En vietä naistenpäivää ennenkuin muillakin sukupuolilla on päivänsä!
Me suomalaiset naiset emme ole mitään tossukoita ressukoita joita pitäisi sääliä tälläisillä erikoispäivillä, ellei sitä suoda muillekkin. Myös miehillä on omat ongelmansa ja muunsukupuolisilla. Miehet ovat siinä asemassa nykyään että jos yrittävät puolustaa itseään niin heitä suunnilleen kutsutaan sovinisteiksi. Siksi meidän naisten pitää tasaarvon nimessä vaatia omaa juhlapäivää myös miehille ja muusukupuolisille.
Tämä on ihan verrattavissa siihen että olisi esim pelkästään äitienpäivä mutta ei isänpäivää.
Kommentit (30)
Ai Suomessakin? Joissain maissa on.
Oikeasti mikä on muunsukupuolinen. Onko sellainen joka uskoo olevansa apina.
Mitä muita sukupuolia on kuin mies ja nainen?
Miestenpäivää ei vielä tunnusteta Suomessa virallisesti. Tämä on todella tekopyhää maassa jossa muka vaalitaan tasaarvoa.
No sitten pitäisi muokata vuosi pitemmäksi, että kaikki sukupuolet saisivat oman nimikkopäivänsä.
Vierailija kirjoitti:
Miehille on päivänsä marraskuussa, urpo.
Urpo, se on isänpäivä. Kaikki miehet eivät ole isiä.
Nautitaan nyt vielä kun voidaan, pian nämä kielletään koska yksisarviset paloautot pahoittaa mielensä.
Vierailija kirjoitti:
Miestenpäivää ei vielä tunnusteta Suomessa virallisesti. Tämä on todella tekopyhää maassa jossa muka vaalitaan tasaarvoa.
Et siis edes tiedä miksi naistenpäivää vietetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Urpo, se on isänpäivä. Kaikki miehet eivät ole isiä.
Eikä ole. https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Kansainvälinen_miestenpäivä
Pertti on taas naisena hyvin reipas.
No, se on ihan sinun oma asiasi. Minä vietän. Ostan kukkia itselleni, koska olen nainen ja ylpeä siitä. Ja koska olen kukkani ansainnut.
Olenko ihan mökkihöperöitynyt kun en tiedä kuin kaksi sukupuolta, nainen ja mies? Miestenpäivä on marraskuussa, eri toki kuin isänpäivä.
Googletuksen perusteella Suomessa ei ole vielä tunnistettu kolmatta sukupuolta (juridista), muutamissa muissa maissa kylläkin. Minun puolestani, kun Suomessa kolmaskin sukupuoli tunnistetaan, suotakoon sillekin oma päivänsä. Mielelläni juhlistan sitäkin.
Ei ole kuin kaksi sukupuolta! Kummallakin on jo oma päivänsä.
Tasa-arvoon tulee väliviiva, yhdyssana ensimmäinen osa loppuu samaan vokaaliin kuin toinen osa alkaa. Ja ihan kaikkien juhlapäivien viettäminen on tässä maailmassa vapaaehtoista.
Kieltämättä naisten hyysäämisessä yhtenä päivänä on vähän sellaista hyvittelyn makua. Tässä ruusu ja kakunpala, eikös unohdetakin se samanpalkkaisuus.
Kiitän kukista mutta juhlin tasa-arvon päivää 19.3. Ja ehkäpä myös Transnäkyvyyden päivää 31 3..
Vierailija kirjoitti:
Miehet eivät ole tajunneet sitä vielä. Vuodessa on ollut muitakin päiviä, jolloin heitä on kohdeltu heidän mielestään asiallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et siis edes tiedä miksi naistenpäivää vietetään.
Pertti ei tiedä, mutta se on silti hänen mielestään väärin.