Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi siivoaa aina ennen kuin siivooja tulee

Vierailija
07.03.2021 |

Ettei siivooja saa hänestä sotkuista kuvaa. Eikä järkipuhe auta. Onko ainoa laatuaan?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ei ole. Minäkin siivosin aina ennen kuin siivoojat tulivat.

Vierailija
2/21 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä ketään joka noin tekisi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha kansa ei osaa asettua palveltavaksi, aina pitää tehdä itse.

Vierailija
4/21 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee ihan mummovainaa mieleen. Kun hänelle järjestettiin aikanaan kotipalvelu, mummoparka siivosi asunnon lonkkavaivaisena etukäteen ja keitteli kotihoidolle kahvit. Kun vieraita tulloo. Aikansa otti ennen kuin saivat perille, että häntähän tässä tultiin auttamaan.

Vierailija
5/21 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun anoppi vie ravintolassa astiat tiskille.

Vierailija
6/21 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha kansa ei osaa asettua palveltavaksi, aina pitää tehdä itse.

Vetivät aikanaan överiksi tähän suuntaan, nykyään vedetään överiksi siihen toiseen suuntaan ja ollaan täysin muiden palveltavia.

Vierailija
7/21 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleehan se halvemmaksi siivouttaa siivottua asuntoa.

Vierailija
8/21 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2000-luvun alussa olin kesäisin pari vuotta kotiapulaisen sijaisena, ja muutama mummo oli juuri tuollainen. No... ei ne sentään mattoja kiskoneet ulos tampattavaksi itse, mutta muuten.

Vierailija
9/21 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pakko kysyä, miten tämä kuuluu sinulle tai miten se vaikuttaa elämääsi?

Oletko anoppisi edunvalvoja tai holhooja?

Yleensä siivooja ostetaan ajan mukaan esim. 3h ja jos siivoaa etukäteen, niin siivoojalle jää aikaa enemmän itse työhön.

Vierailija
10/21 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun porukat ei tosiaan halua kotiin mitään avustavia palveluita kun äidillä menis aina hermot siihen kuinka kaikki pitäs aina olla tiptop kun joku tulee sinne. Jokaisella sukupolvella on tosiaan ongelmansa..

Vierailija
11/21 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni pesi hiuksesta ennen parturissa käyntiä!

Itse kyllä laitan tavaroita paikoilleen ennen siivoojan tuloa, se ei ole siivoojan tehtävä. Eikä hän voi tietää mihin mikäkin kuuluu.

Vierailija
12/21 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu anoppi. Siivouksessa ostetaan aina aikaa ja jos on siivoton koti, siivooja ei ehdi tehdä perusteellista siivousta, jos alkutöihin ja järjestyksen ylläpitoon menee suurin osa ajasta.

Näin itsekin teen. Raivaa lelut, vaatteet jne. Ja keittiön puhtaaksi, jotta siivooja ehtii tehdä perusteellisen siivouksen. Ja vieras ihminen ei välttämättä tiedä tavaroiden paikkoja, mihin ne kuuluu.

Jos aikaa on ostanut 3h niin siivooja ei tee minuuttiakaan omalla ajalla, vaikka vessa jäisi siivoamatta.

Vierailija
13/21 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko fiksua teettää siivous siistiin asuntoon??

Vierailija
14/21 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä siirtelee kaikki pöydät ja tuolit pois mattojen päältä, tyhjentää pöydät ja nostaa tuolit pöydille, ettei siivoojan tarvitse tuhlata siihen aikaa, vaan pääsee heti viemään matot ulos ja siivoamaan lattiat. Isä on lähes liikuntakyvytön eikä usko, kun sanotaan, että kyllä se siivooja nuo alkuvalmistelutkin tekee.

Vierailija
15/21 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kun veisi auton korjaamoon ja korjaisi sen itse etukäteen.

Vierailija
16/21 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös suutari voi saada asiakkaasta huonon kuvan, jos sinne vie rikkinäiset kengät.

Vierailija
17/21 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän lääkäriinkään voi mennä sairaana 

Vierailija
18/21 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pari vuotta kotisiivoojana enkä vieläkään ymmärrä, miksi minun oletettiin 3 tunnin aluksi setvivän tavaroita paikalleen. Olohuoneessa saattoi olla lelut levällään, vessassa lavuaarin reunalla hammastahnatuubeja jne. eli siivousajasta meni tavaroiden keräämiseen hyvinkin tunti. Olisin ehtinyt siivoamaan paljon enemmän, jos olisin voinut keskittyä siihen.

Enkä ollut yksin, tehtiin pomon kanssa parityönä ja hän aina huokaili tietyissä kohteissa, että konmaritus osataan, mutta silti tavarat on hujanhajan. Sen sijaan monella mummolla oli tyhjät tasot keittiössä ja kukat nostettu pois ikkunan edestä, jos oli tilattu ikkunanpesu.

Vierailija
19/21 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaan aina hiukseni ennen kuin menen parturiin.

M

Vierailija
20/21 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appiukko tulee hieman sen jälkeen, kun siivooja tulee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä