Miksi olen ihan kuolemanväsynyt jos pitää mennä vain tekemään joku parin tunnin juttu
Tänään piti käydä asioilla kaupungilla pari tuntia ja olen aivan kuolemanväsynyt tuosta ihan kuin olisin ollut 12 tuntia töissä. Miksi väsyn näin pienestä? Veriarvot tutkittu, syön kyllä kasviksia ja myös ulkoilen. Silti väsyn ihan mitättömän vähäisistä jutuista ja koko elämää tuntuu kuin kello kävisi todella nopeasti ja itse kävisin slow motionilla.
Kommentit (11)
Burnout, sama täällä. Introverttina vielä rasittaa kahta enemmän.
Joskus oikeasti tuntuu etten ole kuin ehtinyt istumaan alas ja yhtäkkiä onkin vierähtänyt monta tuntia ja pitäisi olla tekemässä sitä sun tätä. Ihan perusaskareiden parissa vierähtää silmänräpäyksessä koko päivä. En ymmärrä MITEN ihmisillä saattaa olla lapsia, töitä, lemmikkejä, parisuhde, monia kavereita, harrastuksia, ja vielä opintojakin jne ja silti energiaa vaan piisaa? Itse jaksan tehdä vain yhden asian per päivä.
Vierailija kirjoitti:
Milloin burn out oikein paranee? Mulla se on jatkunut jo monta vuotta..
Vierailija kirjoitti:
Samoin samoin! Burn-out on diagnosoitu, lisäksi oon huomannut ääniyliherkkyyden (hälyisä ympäristö kuormittaa), + introverttiys ja fibromyalgia (=olo on kuin rekan alle jäänyt) - ne nyt ainakin löytyy pohjasyinä. Saa nähdä selviääkö vielä jotain muutakin ajan myötä, mut lähdetään noista. Hyvä et jaksoin tänään vähän imuroida...
Masennus? Tämä korona-aika ainakin mua masentaa niin, että mikään ei tunnu auttavan. Ei hyvin nukutut yöt eikä vitamiinit.
Mulla sama silloin jos siihen liittyy ulkopuolisten ihmisten tapaamista, yksin tehdessä ja mennessä ei. Tuntuu että joku kahden tunnin luento vaatii ainakin kolmen päivän toipumisen.
Vierailija kirjoitti:
Masennus? Tämä korona-aika ainakin mua masentaa niin, että mikään ei tunnu auttavan. Ei hyvin nukutut yöt eikä vitamiinit.
Mikä tällöin toisi energiaa, masennuslääkkeet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tällöin toisi energiaa, masennuslääkkeet?
Ei varmaan ne lääkkeet ainakaan. Olen kuullut, että nekin voi aiheuttaa väsymystä ja jaksamattomuutta.
Kuulostaa aika tutulta.
Varmaan vielä joitakin kymmeniä vuosia sitten maailma olisi ollut sen verran rauhallinen, että olisin kokenut olevani normaali osa sitä (ei sillä, että haluaisin kuitenkaan palata vanhoihin aikoihin, eihän silloin ollut edes nettiä!). Mutta nykyään olen pelkkä luusri, kun en pysy menossa mukana.
Mulla ihan sama.