Kumpi ketuttaa enemmän: Korona ja sen rajoitukset, vai se että tuli takatalvi.
Itseäni veetuttaa kuin pientä oravaa jolta vietiin pähkinät se että orastava kevät oeruuntji ja muuttui lumipyryksi. Korona saa olla ja tulla kaikkije rajoituksineen, mutta kevään haluan NYT JA HETI TAKAISIN 🤬
Kommentit (36)
Takatalvi ärsyttää kun rajoittaa ulkona liikkumista enemmän. Pian se on kuitenkin ohi.
Ei kumpikaan.
Mua pännii vaan se, että mun syöpä päätti uusia eikä siihen näytä tehoavan oikein mikään tunnettu sytostaatti tai sädehoito 😡
Talvi ei ärsytä ollenkaan. Mitä pidempään hiihtokelit jatkuvat, sitä parempi. Oikeastaan talven jatkuminen auttaa kestämään koronarajoituksia. Jos koronaa ei olisi, niin voisi käydä esim. uimassa.
Kumpikaan ei ketuta. Olisihan se elämä mukavampaa ilman koronaa ja rajoituksia, mutta näillä nyt mennään. Ei se ketutus tilannetta parenna, vaan pikemminkin pahentaa, kun itse suggeroi itselleen pahan mielen asioista, joihin ei voi kamalasti vaikuttaa muuten kuin toivomalla, että ohjeita noudattamalla tilanne olisi edes vähän nopeammin ohi. Ja takatalvi ei haittaa pätkääkään. Ihan mahtavaa, että ainakin muutaman viikon voi vielä nauttia hyvistä laaduilsta ja hiihdosta. Etenkin näin koronarajoitusten aikaan. Ja onhan tuolla kaunistakin. Kyllä se kevät sieltä tulee, kuten on aina tullut - joskus aiemmin, joskus myöhemmin, mutta joka vuosi kuitenkin.
Kevät tulee, kun on tullakseen. Koronatilanne helpottaa, kun on helpottaakseen. Sitä nopeammin se helpottaa, mitä paremmin ohjeita noudatetaan. Kevään tulon nopeuteen ei voi pahemmin vaikuttaa itse. Kummastakaan stressaaminen ja ketuttelu ei kuitenkaan tilannetta mihinkään muuta, eli turha näitä on määräänsä enempää murehtia. Nautitaan lumesta ja talvesta ja noudatetaan rajoituksia, niin kyllä se siitä, kuten Manukin sanoi.
Tämä ei ole takatalvi. Myöskään täällä Etelä-Suomessa. Ja kevät tulee AINA heilahdellen, lämpötila ei koskaan nouse tasaisesti, joten ehkä ei kannata sään takia mieltään pahoittaa jatkossakaan.
Takatalvi? Missä? Ja miten niin maaliskuun alussa muka takatalvi?
Mulle takatalvi on vasta sitten, kun on ollut oikeasti kunnolla kevät ja lumet jo (pääosin, kasoja lukuunottamatta) sulaneet. Tapahtuu joskus huhtikuun lopulla - toukokuussa, jopa kesäkuussa. Talvea tämä on edelleen, täällä kun on vielä koululaisten talviloma.
Etelä-Suomessa talvikuukaudet on perinteisestä jaottelusta poiketen enemmänkin tammi-helmi-maaliskuu, kevätkuukaudet huhti-toukokuu, kesäkuukaudet kesä-heinä-elokuu ja syksyä sitten syys-loka-marras-joulukuu.
Pohjoisessa en ole asunut, mutta olisiko siellä vähemmän syksyä ja enemmän talvea, muuten samat?
Ei kumpikaan. Toivottavasti jatkuisi talvi vielä pitkään. Mieluiten ikuisesti. Samoin korona ja rajoitukset.
Vierailija kirjoitti:
Etelä-Suomessa talvikuukaudet on perinteisestä jaottelusta poiketen enemmänkin tammi-helmi-maaliskuu, kevätkuukaudet huhti-toukokuu, kesäkuukaudet kesä-heinä-elokuu ja syksyä sitten syys-loka-marras-joulukuu.
Pohjoisessa en ole asunut, mutta olisiko siellä vähemmän syksyä ja enemmän talvea, muuten samat?
Syksyä ja kevättä on pohjoisessa ihan yhtä paljon oikeastaan kuin etelämmässäkin, ne vaan sijoittuvat vähän eri ajankohtaan. Syksy alkaa aiemmin ja kevät myöhemmin. Talvi on pidempi ja kesä lyhyempi.
Mutta siitäkin huolimatta: kyllä etelässäkin maaliskuun alku on vielä sen verran kevättalvea, ettei voi takatalvesta puhua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maaliskuun alussa takatalvi????? Tämähän on aivan normi talvea vielä. Huhtikuun lupussa lumisade voisi jo tympäistä.
Kyllä maaliskuu on jo kevään puolella.
Kyllä. Vähitellen yleensä lämpenee ja kevätpäiväntasauskin on 20. maaliskuuta. Normaalisti ainakin etelässä on tähän aikaan lumetonta ja korkeintaan 1-2 astetta nollan alapuolella.
Entäs nyt? Itäsuomessa 37 asteen pakkanen ja muuallakin normaalia kylmempää. Lumentulo saisi myös riittää!
korona ei pelota sen enempää kuin haukotteleva etana mutta rajoituksethan ne elämää haittaavat
Vi...... corona alkaa riittämään. Suomalaiset olisi rokotettu jo moneen kertaan jos olisi haluttu. Lukekaa juttu taloussanomista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syksyä ja kevättä on pohjoisessa ihan yhtä paljon oikeastaan kuin etelämmässäkin, ne vaan sijoittuvat vähän eri ajankohtaan. Syksy alkaa aiemmin ja kevät myöhemmin. Talvi on pidempi ja kesä lyhyempi.
Mutta siitäkin huolimatta: kyllä etelässäkin maaliskuun alku on vielä sen verran kevättalvea, ettei voi takatalvesta puhua.
Sehän se pointti olikin. Että vaikka virallisesti maaliskuu on kevätkuukausi, niin Suomessa silloin on ihan talvi edelleen käynnissä. Mutta ehkä tuosta virallisesta luokittelusta johtuen jotkut pitävät maaliskuun talvea takatalvena.
Korona. Asun Englannissa ja meillä on kevät jo pitkällä. Narsisseja ja krookuksia puistot täynnä ja puut alkaneet vihertää.
Mä oon niin iloinen, että tuli viä lunta! Meinasin jo et talvi loppui ihan liian lyhyeen. Aion ottaa tästä kaiken irti!
Korona sen sijaan ajoittain vituttaa, vaikka hyvin vähän mun elämään on vaikuttanutkaan. Oon muutenkin epäsosiaalinen opiskelija ja viihdyn yksin. Viimeksi oon tavannut ketään viime elokuussa, eikä tää oikeestaan normaalista poikkea. Ainoo mikä on inhottavaa, on työllistymisen epävarmuus valmistumisen jälkeen, joka sekin kyllä taitaa enemmän olla korvien väilissä.