Pienehkö patti korvan edessä, mikäköhän tämä on?
Huomasin eilen, että minulla on patti siinä heti siinä korvan edessä. Kooltaan noin puoli senttiä- Leukaluun kohdilla suunnilleen. Pikkusen punoittaa. Eilen se oli vähän arka, tänään ei juuri ollenkaan enää kipeä. Flunssaa ei ole. Mitenköhän pitkään tätä voi seurailla? Onko kenelläkään ollut samanlaisita? Voisiko olla joku rasvapatti yms? Kiitos jos joku jaksaa asiallisesti vastata...
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Sylkirauhanen
Miksiköhän se on koholla? Minulla ei ole mitään flunssaa yms
Vierailija kirjoitti:
Ohimosyöpä
Juuri toivoin asiallisia vastauksia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sylkirauhanen
Mulla ärtyi joskus tuntemattomasta syystä. Ei vaatinut toimenpiteitä kun rauhoittui itsestään, kävin kyllä lääkärissä.
Tuollaiset helposti stressaa. Vaikka yleensä ovat täysin vaarattomia. Todennäköisesti joku rasvapatti. Käy kuitenkin näyttämässä lääkärille niin ei tarvitse miettiä sitten. Tsemppiä!
Mulla on rasvapatti korvan takana. Välillä se on kipeä, useimmiten ei. Se on ollut siinä ainakin vuosikymmenen.
Luultavasti tosiaan joku rasvapatti. Katoanee viikossa.
Olen joutunut syömään jonkin aikaa klotriptyl mite-nimistä lääkettä niskajumiin. Se kuivattaa suuta paljon. Huomasin juuri lääkeselosteesta, että sivuvaikutuksena saattaa olla sylkirauhasen turpoaminen...
Ap
Kohta se o tommonen
https://i1.wp.com/nypost.com/wp-content/uploads/sites/2/2019/05/tumor-0…
Vierailija kirjoitti:
Olen joutunut syömään jonkin aikaa klotriptyl mite-nimistä lääkettä niskajumiin. Se kuivattaa suuta paljon. Huomasin juuri lääkeselosteesta, että sivuvaikutuksena saattaa olla sylkirauhasen turpoaminen...
Ap
Ei kun se onkin triptyl- niminen lääke joka saattaa aiheuttaa sylkirauhasen turpoamista. Ei klotriptyl mite.
Mutta tämä klotriptyl kyllä kovasti kuivattaa suuta
Ap
Kyllä kasvojen tai pään alueelle voi tulla syöpä. Varaa aika lääkärille, varmaan voisi patista ensin ottaa ultraäänen.
Vierailija kirjoitti:
Ohimosyöpä
😂
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti tosiaan joku rasvapatti. Katoanee viikossa.
Katoanee?KADONNEE. Noin, nyt säkin osaa suomea.
Tökkää neulalla ja kato mitä tulee sisältä. Tässä malli miten:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sylkirauhanen
Paisetta pukkaa. Stafylokokki. Villi arvaus.
Imusolmukkeita korvan alueella myös. Turvotus on yleensä ihan harmitonta, mutta ultrassa selviää. Yleensä 2 viikkoa suositellaan tarkkailemaan tilannetta, jos ei pienene niin tutkitaan. Siltikin usein siis harmiton, voi olla vain suurikokoinen.
Itse asiassa ei tästä ole kuin muutama viikko kun korva-nenä- ja kurkkutautien lääkäri tutki/tunnusteli mun sylkirauhaset kun jouduin käymään erikoislääkärin luona allergisen nuhan takia. Silloin oli vielä ok...
Ap
Sylkirauhanen