Voiko talouspaperia laittaa pönttöön kun pitäisi käydä kakalla ja vessapaperi loppu?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Olen vetänyt elämäni aikana ties monta rullallista ja nakellut pumpuli pönttöön. Ikinä, ikinä ei oo meinannut tukkia.
En usko ja mistä sinä tuon edes tietäisit. Jätevesiviemäreitten varrella olevat jätevesipumppaamot tukkeutuvat nimenomaan talouspapereista ja nenäliinoista yms.
Ei mene tukkoon yhdestä talouspaperista.
Voipi mennä jos paljon laitat. Vedä välillä niin ei mene tukkoon siis heti kakan jälkeen, sitten pyyhit ja puolita talouspaperi pieneksi. Voi myös suihkutella bideellä ja pyyhkäistä sitten paperiin ja paperit roskiin.
Jos menee tukkoon eikä ole viemäripumpua tai mitään vessanpöntön avaajaa niin tukos aukeaa kun laittaa tulikuumaa vettä pönttöön ja kansi kiinni ja antaa vaikuttaa. Voi laittaa myös saippua tippoja liukasteeksi niin sitten jonkin ajan kuluttua vessanpönttö hörppää ja imaisee tukoksen auki.
Talouspaperi tukkii tärkeät viemärit.
Jos vessanpönttöön laitettu talouspaperi ei jää kiinni oman talon putkistoon, se lähtee jätevesiputkea pitkin kohti jätevedenpuhdistamoa. Matkan varrella tulee kuitenkin vastaan pumppaamo, joka voimistaa jäteveden virtausta eteenpäin.
Pikkuhiljaa talouspaperit kerääntyvät pumpun juoksupyörän ja pumpun pesän väliin, mikä aiheuttaa jätevesipumpun pysähtymisen. Tästä seuraa ylivuoto ja jätevesi menee maastoon.
Kunnon minä minä ihmisiä. Innoissaan nakataan talouspaperia pönttöön ja oikein kehutaan miten ei ole mennyt tukkoon. Kannattaisi ajatella hieman sitä omaa nokkaansa pitemälle. Ne tukokset syntyvät pumppaamoihin.
Vlinpitämätöntä porukkaa. Nakkaatte varmaan roskatkin luontoon, kunhan eivät jää omalle pihalle
Ei se talouspaperi hajoa pieninäkään palasina, vaan aiheuttaa tukoksia. Se, että talouspaperi menee omasta pöntöstä alas, tarkoittaa ongelmia pumppaamoissa. Jotain tolkkua tuohon teidän itsekkyyteen.
VESSAPAPERI LOPPU!
NYT SE TAAS ALKAA, MENEN KAUPPAAN OSTAMAAN KAIKEN VESSAPAPERIN
Pese perseesi. Outoa porukkaa, kun vedelle ollaan allergisia ja puhtautta pelätään.
Tollo. Ei se pieni määräkään hajoa, vaan kerääntyy tukokseksi.