Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Iltalehti valehtelee?

Vierailija
10.03.2021 |

Iltalehti on ottanut käyttöön uuden Iltalehti Plus -palvelun.
Sen voi ottaa käyttöön ilmaiseksi kahdeksi kuukaudeksi kokeilutilauksena.

Iltalehti väittää seuraavaa:

"Kokeilutilauksen tehdessäsi annat vain nimesi ja sähköpostiosoitteesi."
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/424e221e-c096-4438-8b7a-90f20aece133

Se ei pidä paikkaansa koska he haluavat myös puhelinnumerosi. Se tieto on pakollinen jos haluaa rekisteröityä.

Miksi he valehtelevat?
Eivätkö he voi suoraan ja rehellisesti kertoa noissa ohjeissaan että haluavat myös puhelinnumerosi, ja myös kertoa mitä he sillä tekevät. Näköjään eivät. Pidän tuollaista asiattomana toimintana.

Toki rekisteröityessä ilmeisesti kannattaa, mikäli mahdollista, antaa väärä puhelinnumero, eli valehdella ihan kuten Iltalehti itsekin tekee.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtelen aina näihin, jotka keräävät tietoa, ei viranomaistarpeisiin!

Vierailija
2/9 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheen ohi

Vielä ärsyttävämpiä ovat nämä ”ilmaiset” sovellukset. Selviääkin, että sovellus on 3pv ilmainen ja sinun pitää rekisteröityä saadaksesi sen ilmaisen kokeilun. Olen varmaan tähän mennessä poistanut 10-15 ”ilmaista” sovellusta heti lataamisen jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Almamedia on ilmeisesti ainoa mediatalo jonka TV-palveluiden sovellukseenkaan (Ruutu) ei voi rekisteröityä antamatta puhelinnumeroa.

Esim. Maikkarin vastaavaan palveluun rekisteröityminen ei edellytä puhelinnumeron antamista.

Eiköhän puhelinnumeron antamisesta seuraa puhelinmyyntiä. Tuskin mitään muuta.

Vierailija
4/9 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa perustaa jokin maksullinen palvelunumero ja antaa sen numero puhelinmyyjille.

Vierailija
5/9 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän tuonne ole pakko rekisteröityä. Iltapaskat valehtelee vähän väliä jostain.

Vierailija
6/9 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa perustaa jokin maksullinen palvelunumero ja antaa sen numero puhelinmyyjille.

Tuohan on hyvä idea. Antaisin sen numeron myös kaikkeen viralliseen käyttöön. Kavereita varten toinen liittymä.

Vierailija
7/9 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että kerroit. Ilmoita minulle yhteystietosi, niin voin lähettää sinulle laskun menetystä ajastani. Minulle soitti noin 3 vuoden ajan eri lehtimyyjät kaupatakseen lehtitilauksia henkilölle, josta en ole ikikuunaan muuten kuullut mitään! Mieti siis vähän, ennenkuin annat toisen puhelinnumeron!

Vierailija
8/9 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos iltalehdestä haluaa maksaa sen voi ostaa kaupasta,mutta maksullinen plus osio on väärin.

Vierailija
9/9 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että kerroit. Ilmoita minulle yhteystietosi, niin voin lähettää sinulle laskun menetystä ajastani. Minulle soitti noin 3 vuoden ajan eri lehtimyyjät kaupatakseen lehtitilauksia henkilölle, josta en ole ikikuunaan muuten kuullut mitään! Mieti siis vähän, ennenkuin annat toisen puhelinnumeron!

En antanut sinun numeroasi. Annoin keksityn numeron. Laskulla voit pyyhkiä bersiisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän