Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maskit päällä huoneessa koronaa sairastavan kanssa=ei karanteenia?

Vierailija
07.03.2021 |

Iäkäs sukulaiseni oli tunnin verran huoneessa koronaan sairastuneen työntekijän vastaanotolla. Sieltä soitettiin ja kerrottiin tartunnasta, mutta tämä sukulainen ei kuulemma ole varmaankaan altistunut, koska kaikilla oli maskit päällä? Pitääkö tällainen paikkansa? Onko tästä jotain ohjeita?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä oli kyse uudesta virusvariantista ja toisia on kyllä asetettu karanteeniin. En tajua! Nyt sukulainen elää kuten ennenkin, kun sanottiin, että varmaan ei tullut altistusta. 

Kyllä mä pyrkisin olemaan silti ihan oma-aloitteisessa karanteenissa vaikka ei virallisesti olisikaan altistunut tämänhetkisen tulkinnan mukaan. Se kun ei mitenkään tarkoita sitä että ei olisi voinut tartuntaa saada.

Vierailija
22/28 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä oli kyse uudesta virusvariantista ja toisia on kyllä asetettu karanteeniin. En tajua! Nyt sukulainen elää kuten ennenkin, kun sanottiin, että varmaan ei tullut altistusta. 

Kyllä mä pyrkisin olemaan silti ihan oma-aloitteisessa karanteenissa vaikka ei virallisesti olisikaan altistunut tämänhetkisen tulkinnan mukaan. Se kun ei mitenkään tarkoita sitä että ei olisi voinut tartuntaa saada.

Minä en ikinä suostuisi moiseen. En vaan millään hyväksy sitä, että karanteenien määräämistä vältellään jotta kaikille altistuneille ei täytyisi maksaa tartuntatautipäivärahaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin se katsotaan koulussakin. Jos on ollut luokassa maski, niin ei ole altistunut.

Vierailija
24/28 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvähän se on jos voi tuollaiseen pyrkiä, mutta entäs kun pitäisi töissä käydä. Ilman karanteenimääräystä ei voi jäädä pois.

Vierailija
25/28 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä oli kyse uudesta virusvariantista ja toisia on kyllä asetettu karanteeniin. En tajua! Nyt sukulainen elää kuten ennenkin, kun sanottiin, että varmaan ei tullut altistusta.  ap

Sukulaisesi toimii järkevästi. Arvio altistumisesta kuuluu asiantuntijoiden tehtäväksi, ja maallikon mutuilut on paljon todennäköisemmin väärässä kuin oikeassa. Turha antautua pelon valtaan ja rajoittaa elämäänsä tarpeettomasti. 

Vierailija
26/28 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silmienkin kautta voi. Ja sairastuivathan linja-auton matkustajat.

Tartuttaneella henkilöllä dösässä ei ollut maskia.

Vierailija
27/28 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että tämä on perimmäisenä syynä siihen, miksi monilla työpaikoilla ja nyt esim. kouluissa otettiin maskit niin laajasti käyttöön. Se on hyvä tekosyy sille, ettei tarvita karanteenia. 

Samalla se on hyvä syy sille, miksen itse käytä koskaan maskia. Arvatkaa vaan paljonko harmittaisi, jos jäisin maskin takia kahden viikon palkallisesta lomasta paitsi.

Onneksi Suomessa on myös kaltaisiasi ihmisiä. 

Vierailija
28/28 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvähän se on jos voi tuollaiseen pyrkiä, mutta entäs kun pitäisi töissä käydä. Ilman karanteenimääräystä ei voi jäädä pois.

Niin, siksi nimenomaan _pyrkiä_