Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paksusuolen syöpä nuorella

Vierailija
10.03.2021 |

Millä oireilla kaikki alkoi teillä, jotka sairastuitte siihen alle 35-vuotiaina? Mikä ennuste? Mulla on ollut välillä ripulia, välillä nauhamaisia ulosteita ja vatsanväänteitä nyt 2 viikkoa, perjantaina verikokeet. Oon aivan sekaisin, ikää vasta 30. Suvussa muutama paksusuolen syövän tapaus mutta ne oli yli 60-vuotiaita.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paksusuolen syöpö noin nuorella on superharvinainen. Unohda se. Kaksi viikkoa oireita, niin sehä; on joku vatsapöpö, ties vaikka korona.

Vierailija
2/12 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plus tunne siitä, ettei suoli tyhjene kunnolla, tuo jäi sanomatta. Sekin yksi yleisimmistä oireista. -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paksusuolen syöpö noin nuorella on superharvinainen. Unohda se. Kaksi viikkoa oireita, niin sehä; on joku vatsapöpö, ties vaikka korona.

Multa on testattu se kahdesti, ei ole koronaa. Vatsakivut ovat aivan kammottavia. -ap

Vierailija
4/12 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paksusuolen syöpä on yleistynyt nuorilla valtavasti, on ihan aiheellista tutkia yli viikon kestänyt ripuli. 

Vierailija
5/12 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuitenkaan veristä ulostetta? Voihan olla kyse jostain ruoansulatusvaivoista - älä menetä vielä toivoasi. Tosin, verikokeesta ei syöpää näe muuta kuin vasta sitten kun se on jo pitkälle levinnyt ja iskee tulehdukset päälle. Kannattaa varata aika tähystykseen ja ultraan.

Vierailija
6/12 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paksusuolen syöpä on yleistynyt nuorilla valtavasti, on ihan aiheellista tutkia yli viikon kestänyt ripuli. 

Samaan aikaan kun kasvissyönti ja vegaanius on yleistynyt nuorilla.

Vierailija
7/12 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuitenkaan veristä ulostetta? Voihan olla kyse jostain ruoansulatusvaivoista - älä menetä vielä toivoasi. Tosin, verikokeesta ei syöpää näe muuta kuin vasta sitten kun se on jo pitkälle levinnyt ja iskee tulehdukset päälle. Kannattaa varata aika tähystykseen ja ultraan.

Tietysti. Olen vaan kuullut juttuja että niihin ei pääse ellei liioittele oireita. -ap

8/12 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä samat oireet koronan jälkeen ja aikana. Itse asiassa laihduin 8 kg parissa viikossa ,ennenkuin ymmärsin ( siskoni ymmärsi) että minulla oli korona.

Nyt olen ottanut pois juustot ja maitotuotteet. Asun Ruotsissa joten käytän Valion maitoa ja Ahvenanmaan laktoositonta juustoa. 

Kefiiri (Valio) auttaa tosi hyvin.

Ruotsissa noin 15 vuotta sitten elinsiirroissa saivat potilaat juoda vaan Valion kefiiriä.

Kokeile . Sinua voi  vaivata myös peräsuolet. 

Muuten tyypilliset koronaoireet. 

9/12 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsa tosi turvoksissa. 

Vierailija
10/12 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisätutkimuksiin ei tod noin vain pääse. Sukulainen kuoli pari vuotta sitten 31-vuotiaana paksusuolen syöpään. Luultiin aluksi ärtyneeksi suoleksi. Kun syöpä todettiin, kuoli 3 kk päästä. 

Ja Mona-Liisa Nousiainen. Kyseessä hieman eri syöpä mutta ei meinannut päästä vatsan tähystykseen. Koska eihän nuori huippu-urheilija voi sairastua syöpään.

Vierailija
11/12 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on ollut kuukausia samankaltaisia oireita ja välillä myös veristä vuotoa ulostaessa ja pääsinkin kolonoskopiaan ja minulla todettiin sisäiset pukamat. En usko että sinulla on noin nuorena paksusuolen syöpä. Lääkäri epäili minulla ärtyvän suolen oireyhtymää.

Vierailija
12/12 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelen lääkärin jossain jutussa todenneen, että ns. vaarattomat vatsakivut kuten ärtynyt suoli tai ilman jääminen suolen mutkaan voivat olla paljon kivuliaampia kuin esim. syövät. Kaikkisyovasta-sivustolla on tietoa ja keskustelupalsta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän