Muistatko asenteesi maskeja käyttäviä lentomatkustajia (yleensä aasialaisia) kohtaan ennen koronaa?
Sitä hieman hyväntahtoisesti hymähteli moisille hölmöille, jotka pöpöjen pelossa pitivät maskia naamallaan Helsinki-Vantaalla.
Kommentit (11)
Joo, näin oli. Ja nyt sitten aasialaiset ovat hoitaneet hommat paljon paremmin kuin jenkit ja me eurooppalaiset. Eikä mitenkään ainoa asia jonka ne tekee paremmin, olisi hyvä ottaa oppia sieltä niistä asioista joissa ne on meitä parempia eikä suhtautua ylimielisesti.
Kyllä. Maskinaamat naurattaa edelleen.
Muistan ja hymähtelen edelleen ihmisille, jotka tyhmännäköisenä kulkevat vaippa naamallaan kaupoissa, ulkona ym.
Vierailija kirjoitti:
Nyt saattaa hyvin olla, että maskit ovat tulleet lentomatkustamiseen jäädäkseen. Jos ei itse lennolla, niin kentillä ainakin.
Paitsi Miikalla.
Vierailija kirjoitti:
Joo, näin oli. Ja nyt sitten aasialaiset ovat hoitaneet hommat paljon paremmin kuin jenkit ja me eurooppalaiset. Eikä mitenkään ainoa asia jonka ne tekee paremmin, olisi hyvä ottaa oppia sieltä niistä asioista joissa ne on meitä parempia eikä suhtautua ylimielisesti.
Jep, hyvin ainakin tekevät businesta. Ensin kehittelevät globaalin viruksen, minkä voi päästää labrasta pihalle ja sen jälkeen kasvattaa omaa osuuttaan maailmankaupassa, vallata Euroopan, myydä itseaiheutettuun pandemiaan maskeja tyhmille ostajille ja tehdä miljardikauppoja sillä. Samalla kun Suomi yrittää pelastaa maailman aivan järjettömillä päästöveroilla niin Kiina jatkaa porskuttamistaan maailman teollistuneimpana maana ja päästää taivaalle sontaa vartissa sen mitä Suomi vuodessa.
Kyllä, he ovat todella fiksuja
Mas.kip ellet ovat no lo.ja ja naure.ttavia ennen ja nyt.
Naa.marätit ovat turhi a ja kama.lia.
Hymähtelen edelleen maskinaamoille. Hyödyttömiä lappuja.
Miksi kuvittelet, että suhtautuminen olisi muuttunut?
Naamalappujen pakottaminen on naurettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt saattaa hyvin olla, että maskit ovat tulleet lentomatkustamiseen jäädäkseen. Jos ei itse lennolla, niin kentillä ainakin.
Aika outoa, koska on jo selvää, etä niistä ei ole mitään hyötyä, haittaa vain.
Ap, aasialaiset pitivät jo ennen koronaa maskeja, etteivät tartuttaisi muita. Lisäksi paikallisten ilmansaasteiden takia. Ei niinkään siksi, ettei flunssa itseen tarttuisi.
Ap ei taida ymmärtää, miksi aasialaiset ovat käyttäneet maskeja. Niitä on käytetty kolmesta syystä: 1) allergioiden, lähinnä siitepölyjen vuoksi 2) suojaamaan muita pärskeiltä oman räkätaudin aikana, koska mm. Japanissa perusflunssa ei ole syy jäädä pois töistä. 3) ilmansaasteiden takia esim. Kiinan isoissa ja saastuneissa kaupungeissa.
Olen asunut Aasiassa pitkiä aikoja joten tiedän mistä puhun. Eivät ihmiset siellä ole koskaan kuvitelleet, että maskin käyttäminen suojaisi heitä itseään virussairauksilta. Eikä siellä nytkään sellaista kuvitella, se on täysin länsimaiden keksimää hölynpölyä.