Henry Fordin aikaan autotehtaan työntekijöillä oli varaa ostaa tehtaassa tehty auto.
Suomessa Uudenkaupungn autotehtaan työntekijöillä ei näy Mersuja.
Näin elintaso kehittyi 100 vuodessa.
Kommentit (12)
Taisi olla sitä aikaa, kun auton edessä juoksi mies lippua heilutellen, jotta jalankulkijat tiesivät väistyä menopelin tieltä.
Jos vieläkin tehtäisiin noin, olisi sekä vyötärölihavuus että työttämyys hoidettu kertalaakista.
veikkaan että ei ferrarin työntekijöilläkään ferrareita ole
"Näin elintaso kehittyi 100 vuodessa."
Eikö siis nykyään fordin tehtailla työskentelevillä ole varaa ostaa fordia?
Oliko Uudenkaupungin autotehdas olemassa 100v sitten ja oliko silloin heillä varaa ostaa tehtaalla tuotettuja autoja?
no se t-fordi ei aikanaan tosiaankaan ollut mikään mersu
massoille tarkoitettu halpisauto
Mulla on varaa ostaa tehtaassa tehty auto vaikken ole töissäkään. Mutta ei käsintehtyä.
Nojaa, eikös se T-Ford ollut silloin nykyajan rahaksi konvertoituna jotain 16,000-18,000 dollaria. Katsoin juuri dokkarin aiheesta ja niin muistaakseeni sanottiin.
Aika hyvin piti kuitenkin olla rahaa.
On Uudenkaupungin tehtaan työntekijöilläkin varaa ostaa Dacia. Siitäkin huolimatta, että autovero on täysin kohtuuton mitä ei tuolloin ollut eikä ole jenkeissä vieläkään. Kuten ei ole missään muussakaan sivistysmaassa.
Vierailija kirjoitti:
Nojaa, eikös se T-Ford ollut silloin nykyajan rahaksi konvertoituna jotain 16,000-18,000 dollaria. Katsoin juuri dokkarin aiheesta ja niin muistaakseeni sanottiin.
Aika hyvin piti kuitenkin olla rahaa.
Kymmenen kuukauden liksa autotehtaan työntekijälle Uudessa kaupungissa. Eli vähintään yhtä hyvin on varaa tuon hintaiseen uuteen autoon nyt kuin oli silloinkin.
Niin se oli sitä aikaa kun naiset eivät olleet työelämässä... nyt joudutaan tyytymään puoleen siitä mitä ennen.
Ei ollut Fordin tehtaan työntekijöillä silloinkaan varaa ostaa Daimler-Benziä. Nykyisin on.
Ei näykään, koska tietävät niitä tekevinä, että minkälaista paskaa ne ovat.