Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuosta Puuhamaa-valokuvaus -keskustelusta. Mikä on salainen työ?

Vierailija
06.08.2008 |

Siis mikä on Suomessa sellainen työ, jota ei saa kertoa kenellekään ja on vaarallista joutua edes kuvatuksi? Juu, ei tietenkään tälläistä tekevät saa kertoa, mutta osaisko joku muu edes antaa jotain esimerkkiä...

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olevansa James Bond?

Ko viestiketjun loppupuolella annetaan hyviä vinkkejä...

Vierailija
2/20 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja työ voi olla hyvin salaista myös tuotekehityksessä yrityksissä, vakoilua on sielläkin. Mutta perhe tuskin on silloin vaarassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

teollisuusvakoojan homma, huumediileriringin pyörittäminen, jotkut yksityisetsivän toimeksiannot, salaiset diplomaattimissiot, jonkun firman kuviot joita ei haluta markkinasyistä paljastaa kilpailijoille ennen kuin kaikki on valmista.

Joissain näissä voisi salassapysymisen kannalta kyllä olla ihan eduksikin että näyttäisi elävän normaalia perhe-elämää Puuhamaineen ja Ähtäreineen eikä mitään James Bond-vakoojaelämää.

Jos on duunissa jossa joutunut uhkausten kohteeksi (esim. poliisi, vartija, tuomari, sosiaalityöntekijä, terveydenhuoltoalan ihminen, poliitikko, virkamies, joku muu julkisen vallan käyttäjä jonka päätökset eivät ole miellyttäneet) mielellään varmaan pitää perheensä julkisuudesta taka-alalla niin että ainakaan nämä eivät joutuisi uhreiksi. Mutta eiköhän uhkailijoilla yleensä ole muita tapoja etsiskellä perheenjäseniä kuin satunnaisten puuhamaankävijöiden Facebook-kuvat.

Vierailija
4/20 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, mutta siis mun mies ei saa potkujen uhalla kertoa, missä firmassa on milloinkin töissä. Firmojen imagokysymys. Lisäksi joutuu tekemään ikäviäkin päätöksiä ja antamaan potkuja, minkä takia perheemme elää normaalia, mutta matalan profiilin elämää. Ei olisi kiva saada jotain katkeraa kahelia ovelle kolkuttelemaan! Mies on yhden sortin yrityskonsultti.

Vierailija
5/20 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin loinen työelämässä on just noi yrityskonsultit, jotka saadakseen palkkionsa keksivät jotain tosi kivaa ja sitten nostavat palkkionsa ja lähtevät. Muutama ihminen menettäköön työpaikkansa ja konsultin vastuu asiasta on täysin nolla sekä sille ihmiselle että työnantajalle. Kuka vaan välittämättä toisista ihmisistä tai pitkän aikavälin seurauksista voisi käydä neuvomassa potkimaan kaikkea, mikä liikkuu, mutta mikä on se todellinen hyöty yrityksille?

No joo, mutta siis mun mies ei saa potkujen uhalla kertoa, missä firmassa on milloinkin töissä. Firmojen imagokysymys. Lisäksi joutuu tekemään ikäviäkin päätöksiä ja antamaan potkuja, minkä takia perheemme elää normaalia, mutta matalan profiilin elämää. Ei olisi kiva saada jotain katkeraa kahelia ovelle kolkuttelemaan! Mies on yhden sortin yrityskonsultti.

Vierailija
6/20 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä tuon konsultin pitäisi hävetä työtään? Minusta sen YRITYKSEN pitäisi hävetä, koska palkkaa ulkopuolisen tekemään likaisen työn.

Vierailija
7/20 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en todellakaan häpeäisi tuollaista työtä. On olemassa ihmisiä jotka kutsutaan paikalle kun firma on pahasti kuralla (=menossa konkkaan jos jotain ei oikeasti tehdä) ja oma johto on haluton/kykenemätön hoitamaan hommaa itse. Parempi palkata hyvä konsultti saneeraamaan kuin laittaa koko porukka konkurssissa hallitsemattomasti kortistoon. Konsultin poistuttua kuvioista johdon ja työntekijöiden on siten helppo demonisoida konsultti, joka vain tuli ja korjasi tehtyjen virheiden jäljet.

Vierailija
8/20 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan sen päätöksen kyllä tekevät yrityksen päättävät henkilöt. Konsultti ainoastaan palkataan tekemään ns. likainen työ. Todella typerää, jos joku ei tätä tajua..

Vierailija
9/20 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis väittikö sen Ap että miehellä on salainen työ ja siksi ei saa hänen lapsiaan toisten valokuvissa?

Vierailija
10/20 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on ollut yrityskonsultti nyt viitisen vuotta, jona aikana se on antanut potkuja yhdessä tai kahdessa projektissa, silloinkin aiheesta (työntekijä ei ole vaan handlannut hommaansa). Muissa se on yleensä pelastanut työpaikkoja.

Mun mies tulee useimmiten paikalle silloin, kun työnantaja itse ei enää keksi muuta keinoa pelastaa bisnestä kuin ihmisten irtisanomisen. Ja vastoin yleistä luuloa se ei ole kenenkään, edes yritysjohtajien, mielestä hauskaa hommaa. :) Mun miehen firma yrittää sitten hakea tarvittavat säästöt muualta. Ihan vaan tuotantoa tehostamalla ne on saaneet monissa projekteissa kasattua jopa miljoonia euroja säästöä vuodessa.

Työntekijöiden irtisanominen ei ole ensisijainen keino saada säästöjä aikaan, sillä on fiksumpaa työnantajalle pitää vanhat työntekijät palkkalistoilla huonompinakin aikoina kuin aina irtisanoa ja sitten taas kouluttaa uusia. Mutta tämä "konsultit valssaa sisään ja irtisanoo kaikkiihan vaan piruuttaan" -tyyppinen ajattelu on se syy, miksi meidän perheen pitää sitä matalaa profiilia pitää. Joissakin tilanteissa kun mieheni on pakko irtisanoa, sekin kuuluu työnkuvaan. Ei häntä kutsuta paijaamaan työntekijöiden päätä, vaan pelastamaan firma.

Pahin loinen työelämässä on just noi yrityskonsultit, jotka saadakseen palkkionsa keksivät jotain tosi kivaa ja sitten nostavat palkkionsa ja lähtevät. Muutama ihminen menettäköön työpaikkansa ja konsultin vastuu asiasta on täysin nolla sekä sille ihmiselle että työnantajalle. Kuka vaan välittämättä toisista ihmisistä tai pitkän aikavälin seurauksista voisi käydä neuvomassa potkimaan kaikkea, mikä liikkuu, mutta mikä on se todellinen hyöty yrityksille?

Vierailija
11/20 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos kukaan ei saa käyttää kameraa puuhamaassa sen vuoksi, että yhdellä on "salainen" työ ja hän käy vähän väliä kysymässä, näkyykö tämä lapsi kuvassa vai ei, niin ompa toden totta huomiotaherättävämpää kuin kenenkään muun siellä oleminen...

pelkkää tsoukkia

Vierailija
12/20 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulle työntekijänä sitten firman nimen.

Vierailija
13/20 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummatkin vanhemmat ovat tunnettuja lääkäreitä ja äiti varsinkin sellaisten ihmisten kanssa tekemisissä jotka ovat aika desperado-tilassa. On mm. saanut uhkailuja ja tappouhkauksia entisiltä ja nykyisiltä potilailta, mm puhelinnumerot ovat salaisia jne jne ja näsitä syistä ei halua lapsiensa (nimillä varustettuja) kuvia esim millekään koulun nettisivulle tai vaikkapa koulun lehteen.

eli syy voi olla näinkin yksinkertainen.

Vierailija
14/20 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulle työntekijänä sitten firman nimen.

Tosin vähän enemmän kuin euron.

Vierailija
15/20 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

johon lähdettiin asian takia eikä oltu aiemmin tuttuja/ystäviä yksi pariskunta jonka vaimo alunperin varoitteli kauheasti kuvista tuon ap:n tyyliin. On niin salainen työ, ei saa olla kuvissa ym. (eikä oltu mihinkään nettiin laittamassa vaan omaan albumiin)

Mutta ko. ukko tällasi itse itsensä kaikkiin ryhmäkuviin ym. ja otti 2 muksuaan mukaan kuviin myös. Kännissä ko. ukko sanoi olevansa poliisi. En tiedä mikä poliisi, mutta tukan mallista, vaatteista ym. tajusi kyllä hölmömpikin, ja jopa minä joka en oo armeijaa käynyt enkä poliisien tai armeijan henkilöiden kanssa elellyt että kyseessä on joko poliisi tai kapiainen. Mun mies on asunut varuskuntakaupungissa ja sanoi heti samaa. Joten kovin salainen siviilikyttä hän ei kai voi olla (vai luuleeko että "rosvot" on niin tyhmiä...)

Vierailija
16/20 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mistään todellisesta uhkasta..

johon lähdettiin asian takia eikä oltu aiemmin tuttuja/ystäviä yksi pariskunta jonka vaimo alunperin varoitteli kauheasti kuvista tuon ap:n tyyliin. On niin salainen työ, ei saa olla kuvissa ym. (eikä oltu mihinkään nettiin laittamassa vaan omaan albumiin)

Mutta ko. ukko tällasi itse itsensä kaikkiin ryhmäkuviin ym. ja otti 2 muksuaan mukaan kuviin myös. Kännissä ko. ukko sanoi olevansa poliisi. En tiedä mikä poliisi, mutta tukan mallista, vaatteista ym. tajusi kyllä hölmömpikin, ja jopa minä joka en oo armeijaa käynyt enkä poliisien tai armeijan henkilöiden kanssa elellyt että kyseessä on joko poliisi tai kapiainen. Mun mies on asunut varuskuntakaupungissa ja sanoi heti samaa. Joten kovin salainen siviilikyttä hän ei kai voi olla (vai luuleeko että "rosvot" on niin tyhmiä...)

Vierailija
17/20 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai mistä mä tiedän kuinka vaarallinen se sen mielen poliisityö on, mutta epäilen että meidän kotona ei mitään diilereitä ym. meidän albumia ja esikoisen urheilureissujen kuvia selaile (jotka yleensäkin ottaen kiinnostaa aivan helvetisti kaikkia ulkopuolisia :-)) ja bongaa ko. miestä perheineen ja käy tappamassa koko porukkaa.

20

Ei mistään todellisesta uhkasta..

Vierailija
18/20 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei poliisien kanssa...elikä silloin on yön kannalta eduksi että ei näytä ihan poliisilta?

Vierailija
20/20 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh