Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ollut ennen tätä päivää ikinä kuullut kiinteistöverosta

Vierailija
09.03.2021 |

Ja olen 30 vuotias. Olen aina luullut, että omakotitalossa asuminen on ”ilmaista”. Olen järkyttynyt.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se tääkin hauska. Omassa mehässä asutaan keskellä ei mittään mutta talossa, joten kiinteistövero lähemmäs tonni vuoteen.

Vierailija
22/33 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä mukava vero kun ei siitä saa yhtään mitään vastinetta. Maksat vaan siitä kun rakensit talon omalle maalle..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta pitää taas veroja nostaa, kun hallitus tulee niin kalliiksi kansalle.

Vierailija
24/33 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hui kauheaa, joku 100-200e VUODESSA...

No ei ihan riitä..

Vierailija
25/33 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä ole pakko maksaa, se on vähän kuin koiravero eli vapaaehtoinen.

höpö höpö, kun jätät maksamatta niin kyllä ulosotto sen jollain tavalla perii

Vierailija
26/33 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

maailmassa monta on ihmeellistä asiaa......

Vierailija
27/33 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa pitäisi kyllä olla joku kansalaistaitojen kurssi, jollaa käytäisiin läpi asumiseen, vuokraamiseen ja ostamiseen liittyviä perusasioita. Takuuvuokrat, vesimittarit, tontit, verot, kuntotarkastukset ja tavallisimmat ongelmatilanteet.

Vierailija
28/33 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse perin metsäpalstan. Sieltäkin sitten tuli kiinteistövero n 500e vaikka tietääkseni siellä umpimetsikössä ei mitään kiinteistöjä ole.

Vierailija
29/33 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse perin metsäpalstan. Sieltäkin sitten tuli kiinteistövero n 500e vaikka tietääkseni siellä umpimetsikössä ei mitään kiinteistöjä ole.

Metsämaa ei ole kiinteistöverottevaa. Joko puhut soopaa tai jätät jotain kertomatta. Minäkin perin 60ha metsää eikä ole tullut yhtään kiinteistöverolappua niistä maista. Vaikka siellä on rakennuksiakin.

Vierailija
30/33 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hui kauheaa, joku 100-200e VUODESSA...

Meillä on suurin yksin kulu vuodessa tuo vero 1500€

Vierailija
31/33 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Metsämaa ei ole kiinteistöverottevaa. Joko puhut soopaa tai jätät jotain kertomatta. Minäkin perin 60ha metsää eikä ole tullut yhtään kiinteistöverolappua niistä maista. Vaikka siellä on rakennuksiakin.

No minä sain ja kiltisti maksoin kahdessa erässä. En ole siellä käynyt ikinä, mutta perinnönjaossa palstoja selvitellessä, ei siellä mitään rakennuksia ollut lohkojan mukaan.

Vierailija
32/33 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei metsämaasta mene kiinteistöveroa, vaan sulle tulee maa- ja metsätalouden harjoittajan veroilmoitus johon ei tarvitse reagoida mitenkään jos et ole harjoittanut metsätaloutta eli saanut tuloja.

Vierailija
33/33 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei metsämaasta mene kiinteistöveroa, vaan sulle tulee maa- ja metsätalouden harjoittajan veroilmoitus johon ei tarvitse reagoida mitenkään jos et ole harjoittanut metsätaloutta eli saanut tuloja.

Kyllä, tämän sain myös. Mutta nyt jäin miettimään, että mistä olen sen kiinteistöveron sitten maksanut. Pitänee selvitellä. Olen näköjään yhtä pihalla kuin Ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän