Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rinnat arat kuukauden ja menkat viikon etuajassa

Vierailija
09.03.2021 |

Minulla on aina ollut tosi säännölliset menkat heti alusta asti.

Nyt kuitenkin viimeisimpien menkkojen JÄLKEEN rinnat ovat olleet koko ajan arat (ei yleensä ole, kuin vain ennen menkkoja muutaman päivän).

Ja nyt vaikuttaa siltä, että menkat ovat alkaneet viikon etuajassa, joka on todella poikkeuksellista minulle.

Pitääköhän huolestua?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet raskaana lapselle, jolla on korona. Sorry not sorry.

Vierailija
2/10 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esivaihdevuodet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että ainoat poikkeavat asiat on koronarokotus jonka sain joskus tammikuun lopulla. En usko, että siihen liittyisi.

Toinen on stressi, jota on vähän ollut, mutta se paheni juuri muutama päivä sitten. Eli just nyt on ihan hirveä stressi päällä.

Muuta poikkeavaa en keksi.

Paitsi voiko se vaikuttaa, että olen vuoden vaihteen jälkeen alkanut syömääm vitamiineja purkista ja rautakuurin?

Vierailija
4/10 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä, että ainoat poikkeavat asiat on koronarokotus jonka sain joskus tammikuun lopulla. En usko, että siihen liittyisi.

Toinen on stressi, jota on vähän ollut, mutta se paheni juuri muutama päivä sitten. Eli just nyt on ihan hirveä stressi päällä.

Muuta poikkeavaa en keksi.

Paitsi voiko se vaikuttaa, että olen vuoden vaihteen jälkeen alkanut syömääm vitamiineja purkista ja rautakuurin?

Ja vielä sen lisään, että olen 25 vuotias vasta ja raskaus ei ole mitenkään mahdollinen.

Vierailija
5/10 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä välttämättä. Kyllä niitä tilapäisiä hormonien sekoiluja voi ihmisellä olla, ja harvoin on mitään vakavaa. Ja iän myötä yleistyvät, esim. esivaihdevuosissa jotka voi alkaa jo 37-40 v iässä, usein kierto lyhenee ja PMS oireet pitenevät. 

Vierailija
6/10 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäikäinen olet? Onko jotain poikkeuksellista tapahtunut viime aikoina, mitä?

Ei ne menkat ole aina samanlaiset vaan muuttuvat pidemmän ajan kuluessa ja joskus ovat erilaiset jostain syystä kerran vaan.

Vierailija
7/10 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanks tulla painamaan ja imemään rintoja?

Vierailija
8/10 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi vaikuttaa kehossa eri hormoneihin, joten kyllä se voi vaikuttaa kuukautisiinkin.

Vierailija
9/10 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon heitto ei nyt mitenkään poikkeavaa ole edes säännöllisiin kuukautisiin.

Vierailija
10/10 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalilta kuulostaa, hormonit nyt vain heittävät tässä kierrossa. Itselläni oli säännölliset kuukautiset kun ne alkoivat ja pysyivät täysin samanlaisina liki 10 vuotta, sitten kierto heitti häränpyllyä kolmen kierron ajan ja tasoittui taas moneksi vuodeksi. Nyt ennen tätä raskautta kierto alkoi taas heittää, piteni ja lyheni ihan omituisesti ja sitten taas rauhoittui.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan