Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oksentaminen yöllä

Vierailija
06.03.2021 |

Mikähän minulla on, kun viime yönä heräsin vatsakipuun ja hetken kuluttua oksensin, mutta vain kerran. Olo oli tämän jlk hyvä heti. Aamulla hieman vatsa löysällä, mutta vain kerran käydessä. Olo nyt normaali.
Sama kävi n. 2kk sitten, oksensin kerran yöllä ja aamulla vatsa hieman löysällä. Olo sitten normaali. Outoa lisäksi ettei kukaan muu tässä taloudessa saaut "tautia".
Mikähän tämä on, kun ei perinteiseltä mahataudilta kuulosta? En ole syönyt mitään erikoista, samaa kuin muutkin.
Yleensä oksennan monta kertaa ja olen ihan loppu, koko muu perhe sairastuu ennen tai jlk, vain keittoja pysytyy syömään, nyt ei mitään ongelmia aamukahvissakaan.

Kiitos jos osaatte auttaa.:)

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kova närästys voi aiheuttaa pitkällään oksettavaa tunnetta ja vatsa menee kyllä sekaisin ottipa jotain lääkettä närästykseen tai ei.

Vierailija
2/9 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut kerran tuollainen. Arvelin silloin syöneeni jotain sopimatonta, vaikkakin ihmettelin, ettei oireena ollut lämmön nousua, joka ruokamyrkytykseen yleensä liittyy.

Myöhemmin kävi ilmi, että tuttavaperheen äidillä oli ollut samoihin aikoihin samanlainen outo ilmiö. Oltiin nähty muttei syöty yhdessä, joten päättelimme, että kyseessä oli sittenkin jokin outo, tosi lievä vatsaflunssa.

Tämä oli siis aikana ennen koronaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista että samanlainen tauti vain minulla, kaksi kertaa muutaman kk sisään. Kävin viimeksi myös koronatestissä, nyt olen vasta menossa. Mietin itse myös närästystä mutta vatsan löysyys tuskin siihen liittyy? Eikö vatsatauti ole äärimmäisen tarttuva samassa taloudessa oleville, todella outoa mielestäni tämä.

Vierailija
4/9 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä mahtaa olla jos viikonloppuna herää oksentamaan.

Vierailija
5/9 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mikä mahtaa olla jos viikonloppuna herää oksentamaan.

"😂😂😂Ai saatana nauroin tälle kuset housussa, kiitos viikon parhaista nauruista😂😂😂!!"

🙄🤦‍♀️ Niin huo-no että itkettää

Vierailija
6/9 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli joskus tuollaista satunnaista oksentelua kun olin 17 v opiskelija.

Heräsin yöllä siihen, että on paha olo ja juoksin vessaan oksentamaan.

Aina tuli heti parempi olo jälkeen päin. Muistaakseni tuota tapahtui viikonloppuisin. Joskus tosin aamulla saattoi olla hieman etova olo, mutta menin silti kouluun. Jos siis olin oksentanut ma vastaisena yönä.

Jätin sitten koulun kesken ja tuo pahoinvointikin loppui. Minulla oli ollut myös ruokahaluttomuutta ja univaikeuksia.

Olen jälkeenpäin ajatellut, että nuo oireet johtui stressistä ja hormoneista ( olin myös tosi ihastunut silloin).

Toisaalta olen miettinyt olisko koulussa ollut jotain sisäilmahäikkää, koska minulla oli myös jotain kurkun kutinaa/yskää.

Vierailija
7/9 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui miten pelottavaa, sillä meillä on töissä pahoja sisäilmaongelmia. Stressiä toki myös, senkin olen ottanut huomioon.

On siis ihottumaa, silmien kuivumista ja astma puhjennut 6kk työssäolon aikana ja muutkin oireilevat sisäilmasta. Lomilla aina helpottaa.

Vierailija
8/9 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona

Vierailija
9/9 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korona