Oletko pessyt koskaan tiskikoneen ja hellan säätönuppeja?
Kommentit (17)
Olen usein . Ei sieltä paljastunut mitään töhnää.
Siis ottanut ihan irti. Oli töhnää. Ap
Tietysti! Joka ilta. Mitä siellä nyt olisi?
Vierailija kirjoitti:
Joka päivä, itsestään selvyys.
Joka päivä irrotat?
Muutaman kerran vuodessa irti ja pesuun.
Mulla on molemmissa hipaisukytkimet, mutta entisessä liedessä oli sisään painettavat nupit, joita aika ajoin puhdistelin. Ei niistä löytynyt juuri mitään muuta kuin sormenjälkiä pinnasta ja joskus jotain kastiketahroja.
Hellan nappulat käyvät astianpesukoneessa muutaman kerran vuodessa. Tiskarista eivät irtoa, mutta pyyhitään säännöllisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka päivä irrotat?
Mitäs hittoa ne irroittaa pitää? Minä pyyhin samalla kuin muutkin pinnat.
Astianpesukoneesta en irroita (pyyhin puhtaaksi), mutta hellasta kyllä. Pesen ne säännöllisesti fairyvedessä. Ei ole mitään kummempaa töhnää löytynyt.
Vanhassa kämpässä kyllä. Nykyisissä laitteissa ei nuppeja ole. Tiskikoneessa on napit siinä luukun päällä, eivätkä kyllä irtoa purkamatta koko konetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka päivä irrotat?
Mitäs hittoa ne irroittaa pitää? Minä pyyhin samalla kuin muutkin pinnat.
Kokeile niin ehkä yllätyt.
Löysin kämpästä sokeritoukan kuoria, oli pirulaiset myös menneet säätönuppien sisään. Yök. Siivosin hullun lailla ja desinfioin laatikostot. Nyt ei enää ongelmaa ole ollut.
Vierailija kirjoitti:
Löysin kämpästä sokeritoukan kuoria, oli pirulaiset myös menneet säätönuppien sisään. Yök. Siivosin hullun lailla ja desinfioin laatikostot. Nyt ei enää ongelmaa ole ollut.
Ei sokeritoukat ole vaarallisia.
Tietenkin.
Pyyhin ne lähes päivittäin. Ja viimeistään viikkosiivouksessa, joka on perjantai-iltaisin töistä tullessa tai lauantaisin.
Nykyisestä hellasta ei saa nuppeja irti, joten täytyy tyytyä niiden ulkoiseen pyyhkimiseen.