Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä psyykkinen ongelma mulla on? Masennusta tuskin?

Vierailija
06.03.2021 |

Tunne, ettei kertakaikkiaan kestä henkisesti tämän hetkistä kuormittavaa elämäntilannetta, ettei pysty enää päivästä toiseen vetämään tätä läpi. Tunne, että räjähtää kohta, että "jotain tapahtuu" joko mielelle tai kropalle, sisäinen tärinä, joka ei näy ulos. Tunne, että sekoaa tai menettää hallinnan. Kaksi vuotta kestänyt psyykkinen stressi taustalla.
En käytä lääkkeitä tai päihteitä ollenkaan eli mistään niihin liittyvästä ei ole kyse.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistuneisuus?

Vierailija
2/3 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itsehän sen sanot, kaksi vuotta kestänyt stressi ja kuormittava elämäntilanne. Ainoa tapa pelastua on muuttaa elämääsi totaalisesti. Muuten hajoat, ja palautuminen kestää vuosia.

Minä erosin suhteesta jossa neljä viimeistä vuotta meni toisen ongelmien varjossa eläen. Lähdin ennen kuin hajosin lopullisesti. Olen levännyt puoli vuotta ja nyt alkaa tuntua siltä, että aivoissa on tapahtunut jotain palautumista. Entiseen ei ole paluuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla todettiin sekamuotoinen ahdistuneisuus- ja masennustila. 

Ahdistus näkyy jotenkin juuri noin. Toisaalta masennuspuoli "suojelee" ja on tuonut tietynlaista välinpitämättömyyttä asioihin. Jotenkin olen puolialitajuisesti sulkenut esim tulevaisuuden ja kaikenlaisen päätöksenteon pois. Ulospäin vaikutan varmaan ihan terveeltä. Käyn suihkussa, mulla on puhtaat vaatteet ja tukka kammattu. Ongelma tulee siinä kohtaa, kun joku kysyy tulevaisuudesta tms ahdistusta aiheuttavasta aiheesta ja siinä kohtaa ahdistun. Ihmisten seurassa pyrin vain hätäisesti vaihtamaan puheenaihetta, mutta sisällä kiehuu. Ja sitten kun olen yksin, se kiehuu yli ja fyysiset ahdistusoireet tulee. Terapia on vasta aluillaan, eikä mulla ole oikein työkaluja kohdata ahdistuskohtausta muuten, kun väkisin alkaa tekemään jotain esim siivoamaan (mitä tein jo ennen kun menin lääkärille). Mutta ei se auta, pahentaa vaan asioita. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan