Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mielestäsi niin moni on työuupumuksen partaalla?

Vierailija
09.03.2021 |

Työuupumusta ilmenee alalla kuin alalla. Miksi? Mieli uuvutti itse?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivumainintana, yllättävän monella on vitamiinivajausta, siksi kannattaa käyttää todella vahvoja vitamiineja, ei siis mitään Vitaeprota eikä verkostomarkkinoinnin mietoja vitamiineja.

Vierailija
22/37 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi, koska ihmiset ovat heikkoja. Ja jostain on tullut kummallinen käsitys, että kaikkien pitäisi vain saada tehdä juuri unlematyötään. Ja sitäkin enimmäkseen omilla ehdoillaan.

Lisänä se, että parin vuoden jälkeen opiskeluista hoksataan, että tätä se nyt on. Päivästä ja viikosta ja vuodesta toiseen.

Jos työ olisi herkkua, herrat tekisivät sen itse

Miksi tätä on alapeukutettu? Tiedättekö minkälaisissa oloissa ja minkälaista työtä valtaosa maailman ihmisistä tekee? Täällä on vieläpä varaa valittaa vauvapalstalla ja joka paikassa asioista.

Miettikääpä tätä vähän kun menette nukkumaan niin huomenna on taas enemmän voimaa.

-eri

Ap täällä: mielestäni asiat on aina laitettava kontekstiin. Siinä missä hikipajalla työskennellään epäinhimillisissä oloissa, voi suomalainen Jaana kokea työnsä raskaaksi ja uuvuttavaksi. Itselläni ei ole kymmenien vuosien työvuosia takana, mutta silti ajattelen että moni työntekijä on tunnollinen, ahkera ja yrittää joka päivä tehdä realistisen parhaansa. Joinain päivinä enemmän, joskus vähän vähemmän.

Itselleni työ ei ole vain työtä. Se on ensisijaisesti laskujen maksun mahdollistava asia, mutta pitkällä aikavälillä työviihtyvyyteen vaikuttaa yhteisöllisyys, jo mainittu jaettu visio, terve toimihenki ja tiimin ja esimiehen tuki sekä tarpeellisuuden tunne. Tärkeää on myös tunne että on kontrollissa omasta työstään: työt ehtii tehdä hyvin, tehokkaasti ja keskittymällä yhteen asiaan. Itselläni on suoraan sanoen liikaa töitä. Kukaan työkaveri ei ehdi auttaa vaikka imaisi arvokasta substanssiosaamista ja itse saa pelätä pomon keppiä. Kokoaikainen kyttääminen on ahdistavaa ja usein asetetut standardit ei vastaa realiteettien kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uuvuin ja sairastuin masennukseen seuraavista syistä:

• Pätkätöitä, pätkätöitä ja pätkätöiden perään pätkätöitä. Niiden tuoma epävarmuus ja stressi ja kilpailu vakituisista paikoista. Vakituiset paikat menivät muille ja aloin tuntea itseni muita huonommaksi. Arvottomuuden ja huonommuuden tunteet, kun minä en riitä.

• Oma ylikiltteyteni ja ylijoustavuuteni ja niiden hyväksikäyttö.

• Olen ujo ja hiljainen. Koen sen takia huonommuutta. En löydä paikkaani tästä maailmasta, jossa tunnutaan arvostavan enemmän ulospäin suuntautuvia ihmisiä. Pitäisi olla räiskyvä ilopilleri, että kelpaa.

• Pätkätyöläisenä olen nähnyt monia työpaikkoja ja ikävä kyllä myös huonoa johtamista, työpaikkakiusaamista ja ilmapiiriongelmia.

• Joka paikasta vähennetään väkeä ja työntekijät ovat kovilla. Esimiehiltä ei saa koskaan kiitoksen sanaa. Olisi kivaa, jos joskus sanottaisiin ääneen, että kivaa kun olet meillä töissä.

Vierailija
24/37 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ainakin siksi että pitää tehdä kymmentuntisia päiviä ja tuntuu et se ei näy palkkalapussa ollenkaan, etenkin ku valmiiksi jo pienipalkkainen ala. Kotiin tullessa ehtii ehkä istua alas ja räpäyttää silmiä ja sit onkin taas nukkumaanmenoaika ennen kuin sama toistuu uudestaan seuraavana päivänä. Välillä mietin että tätä samaa sontaako tää nyt sitten on hautaan asti.

Vierailija
25/37 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten jo ilmaistu tämä asia monella eri tapaa.

PASKA ILMAPIIRI.

Ihminen kuluttaa suuren osan ajastaan työpaikoilla ja pidemmän päälle semmoista paskaa ei vaan jaksa. Joissakin paikoissa ei edes kunnioiteta työntekijöitä millään tasolla.

Vierailija
26/37 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi, koska ihmiset ovat heikkoja. Ja jostain on tullut kummallinen käsitys, että kaikkien pitäisi vain saada tehdä juuri unlematyötään. Ja sitäkin enimmäkseen omilla ehdoillaan.

Lisänä se, että parin vuoden jälkeen opiskeluista hoksataan, että tätä se nyt on. Päivästä ja viikosta ja vuodesta toiseen.

Miksi tätä on alapeukutettu? Tiedättekö minkälaisissa oloissa ja minkälaista työtä valtaosa maailman ihmisistä tekee? Täällä on vieläpä varaa valittaa vauvapalstalla ja joka paikassa asioista.

Miettikääpä tätä vähän kun menette nukkumaan niin huomenna on taas enemmän voimaa.

-eri

Ap täällä: mielestäni asiat on aina laitettava kontekstiin. Siinä missä hikipajalla työskennellään epäinhimillisissä oloissa, voi suomalainen Jaana kokea työnsä raskaaksi ja uuvuttavaksi. Itselläni ei ole kymmenien vuosien työvuosia takana, mutta silti ajattelen että moni työntekijä on tunnollinen, ahkera ja yrittää joka päivä tehdä realistisen parhaansa. Joinain päivinä enemmän, joskus vähän vähemmän.

Itselleni työ ei ole vain työtä. Se on ensisijaisesti laskujen maksun mahdollistava asia, mutta pitkällä aikavälillä työviihtyvyyteen vaikuttaa yhteisöllisyys, jo mainittu jaettu visio, terve toimihenki ja tiimin ja esimiehen tuki sekä tarpeellisuuden tunne. Tärkeää on myös tunne että on kontrollissa omasta työstään: työt ehtii tehdä hyvin, tehokkaasti ja keskittymällä yhteen asiaan. Itselläni on suoraan sanoen liikaa töitä. Kukaan työkaveri ei ehdi auttaa vaikka imaisi arvokasta substanssiosaamista ja itse saa pelätä pomon keppiä. Kokoaikainen kyttääminen on ahdistavaa ja usein asetetut standardit ei vastaa realiteettien kanssa.

Tämä on juuri tuollaista keskiluokkaisen paperinpyörittäjän ininää. Yhteisöllisyys ja visio. Haha!

Menepä katsomaan jonnekin tehtaaseen, jossa tehdään vuorotyössä jotain monotonista ja pakkotahtista apinantyötä vuodesta toiseen ja valita sitten kontrollista kyttäämisestä.

Suurin osa tekee työtä saadakseen laskut maksettua. Ja niissä porukoissa ei valiteta uupumusta, koska ei ole vaihtoehtoja. Valkokaulusduunarit ovat juuri näitä uupujia ja valittajia.

Vierailija
27/37 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Tekstissäsi on sokea ajatus malli. On paljon niitä, joissa on hyvät olot, mutta monessa työpaikassa vertaiskuvannollisesti lyödään työntekijää. Ei se työntekokaan miellytä, jos muut seikat eivät ole kohdallaan. Ihminen ei ole kone.

Vierailija
28/37 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työaika ei riitä siihen, että ehtisi tehdä kaikki työt. Työnantaja on kiinnostunut vain määräajoista, kehittämisestä ja siitä, miten saa mahdollisimman halvalla teetettyä hommat. Laatu, työntekijöiden hyvinvointi ja asiakkaiden tyytyväisyys ovat vain sanoja raportissa.

Mainittakoon nyt vielä, että palkassahan työmäärä ei todellakaan näy.

Vierailija
29/37 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työaika ei riitä siihen, että ehtisi tehdä kaikki työt. Työnantaja on kiinnostunut vain määräajoista, kehittämisestä ja siitä, miten saa mahdollisimman halvalla teetettyä hommat. Laatu, työntekijöiden hyvinvointi ja asiakkaiden tyytyväisyys ovat vain sanoja raportissa.

Mainittakoon nyt vielä, että palkassahan työmäärä ei todellakaan näy.

Tämä on niin totta myöskin. Etenkin tunnolliselle työntekijälle jatkuva epärealistinen paine, stressi ja kyttäys on väsyttävää.

Vierailija
30/37 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hyvin menee, 8h/pv riittää. Itse teen valtavan määrän palkattomia ylitöitä. Arvostelua tulee ylempää ja alempaa, koska heidän on käsketty arvioida työskentelyämme muka kehittämisen nimissä. Valittaa ei voi, koska silloin voi menettää työnsä. Työtehtäviä lisätään koko ajan. Olen samaa mieltä edellisten kanssa, että muutos noin 20v takaiseen on huima.

Vierailija
31/37 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika hyvin menee, 8h/pv riittää. Itse teen valtavan määrän palkattomia ylitöitä. Arvostelua tulee ylempää ja alempaa, koska heidän on käsketty arvioida työskentelyämme muka kehittämisen nimissä. Valittaa ei voi, koska silloin voi menettää työnsä. Työtehtäviä lisätään koko ajan. Olen samaa mieltä edellisten kanssa, että muutos noin 20v takaiseen on huima.

Kauemmin työelämässä olleet, millaista työ oli ennen?

Vierailija
32/37 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikkalaisissa elokuvissa yhdeksänkymmentä luvuilla kuten gäng in the hoods ja mador fagor freijdag, unohtamatta tietenkään thi defens, jotka kertovat kapitalistisen työelämän hulluudesta ja syrjäytyneistä.

On huomattu että nuoret jengiytyy mieluummin kuin alistuu järjettömän pienellä palkalla hommiin.

He ottavat mieluummin riskin kuolla, joutua vankilaan ja olla haigh ( pilvessä*) every dai kuin luopua minuudesta ja tehdä nain to feif ( 9-17) töissä.

Thi Diefens elokuvassa irtisanottu ja eronnut perheen isä menettää järkensä ja haluaa tavata tyttärensä uudestaan. Matkalla tyttären luokse ( miguel j fox) kokee amerikkalaisen työelämän varjopuolia.

Erityisen hienoa miten sosialistinen ammattikunta poliisit on otettu erityiseen huomioon elokuvassa.

Töitä kyllä on, mutta nuoret valitsevat mieluummin jengit, koska työelämä ei ole reilu ja kannattava ihmiselämän lyhyelle taipaleelle.

Neuvostoliittokin kaatui, kun porukka teki töitä vakavasti alkoholin vaikutuksen alaisina. Näistä ei ole tehty elokuvia, mutta samalaista käytöstä näkee myös Chaplinin elokuvissa joissa porukka juo työajalla kestääkseen työelämän nöyryytyksen ihmiskuntaa kohtaan.

Vierailija
33/37 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
34/37 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko, että ihmiset ovat aina olleet heikkoja, jolloin se on normaali osa ihmisyyttä, vai sitä että meistä on tullut heikkoja? Jos meistä on tullut heikompia, niin mistä se johtuu? Mikä nykyajassa on aiheuttanut sen - ja millaisiksi asioiden pitäisi muuttua, että joko päästään heikkoudesta eroon tai pärjätään sen kanssa paremmin?

Vierailija
35/37 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä työtahti ottaa päähän. Välillä ihan älytön kiire, ja sitten välillä ei yhtään mitään tekemistä. Tekisin mielummin vähän tasapaksummin, mutta se ei kai taida olla mahdollista. 

Vierailija
36/37 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhyys ja mielenterveys

Vierailija
37/37 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

🔝

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän