Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä tuntuisi olla töissä minä päivänä ja minä vuorokauden aikana tahansa samalla palkalla?

Vierailija
10.03.2021 |

Työnantaja sanoisi, että tulet töihin lauantai-iltana ja palkka on sama kuin keskiviikkoaamunakin. Jos ei kelpaa, niin tuossa on ovi, ja sama vastaus työnantajilta kautta linjan.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se juuri tällä palkalla tunnu missään. Olen juristi, enkä ole kehdannut pyytää edes sunnuntaityöstä laillista tuplapalkkaa, koska kyse on ns. vapaa-ajalla tehtävistä töistä kuten viesteihin vastaamisesta ja kirjoittamisesta joita ei työajalla ehtinyt, ja itse haluan tehdä sitä sunnuntaina vaikka ihan hyvin sen voisi hoitaa milloin tahansa muulloinkin, kukaan tuskin edes lukee sähköpostiaan sunnuntaisin. Lisään tunnit toki, mutta jos vaatisin ekstrapalkkaa, pomo luultavasti sanoisi, että sitten et vaan tee mitään sunnuntaisin. Ja sitten joutuisi tekemään ylipitkiä päiviä arkisin silloin, kun on kiire.

Sinulla on liikaa töitä. Työnantaja käyttää sinua hyväkseen. Saatko edes ylityölisää?

Vierailija
22/41 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorempana tein paljonkin. Siivoustyötä kellon ympäri ja sunnuntaisin, kun isot vahaukset piti saada tehtyä ajoissa. Nyt en enää jaksaisi, silloin oli motivaatio kohdillaan asuntolainan ansiosta.

Ja aina samalla palkallako? Jos pimeänä teit, niin sitten ymmärrän.

Jep. Näin oli sovittu paikallisesti pomon kanssa. Palkka oli viisi markkaa yli Tes-peruspalkan, siis myös arkipäivinä toimistoaikana. Ihan verokirjan kanssa tehtiin hommia. Kuten sanoin, nuorena oli motivaatiota, nyt ei enää.

Jos tuo oli 70-luvulla, niin hyvä diili. Jos esim 90-luvulla tai 2000-luvun alussa, niin huono diili.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan tavalliselta. Olin monta vuotta viestintäkouluttajana, ja tuntipalkkani oli aina sama riippumatta päivästä ja kellonajasta. Minulla oli ilta- tai viikonloppuryhmiä joka viikko.

Sama juttu oli tuntiopettajana yliopistossa, jossa opetin melkein pelkästään iltaryhmiä. Ei siitä mitään iltalisää koskaan maksettu..

En tarkemmin ajatellen ole ikinä ollut sellaisessa työssä, jossa olisin saanut ilta- tai viikonloppulisiä.

Saitko kuitenkin olla vapaalla / lomilla juhlapyhät?

Vierailija
24/41 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tulisi, enkä suostuisi.

Menisin ja suostuisin. Toki sillä reunaehdolla, että tuntipalkka on vähintään 40€ ja palkallisia tunteja kuukaudessa täydet 165h.

Vierailija
25/41 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjän arkea

Vierailija
26/41 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskalta. Pitkään tein vuorotyötä ja sekin tuntui ikävältä, vaikka sai lisiä.

Vierailija
27/41 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorempana tein paljonkin. Siivoustyötä kellon ympäri ja sunnuntaisin, kun isot vahaukset piti saada tehtyä ajoissa. Nyt en enää jaksaisi, silloin oli motivaatio kohdillaan asuntolainan ansiosta.

Ja aina samalla palkallako? Jos pimeänä teit, niin sitten ymmärrän.

Jep. Näin oli sovittu paikallisesti pomon kanssa. Palkka oli viisi markkaa yli Tes-peruspalkan, siis myös arkipäivinä toimistoaikana. Ihan verokirjan kanssa tehtiin hommia. Kuten sanoin, nuorena oli motivaatiota, nyt ei enää.

Jos tuo oli 70-luvulla, niin hyvä diili. Jos esim 90-luvulla tai 2000-luvun alussa, niin huono diili.

90- luvun alussa lama-aikana, kun oli 600 000 työtöntä kortistossa, se oli hemmetin hyvä diili. Maksoin sillä asuntolainan.

Vierailija
28/41 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, sehän selviää pian, kun saadaan nämä paikalliset sopimukset ym. aikaiseksi. Ei muuta kuin persut eduskunnan suurimmaksi puolueeksi, kokoomus ja keskusta siihen rinnalle. Saadaan Zipilän Kiky II.

Vierailija
29/41 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uutisissa kerran haastateltiin amerikkalaisia kadulla ja he ihmettelivät monttu auki, kun kuulivat, että Suomessa saa töissä erinäisiä lisiä työvuoron ajankohdasta riippuen. Heillä kun palkka on aina sama ja moni tekee 7 dollarin tuntipalkalla vähintään kuusipäiväistä viikkoa ja lomia ei ole varaa pitää koskaan.

Ilmankos moni valitseekin mieluummin jengielämän ja vankilan tai pelkän kadun nukkuma-alustaksi.

Vierailija
30/41 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No teen nytkin. Lisistä, pyhävapaista sun muista eduista saa vain haaveilla.

Vierailija
31/41 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paskalta. Pitkään tein vuorotyötä ja sekin tuntui ikävältä, vaikka sai lisiä.

Vuorotyö on se paras työ. Ei tarvi joka aamu herätä sianpieremän aikaan, vaan saa joskus kunnolla nukkuakin ennen töihin menoa. Minä kun en ole enää lapsi, joka menee paapimaan pikku kakkosen jälkeen.

Vierailija
32/41 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, jotenkin hellyttävää tämä luulotautisuus. Kuvitellaan, että sitten olisi vain varaa sanoa vaan, etten suostu. Ei maailma olisi siinä vaiheessa enää nykyisenlaisensa. Ei sinulle kukaan työnantaja maksaisi niitä lisiä, vaan tilanne olisi todellakin että ota tai asu sillan alla.

Vielä voimme kuitenkin vaikuttaa ja paras vaikutusmahdollisuus on pitää Kokoomus pois päättävistäelimistä.

Vierailija
33/41 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, jotenkin hellyttävää tämä luulotautisuus. Kuvitellaan, että sitten olisi vain varaa sanoa vaan, etten suostu. Ei maailma olisi siinä vaiheessa enää nykyisenlaisensa. Ei sinulle kukaan työnantaja maksaisi niitä lisiä, vaan tilanne olisi todellakin että ota tai asu sillan alla.

Vielä voimme kuitenkin vaikuttaa ja paras vaikutusmahdollisuus on pitää Kokoomus pois päättävistäelimistä.

Ei tosin kannata äänestää niitä muitakaan eduskunnan oikealla laidalla olevia puolueita, jos yhä tahtoo työstään palkkaa saada.

Vierailija
34/41 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervemenoa laivalle töihin 😂 Vuorokauden kaikki tunnit samanarvoisia, eli ei yölisiä. Pyhäkorvauksia (1,5 x) maksetaan vain joulupäivältä, pitkäperjantailta, vapunpäivältä ja juhannuspäivältä. Vapaajaksot korvaa kyllä aika hyvin pyhä/yölisien puutteen 👍

Vierailija
35/41 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjä itse täällä. Valmistan tuotteita myyntiin. Eli fyysistä työtä pääosin, ja vähän paperinpyöritystä+markkinointia lisäksi.

Eipä mun tuotteesta makseta lanttiakaan enemmän vaikka olen valmistanut sen ilta-aikaa, yöllä tai sunnuntaina.

Vai mitä luulette? Menisikö tuplahintainen tuote kaupaksi jos hyllyssä on normihintainenkin?

Ymmärrän että lisät ovat työntekijälle tärkeitä (harva tekee töitä muusta kuin rahan takia), mutta lopputulos on se, ett KAIKKI on hieman kalliimpaa, koska arvokkaammat työtunnit on pakko ottaa huomioon jokaisessa tuotteessa ja palvelussa.

Vierailija
36/41 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavalliselta kuulostaa ja tuntuu. Toimitusjohtaja, ei ole työaikoja.

Vierailija
37/41 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen pelkkiä öitä ja sunnuntaivuoroja. Pitkät vuorot, pitkät vapaat ja alan kovin liksa.

Vierailija
38/41 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkuna mulle on se ja sama milloin olen töissä. Itseasiassa teen jo nyt töitä tarvittaessa sunnuntaisin ja iltaisin. Mä olenkin asiantuntija enkä duunari ja näen omaa nenänalustaani pidemmälle.

Vierailija
39/41 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toihan on se syy miks monet siellä sijoittaa. Jotta saavat rahaa ostaa sijoitusasunnon ja osakkeita eli muitakin rahavirtoja kuin työnantajan maksama palkka. Kun FU fund on kunnossa, voi pomolle sanoa että pidä tunkkis.

Vierailija
40/41 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä liksoilla ei haittaa, kun siitä etukäteen on tietoinen ja saa ne vapaana pois myöhemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme