Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muista asiakaspalvelutyöhön jumiutuneita korkeakoulutettuja?

Vierailija
10.03.2021 |

Keskustelun tarkoitus ei ole nyrpistellä aspatyölle tai nostaa korkeakoulutettuja jalustalle.

Omalla kohdalla kauppakorkeasta valmistumisesta ei ole vielä lukuisia vuosia, mutta tuntuu että aspatyöstä irtautuminen on todella vaikeaa. Vaikka olenkin uran alussa, on vaikea kehittää ns. oman alan taitoja kun päivät menevät rutiininomaisten töiden sekä asiakaskontaktien parissa. Olen niin täynnä tätä, ja toki myös ahdistunut siitä että minulla on niskassa opintolainaa ja taskussa vuosien koulutus ja teen töitä ihmisten kanssa joilla esimerkiksi ravintola-alan koulutus. Huom. siinä ei ole mitään vikaa ja työkaverini ovat mukavia, mutta pelkään että pääsenkö koulutuksesta huolimatta koskaan pois ja ylöspäin.

Muutama firmaa nähty ja sekin että käytännössä aspasta ei ikinä edetä tai siirrytä toisiin osastoihin. Aspatyö on usein myös aliarvostettua ja kaikki edut ja asemasi firmassa on kaikista huonoin. Uskoin aiemmin, että tekemällä kovasti töitä, aloitteita sekä osoittamalla taitosi omien tehtäviesi ulkopuolelta firmat näkisivät potentiaalisi mutta käytännössä asia ei ihan mene niin.

Miten tästä eteenpäin?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
2/8 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama kokemus. Se ei parane kuin vaihtamalla, vaikka edes pätkätyöhön, äitiyslomansijaisuuteen tms. Ja kannattaa verkostoitua ihan hulluna. Kysellä ja kysellä.

Ja olla tyrkky. Se oli itselleni jotenkin vaikeaa, kunnes kehitin sen roolin itselleni. Kuin puku jonka puen aamulla päälleni.

Mutta samassa talossa aspasta on todella vaikea nousta jos esimies on mustis eikä halua päästää sua pois. Eli vaihda firmaa! Kannattaa laittaa avoimia hakemuksia myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloin julkaista aspatyön ohessa LinkedIn-artikkeleja ja osallistua oman alan webinaareihin. 

Kun sopiva työpaikka tuli hakuun, perehdyin yritykseen ja työtehtäviin huolellisesti sekä netin että ystävieni avittamana. Valmistauduin työhaastatteluun huolellisesti ja vakuutin rekrytoijan aspatyössä kartuttamillani sosiaalisilla taidoilla. 

Sain työpaikan :) 

Vierailija
4/8 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei ole ystäviä! En voi edes pitää somea kun ei ois ihmisiä ketä laittaa.

Vierailija
5/8 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
6/8 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija