Miten saan äänen päälle tietokoneessani?
Eilen vielä kannettavassa koneessani kuului ääni normaalisti esim. videoita katsellessa, mutta tänään aamulla huomasin, ettei enää kuulu. En tiedä olenko vahingossa klikannut jotain ties mitä, että tietokoneen ääni on hävinnyt. Olen kokeillut kaiken mahdollisen: Alapalkin kaiutinkuvakkeen pitäisi olla päällä, kun ei siinä näy mitään ruksia ja olen sitä säädellyt, niin ei tulosta. Olen myös painellut näppäimistön F8 näppäintä (joka kai vaikuttaa tietokoneen ääneen jotenkin..), ei mitään vaikutusta. Millä oikein saan sen äänen takaisin? Osaako kukaan neuvoa?
Kommentit (12)
Kuuluuko ollenkaan ääniä mistään vai onko se valikoivasti tietyistä ohjelmista poissa? Youtupe mutella tai volyymi nollassa? Onko äänen ulostulo valittu oikeeseen laitteeseen eli ei siis esim näyttöön missä ei ole kaiuttimia? Ovatko kajarit päällä, virta kytketty, äänikaapeli kiinni jne...?
Me teimme kaiken mahdollisen , jotta saataisiin lapseni koneesee ääni takaisin. Loppujen lopuksi kuitenkin vika oli äänikortin hajoaminen.
Vierailija kirjoitti:
Kuuluuko ollenkaan ääniä mistään vai onko se valikoivasti tietyistä ohjelmista poissa? Youtupe mutella tai volyymi nollassa? Onko äänen ulostulo valittu oikeeseen laitteeseen eli ei siis esim näyttöön missä ei ole kaiuttimia? Ovatko kajarit päällä, virta kytketty, äänikaapeli kiinni jne...?
Ei kuulu ääntä mistään. Volyymikuvake (alapalkissa) on päällä. Mistä sen näkee, että onko youtube mutella? Sellaista itsekin mietin. Olen kokeillut sekä kuulokkeilla että ilman, ei kuulu mitään.
Oletko käynnistänyt koneen uudelleen/onko siihen tullut joku pakkopäivitys yön aikana?
Koita palauttaa kone edelliseen palautuspisteeseen mikä päivitys bugitti jotain.
Voi olla tyyppivika. Minulla lakkasi pari vuotta sitten kuulumasta ääni tietokoneesta, kuulokkeilla kuuluu vielä. Se on kuulemma tyyppivika, eikä sille voi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Oletko käynnistänyt koneen uudelleen/onko siihen tullut joku pakkopäivitys yön aikana?
Koita palauttaa kone edelliseen palautuspisteeseen mikä päivitys bugitti jotain.
Ei vaan laitehallinnan kautta asentamaan uudestaan ääniohjaimet ja koneen käynnistys uudelleen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulu ääntä mistään. Volyymikuvake (alapalkissa) on päällä. Mistä sen näkee, että onko youtube mutella? Sellaista itsekin mietin. Olen kokeillut sekä kuulokkeilla että ilman, ei kuulu mitään.
Sieltä mistä äänikin mutta tuskin se on se ongelma. Voit kokeilla media playerilla jotain videota jos kuitenkin luulet että voisi olla se.
Asetukset, järjestelmä, ääni ja sieltä tsekkaat että se menee oikeisiin kajareihin.
Vähän vaikea on neuvoa, kun et kerro läppärin merkkiä ja mallia.
Avaa järjestelmän asetuksista ääni ja tarkista että on kaikki ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koita palauttaa kone edelliseen palautuspisteeseen mikä päivitys bugitti jotain.Ei vaan laitehallinnan kautta asentamaan uudestaan ääniohjaimet ja koneen käynnistys uudelleen
Asennat koneessasi valmiina olevista ääniohjaimista sen kaikista vanhimman takaisin niin todennäköisesti äänet toimivat taas.
Kiitos paljon kaikista neuvoista. Nyt toimii äänet taas ainakin, kun kokeilin kuunnella eri kuulokkeilla (langattomilla kuulokkeilla), mutta ei kuulu edelleenkään ilman kuulokkeita. Outo juttu, mutta yleensäkin kuuntelen vain kuulokkeilla, niin ei siinä mielessä haittaa. Ap
Kun mulle käy noin, kyse on yleensä siitä, että olen unohtanut headsetin johdon kiinni. Tarkista omasi tilanne.
Tarkidta myös kaikuttimet ja niiden johdot.
Ja ne kaiutin/volyyminamiskat siinä funktionäpåäinten päällä.