Kuulostaako vakavalta?
Pelottaa...Hypokondrinen kun vähän olen... Mutta, mulla on nyt toista kuukautta reisissä ihossa sellaista pientä punaista pistettä, pienen pientä, ei ihottumaa siis... Läheltä vaan näkee. menkkojen aikaan tullu molemmissa kuissa, pari päivää ollu ja sit ainaki se 3 viikkoo välis ja nyt tuli taas...Tosi herkkäiho muuten ja kuiva ollu nyt kesällä. Mitähän tämä? Pitäiskö men lekuriin? Olen vaan niiiiin syöpäkammoinen jne et ihan hirvitttää...
Kommentit (12)
Rasvailet vaan paksummalla rasvalla. Jos kovasti kutisee laita mietoa hydrokortisoonia. Ja ota rennosti!
Ei kyllä ole ollut muuta mustelmaisuutta..
ap
menkkojen mukaan vaihtele, kuten joku jo sanoi. Hiki-ihottumaa tai jotakin muuta ihan kesyä se on.
-7-
Oletko ollut sortseissa tai lyhyessä hameessa?
Mä juuri kävin yhden yllättävän mustelman takia lääkärissä (naurakaa vain!). Lääkäri sanoi, että naisilla hormoonit " heikentävät" verisuonten seinämiä tiettynä aikana kuukaudesta. Eli mustelmaherkkyys lisääntyy.
Mulle ilmaantui mustelma jota en tiedä lyöneeni ja paikkana sellainen missä ei todellakaan yleensä mulla mustelmia ole eli ranteessa. Nyt olen jo rauhoittunut alkuhämmennyksestä huolimatta....Mulla vähän samaa vaivaa kuin sulla, eli kuvittelen heti kaiken vakavaksi jos jotain epämääräisiä oireita kehossa.
En edes muista, mihin olen jalkani tai käteni lyönyt (ei ole siis sattunut juurikaan), mutta välillä jalat varsinkin ovat sen näköiset, että mielummin kuljen housuissa. Joten en hermoile mustelmista. Runsaiden
kuukaustisten takia syön rautatabletteja eli hg on varmasti melko alhainen siitä huolimatta. Olisiko anemian tapaisella ja mustelmilla jokin syy-yhteys?
ihan jo itsesi ja perheesikin elämänlaadun takia. Tuollainen fobia ei ole tervettä, tiedät sen itsekin. Todennäköisesti sinulla on muitakin fobioita ja jos vapautuisit niistä niin saisit nauttia elämästäsi paljon enemmän kuin nyt
ja tämä siis ihan ystävyydellä, ei vittuillen
Verikokeet otatin, mutta olivat ok. Mutta tuo, että kuukautiskierto vaikuttaa pilkkujen ilmaantumiseen ei kyllä tosiaan viittaa mihinkään vakavaan.
Varmaan ihon tasapaino muuttuu kierron ja hormonien mukaan ja se näkyy näppylöinä.