kaukana ’treenatusta’
Vaatii kyykkyä ja takareiden treenamista salilla lisäksi.
Kuntosali. Kunnon painoilla ja lyhyttä sarjaa.
Jalkasi tarvitsevat lihastreeniä, eli painot kehiin!
Ei kävelyllä pahemmin lihaksia kasvateta, sillä saa vaan ne lihakset pysymään normaalissa kunnossa. Ala kävellä vaikka portaita ylös tai kävele hyvin rankassa maastossa niin voi jotain näkyäkin.
Jalkaprässi, kyykky. Askelkyykkyjä ja muita erilaisia kyykkyjä voit tehdä kotonakin
Ruokavalio kuntoon myös. Lihastreeni + terveellinen lihaskasvua tukeva ruokavalio
Pelkällä juoksullakin saa treenatun näköiset jalat, jos rasvaa ei ole liikaa.
treenatun näköiset jalat saa treenaamalla.
Jos kuluttaa enemmän kuin syö, lihakset eivät kasva, sillä niillä ei ole ravintoaineita kasvaa, koska rakennusaineet on kulutettu elimistön toiminnan ylläpitoon. Laihdutus ja lihastenkasvu on harvemmin kovin yhteensopiva kombo. Lisäksi kävely on pitkäkestoista, pitkäkestoisessa rasituksessa lihas pikemminkin hermottuu kuin kasvaa kokoa.
Mulla on kyllä lihaksikkaat jalat, mutta vedän samat lenkit kuusi kertaa viikossa.
Nuo pitkät kävelylenkit ovat aivan loistavia sydän- ja verenkiertoelimistön kunnon kehittämisen kannalta, mutta treenatun näköisiin jalkoihin tarvitset lisäksi lihaskuntoliikkeitä tarpeeksi raskailla painoilla.
Ei mullakaan, vaikka kävelen joka päivä koiran kanssa 1,5 tuntia.
Mutta en haluaisikaan treenattuja lihasjalkoja. Pyllyä treenaan vain, selän takia, jalat on hyvät ihan sellaisina kuin kävelyllä saa. Käsivarsia treenaan sauvakävelyllä ja joskus punteilla.
Vatsalihaksia aika harvoin olen muistanut kun jumpat on tauolla. Tällä iällä sydänterveys on ykkönen ja ulkonäkö hyvä kakkonen. N53
Geenitkin varmaan vaikuttaa?
Mulla on treenatun näköiset jalat melko pienellä liikunnalla. Luonnostaan sen malliset. Olrn varmaan se perinteinen persjalkainen eli luonnostaan muodokkaat lyhyet jalat ja pyllyssä muotoa.
Nyt ei ole kun en ole voinut liikkua kahteen vuoteen kipujen takia mutta saisin varmaan kuukauden salitreenillä jalat taas lihaksikkaan näköisiksi. Pohkeissa edelleen lihakset.
Hauis kasvaa myös nopeaa jos kunnolla treenaa.
Vatsaan en saa lihaksia vaikka treenaisin kuinka! Tai varmaan saisi jos olisi melkein joka päivä salilla ja aamuin illoin mutta ei ole niin tärkeää että sen tekisin.
Kaveri harrasti 15 vuotta melomista. Useasti viikossa treenit ja talvella vesipooloa.
Hänellä ei se näkynyt mitenkään hauiksissa.
Nykyään kahvakuulailee ja käy salilla muttei hauiksen perusteella uskoisi.
Vierailija kirjoitti:
Geenitkin varmaan vaikuttaa?
Mulla on treenatun näköiset jalat melko pienellä liikunnalla. Luonnostaan sen malliset. Olrn varmaan se perinteinen persjalkainen eli luonnostaan muodokkaat lyhyet jalat ja pyllyssä muotoa.
Nyt ei ole kun en ole voinut liikkua kahteen vuoteen kipujen takia mutta saisin varmaan kuukauden salitreenillä jalat taas lihaksikkaan näköisiksi. Pohkeissa edelleen lihakset.
Hauis kasvaa myös nopeaa jos kunnolla treenaa.Vatsaan en saa lihaksia vaikka treenaisin kuinka! Tai varmaan saisi jos olisi melkein joka päivä salilla ja aamuin illoin mutta ei ole niin tärkeää että sen tekisin.
Kaveri harrasti 15 vuotta melomista. Useasti viikossa treenit ja talvella vesipooloa.
Hänellä ei se näkynyt mitenkään hauiksissa.
Nykyään kahvakuulailee ja käy salilla muttei hauiksen perusteella uskoisi.
Niin ja ihan kävelylenkeillä saan lihaksia. Tosin silloin tein joka päivä parin tunnin lenkkejä ja myöhemmin rattaat painona.
Kyllä se on ihme juttu, kun naiset vetää aerobista vaan vuodesta toiseen ja kummastelee, kun ei kiinteyttä eli lihaksia synny. Oikeasti jos hyvän kropan haluaa, voi unohtaa aerobisen liikunnan kokonaan ja mennä salille nostamaan isoja painoja. Aerobinen liikunta on hyväksi toki kunnolle ja sydämelle. Vartaloa se ei muokkaa ainakaan suurimmalla osalla. Jos haluat tietää, millaisen kropan useimmat saavat runsaalla aerobisella liikunnalla, googlaa naiskävelijöitä ja maratoonareita. Kukaan ei sellaista vartaloa halua. Mutta muutama kävely viikossa nyt ei tee sitä taikka tätä.
Kävely on niin kevyttä että en itse edes laske sitä liikunnaksi. Liikun 5 päivänä viikossa ja välipäivinä käyn kävelyllä enkä laske sitä liikunnaksi vaan perusaktiivisuudeksi.
Tuo on liian löysää kuntoilua lihasten kasvattamista ajatellen.