Olen tumpelo sinkkunainen, ärsyttää...
En osaa käyttää mitään ruuvimeisseleitä, porakoneista puhumattakaan. Kaikki kodin pienet rempat jää tekemättä kun en vaan osaa. Nyt on uusi lamppu lojunut viikkoja lattialla kun en osaa eikä huvita vaihtaa tuota...Ärsyttää oma osaamattomuus, mutta kun ei ole edes motiaatiota opetella, ei vaan kiinnosta tuollaiset kädentaitojutut. Miten ratkaisette nämä, huoltomies joka kerta tilattava?
Kommentit (20)
Asumismuoto niin että edes niitä pikkuremppajuttuja on vähän. Kun on, sukulaismiehet tai kaveri tai huoltomies apuun.
Minua kanssa ärsyttää oma saamattomuus ja kädettömyys tollasissa jutuissa. Nytkin asun kodissa, missä ei yhtään kattolamppua, kun en osaa asentaa. Ja olen jo nelikymppinen nainen, eli olisi pitänyt opetella ajat sitten. Laskin ensin isän varaan ja sitten miesystävien.
Yksi likkakaveri on sellainen, joka opetellut tekemään pikkurempatkin itse. Juuri asensi pesukoneen vain katsomalla youtube videon aiheesta. Tunnen itseni ihan hemmotelluksi pikkuprinssessaksi tuollaisten reippaitten naisten seurassa. Ja ei oo tosiaankaan enää yhtään sööttiä, kun keski-ikäinen nainen on tahallaan avuton.
Sama täällä. Tietokoneitakin on ostettu monta kun häiriö tulee haen uuden.
Olen ihan surullinen kun en onnistu oppimaan tietokoneen vähäisimpiäkään asetuksia.
Ruuvimeisselit ym porakoneet , saa vaan unohtaa.
Kavereita ja sukulaismiehiä en kehtaa vaivata ja ärsyttää huoltotmiehenkin asenne kun joka kerta on niin nihkeetä ja selvästi miettii että miksi ei itse ole tehnyt. Vaikka hänelle ihan maksetaan siitä. Olis kysyntää firmalle joka tekee tällaisia pieniä korjauksia ja kodinhommia luotettavasti. Mutta kun Suomessa on noloa maksaa palveluista ja kaikki pitäisi osata itse...ei kaikkia vaan kiinnosta tällaiset eikä ole osaamista. Rahaa kyllä olisi tarjolla sille joka tekisi mutta ei kelpaa. t. Ap
Olet nainen. Sinulla on paljon muita hienoja ominaisuuksia joita miehillä ei ole.
mies53v
Yleensä laitteissa ym. tulee asennusohjeet mukana....
Pesukoneen nyt usein asentavat tuodessa.
Käyttäjä2108 kirjoitti:
Sama täällä. Tietokoneitakin on ostettu monta kun häiriö tulee haen uuden.
Olen ihan surullinen kun en onnistu oppimaan tietokoneen vähäisimpiäkään asetuksia.
Ruuvimeisselit ym porakoneet , saa vaan unohtaa.
Sama. Kaikki tietokoneongelmat ihan ylitsepääsemättömiä myös. Töissä on sentään it-tuki joka hoitaa. Kotona tosiaan haen vaan aina uuden laitteen kun mikä tahansa vika johonkin kodin laitteeseen tulee. Surettaa ja ahdistaa, ja kaikki tästä vielä syyllistävät ja ihmettelevät kun en osaa. Reippaan itsenäisen naisen kun pitäisi. t. Ap
Sama juttu minulla, en osaa, eikä huvita opetella. Rehellisesti, ei voisi vähempää kiinnostaa opetella porakoneen yms. käyttöä. Onneksi minulla on käsistään kätevä sisko, joka on auttanut minua paljon. Minä puolestaan hoidan vastapalvelukseksi hänen firmansa kirjanpidon ja verosuunnittelun.
Lisäksi olen keskittynyt syventämään osaamistani niissä asioissa missä olen hyvä. Miksi tuhlaisin aikaani jonkun remppahommanopetteluun, kun saan paremman katteen työstäni alalla, jolla menestyn? Tämän myötä on varaa palkata tekijöitä hoitamaan pienemmät ja isommat remontit.
Nykyään asun omakotitalossa, vaikka edelleen lavuaarin hajulukon avaaminen on ainoa asia jonka osaan.
Elämä on helppoa kun asioita opettelee tekemään. Netissä on ohjeita joka lähtöön jos ohjekirja tms hukkuu. Ei esim. porakoneen käytön oppimisen edellytyksenä ole p*nis. Minulla ei ole ongelmia hoitaa kodin askareita ja pikkukorjauksia. Omistan autonkin eikä siinäkään ole haastetta.
Sujuvan arjen salaisuus on että oppii itsenäiseksi. Terveisin eräs onnellinen sinkkuN44
Googletappas aviomiespalvelu. Tää on kehitetty ihan sitä varten että saa apua kust noihin pikkujuttuihin mitä ei osaa tai saa tehtyä itse. Löytyy nykyään sieltä myös sitten ns. niihin naistentöihinkin apuja eli vaatteiden korjaus yms. Eli vaikka nimi onkin aviomiespalvelu niin miehetkin voi käydä tutustumassa. Käy katselemassa löytyisikö sinun paikkakunnalta apuja tuon kautta
Olen nainen, ja 30 vuotta olen itse asentanut lamput, tietokoneen osat, porannut reiät seiniin ja kasannut huonekalut.
Ei se ole sukupuolesta kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Elämä on helppoa kun asioita opettelee tekemään. Netissä on ohjeita joka lähtöön jos ohjekirja tms hukkuu. Ei esim. porakoneen käytön oppimisen edellytyksenä ole p*nis. Minulla ei ole ongelmia hoitaa kodin askareita ja pikkukorjauksia. Omistan autonkin eikä siinäkään ole haastetta.
Sujuvan arjen salaisuus on että oppii itsenäiseksi. Terveisin eräs onnellinen sinkkuN44
Hienoa sinulle. Pointti olikin, että kaikki eivät ole tällaisissa kädentaitoja vaativissa jutuissa hyviä ja niihin on hankala saada apua. On väärin, että naisia jotka eivät ole käytännöllisiä, leimataan epäitsenäisiksi ja miehistä riippuvaiseksi. Pitäisi olla itsestäänselvyys, että jos ei osaa ja halua tehdä itse, löytyy palveluita. Suomessa pidetään normaalina että pitää joku omakotitalo suurinpiirtein osata itse rakentaa...
Vierailija kirjoitti:
Yleensä laitteissa ym. tulee asennusohjeet mukana....
Pesukoneen nyt usein asentavat tuodessa.
Tätäkin on tumpelot alapeukuttaneet.
Arska45 kirjoitti:
Anusrakastelua vastaan voin tulla tekaisemaan nuo hommat.
Ass to mouth jos monta lamppua pitää asentaa.
Erkka55
Vierailija kirjoitti:
Minua kanssa ärsyttää oma saamattomuus ja kädettömyys tollasissa jutuissa. Nytkin asun kodissa, missä ei yhtään kattolamppua, kun en osaa asentaa. Ja olen jo nelikymppinen nainen, eli olisi pitänyt opetella ajat sitten. Laskin ensin isän varaan ja sitten miesystävien.
Yksi likkakaveri on sellainen, joka opetellut tekemään pikkurempatkin itse. Juuri asensi pesukoneen vain katsomalla youtube videon aiheesta. Tunnen itseni ihan hemmotelluksi pikkuprinssessaksi tuollaisten reippaitten naisten seurassa. Ja ei oo tosiaankaan enää yhtään sööttiä, kun keski-ikäinen nainen on tahallaan avuton.
röhhöhhöhö, " asensi pesukoneen vain katsomalla youtube videon aiheesta. ",
Mainitsemasi hommat ei todellakaan ole hankalia. Esim. porakoneen käyttö on lähinnä napin painamista > terä pyörii. Työn kulku voisi olla vaikka seuraava:
1) seinän materiaalin koputtelu (kumea kipsilevy, harkot, betoni?)
2) koneen ja terien valinta, eli meneekö porakoneella vai tarvitsetko vaikka poravasaran
3) reikien mittaus+merkkaus vatupassilla
4) mittarilla tarkistus ettet poraa sähköjohtoon tai vesiputkeen merkkaamassasi paikassa
5) poraus
6) plugit, esineen asennus seinälle
Näissä harjaantuu sitä enemmän mitä tekee, ja seuraavalla kerralla onnistuu aina paremmin. Eikä kannata aloittaa kokoseinän piilotetun kiinnityksen varastosysteemistä vaan esim. taulusta tai kellosta. Itse olin ihan tumpelo ekassa omassa kodissa. Siitä sen pikkuhiljaa oppi, ja loppujen lopuksi asensin itse ja yksin lamput, verhokaiteet (betonikattoon!), leijuvat hyllyt, ison säilytysjärjestelmän jne jne jne. On ihan mahtava fiilis ensin rymistellä betonin läpi voimakoneella ja sitten asentaa uuteen verhotankoon hempeät itse valitut verhot. Tai lamppu kattoon, maalata seinä, vaihtaa ikkunalaudat...
T. Oman elämän raksa-akka
Ärsyttää oma osaamattomuus -> motivaatio opetella -> hommat hoituu. Ei ole rakettitiedettä.