Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelit koronaviruksesta vuosi sitten?

Vierailija
09.03.2021 |

Muistin virkistämiseksi:
- Suomen ensimmäinen koronatartunta havaittiin kiinalaismatkailijalla tammikuun lopussa
- Italian tilanne alkoi valjeta pian Uudenmaan talvilomaviikon (17.2.-21.2.) jälkeen
- 27.2. Suomessa havaittiin ensimmäinen suomalaisen henkilön tartunta, joka oli saatu Italiasta
- maaliskuun alkupuolella havaittiin lisää tartuntoja ja tartuntaketjuja mm. Italiassa ja Itävallassa matkustaneilta
- naistenpäivän surullisenkuuluisa konsertti pidettiin 8.3.2020
- 12.3. hallitus perui yli 500 henkilön yleisötapahtumat ja asetti joukon muita suosituksia
- 16.3. hallitus esitteli laajan listan rajoituksia ja totesi poikkeustilan yhdessä presidentin kanssa
- 18.3. valmiuslaki astui voimaan yhdessä laajojen rajoitusten kanssa

Mitkä olivat tunnelmasi koronan suhteen vuosi sitten (8.3.2020)?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin peloissani ja huolissani. 

Vierailija
2/20 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan sen, kuinka mediassa ja palstalla kohistiin kotivarasta ja käsien pesemisestä. Voi mitä viattomuuden aikaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En paljon mitään, olimme pahasti kipeänä koko perheen voimin heti talviloman jälkeen (ei oltu matkusteltu).

Vierailija
4/20 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvelin, että joskus parin vuoden päästä palataan kutakuinkin entiseen normaaliin.

Vierailija
5/20 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopisto oli jo mennyt poikkeustilaan ja ilmoittanut sen kestävän vähintään vuoden 2020 loppuun. Olin aika hämmentynyt kun tilanne tuntui vakavalta mutta ei näkynyt vielä oikein missään, tutut suhtautui asiaan köykäisesti.

Vierailija
6/20 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommasin ffp3 maskeja.

Ihmettelin hallituksen toimia, eli siinä vaiheessa oli jo aloitettu kirjoittamaan vanhuksille elvytyskieltoja ja tilattu sairaaloiden eteen kylmäkontteja ruumiita varten.

Ihmettelin myös sitä, että siinä vaiheessa hallitus tavoitteli joukkoimmuniteettia, vaikka Tartuntatautilaki ei anna  mahdollisuutta sairastuttaa kansalaisia tahallisesti ja asettaa heidän henkeään vaaraan.

Ihmettelin myös negatiivista suhtautumista hengityssuojaimiin.

Ihmettely hallituksen toimintaan/toimettomuuteen on jatkunut siitä saakka.

Vierailija
7/20 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ajatuskuin nytkin; flunssa mikä flunssa. Sen verran ehkä eroa, että appiukolta korona taisi viedä syövän pois, sairastettuaan koronan lääkärit hämmästyivät kun keuhkosyövästä ei näkynyt merkkiäkään. Muuten, tuleeko rokotteen saaneille matkustuskielto, he kun aivan varmasti levittävät tautia.

Vierailija
8/20 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkavereiden kesken alkoi nousta huoli, kun tapahtumia ja matkoja peruttiin ympäri maailman. Siihen saakka olin ajatellut koronan olevan vaan uusi SARS/sikainfluenssa/lintuinfluenssa. Mutta niiden takia ei aikaisemmin oltu kertaakaan peruttu oikeastaan yhtään mitään.

Vierailija
9/20 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin kuin nyt: ME KUOLLAAN KAIKKI!

Vierailija
10/20 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

vessapaperia!!!

Vierailija
11/20 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hommasin ffp3 maskeja.

Ihmettelin hallituksen toimia, eli siinä vaiheessa oli jo aloitettu kirjoittamaan vanhuksille elvytyskieltoja ja tilattu sairaaloiden eteen kylmäkontteja ruumiita varten.

Ihmettelin myös sitä, että siinä vaiheessa hallitus tavoitteli joukkoimmuniteettia, vaikka Tartuntatautilaki ei anna  mahdollisuutta sairastuttaa kansalaisia tahallisesti ja asettaa heidän henkeään vaaraan.

Minäkin aloin hankkimaan ffp3-hengityssuojaimia sekä  muutamat suojalasit. Niitähän koronapotilaita sairaaloissa hoitavatkin käyttävät, miksei se sitten suojaisi minua ihan yhtä hyvin kuin hoitohenkilökuntaakin. Mun ei sentään tarvitse käsitellä kenenkään toisen eritteitä.

Vierailija
12/20 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hommasin ffp3 maskeja.

Sama. Ihmettelin, että miksi ei noudatettu tartuntatautilakia. Miksi lennot Kiinasta ja Italiasta vaan jatkuivat? Miksi testiin otettiin niin tiukoin perustein? Miksi toukokuussa puhuttiin, että lasten pitää vaan alkaa sairastamaan tätä ja palata lähiopetukseen. Hyvin hämmentävää aikaa. THL ei seurannut yhtään sitä, mitä maailmalla tapahtui mm WHO:n tiedotustilaisuudet, jossa selkeästi sanottiin, että virus pitää tukahduttaa.

Kaikkiaan turhauttavaa ja ahdistavaa.

Vierailija
13/20 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut kovin huolestunut koska luulin, että menee ohi kesän loppuun mennessä.  Väärässä olin. 

Vierailija
14/20 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin, että tuo täytyisi tukahduttaa maasta, ja testit ja valvotut karanteenit rajoille.

Vierailija
15/20 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvasin, että jotain on tulossa, mutta eihän se silloin vielä auennut, mitä kaikkea on edessä.

Ja miten nopeasti!

Alle viikossa maailma keikahti ihan päälaelleen.

Vierailija
16/20 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntui aika oudolta, mutta nyt tiedän, että suuri kusetushan se oli.

Vierailija
17/20 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoitte kieroon minua kun olin ensimmäisiä ihmisiä joka kävi kaupassa maskin ja suojakäsineiden kanssa. Katsoitte kuin hullua hieman yli vuosi sitten. Mähän sanoin.

Vierailija
18/20 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoitte kieroon minua kun olin ensimmäisiä ihmisiä joka kävi kaupassa maskin ja suojakäsineiden kanssa. Katsoitte kuin hullua hieman yli vuosi sitten. Mähän sanoin.

Katson vieläkin. Siitä maskista ole mitään hyötyä.

Vierailija
19/20 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin miksi ihmiset hamstrasivat vessapaperia. Eivät tienneet itsekkään.

Vierailija
20/20 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin, että rajoitiksia tulisi olemaan kuukausi tai pari, sitten helpottaisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi