Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Esine/sisustuksen yksityiskohta jonka toisit lapsuuden kodistasi/mummolastasi omaan kotiisi?

Vierailija
05.03.2021 |

Oliko lapsuudenkodissasi tai mummolassasi jokin yksityiskohta, esine tms joka tuo sinulle mukavia muistoja tai on muuten merkityksellinen ja jonka toisit sieltä omaan sisustukseesi jos voisit (tai olet tuonut?)

Itselläni on mummolasta tuotuja heinäseipäitä ja niistä tulee aina mieleen mummolan heinätyöt joissa olin lapsena mukana.
Mummolassa oli myös ihana ruusutapetti ehkä 70-luvulta joka olisi ihana omassa kodissa pienenä
yksityiskohtana.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on mummulasta tupakello ja kapiokistuja. Kaikki 1800-luvulta.

Vierailija
2/26 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummilasta voisin ottaa vaikka viherkasvirivistön ja puisia urkupillejä. Olisi myös hauskaa jos keittiöön saisi samanlaisen räikeän puhavihreän värimaailman ja erikoisen lattiamaton :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi yhtä paljon tilaa, niin voisin tuoda paljonkin....

Vierailija
4/26 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummolan porrasaulassa oli hieno kattolamppu, jossa oli metallisia lumihiutaleen näköisiä pellin palasia. Iskä viskasi sen menemään mummon kuoltua, kun talo myytiin.

Olisi sopinut hyvin nykyiseen asuntooni, kun on korkea aula.

Vierailija
5/26 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on mummon ja ukin entinen putkiradio jostain 40-luvulta.

Vierailija
6/26 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on mummoloista useita 1800-luvun ja 1900-luvun alun huonekaluja, astioita, koriste-esineitä ym.

Ja isoisoisän muistikirja 1880-luvulta.

Vierailija
7/26 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitopäälärin olisin ottanut. Pari räsymattoa myös. Korunsa hän antoi mulle pari vuotta ennen kuolemaansa ja tallella ovat vieläkin.

Vierailija
8/26 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä lapsia ap olettaa ihmisten täällä olevan? Suurimmalla osalla av:n käyttäjistä jonotat vanhemmat ovat kuolleet, isovanhemmista puhumattakaan. Ne tavarat on tuotu tai myyty aikoja sitten!

Missä sinun mielikuviuksesi on?  Ei kai sisususlehtiäkään lai niinkuin itse toisinaan kun on ollut aikaa niin olen tykänny seurata tv:sa Grand Desigsn UK:ta ja  remppa vai muutto Vancoveria. Kumpainenkin on silkkaa viihdetä itselleni mutta silti on välillä hauskaa leikkiä ajatuksella, että olisiko niiden kohteissa, jotain minkä haluaisi siirtää omaan kotiinsa. Tai mitä ei ainakaan haluaisi omaan kotiinsa. Tai millaisen kodin itselleen oikeasti haluaisi jos kaikki olisi mahdollista....

Oma vanhemapni eivät ole vielä kuolleet ja kyllä. Kyllä sekin aika koittaa jolloin joudun päättämään yhdessä sisaruksieni kanssa, mitä vanhemmiltamme jääville tavaroille teemme. Mutta toisaalta joudumme hyväksyään ja kunnioittamaan toistaiseksi vanhempiemme yhdessä ja erikseen tekemiä omia valinojaan ja päätöksiään, vaikka ne kaikkie eivät olisi omaan mieleemme.  

Voisiko niistä oppia jotain. Toivottavasi. En minä ainakaan ole halunnut tehdä ja luoda omasta asunnosani vanhempieni asunnon kopiota, vaikka paljon sielläkin on sellaista, mitä en voi kieltää, ettenkö olisi saanut sieltä(kin) vaikutteita sen sijaan, etä sanosin että sisustukseeni (toki siihenkin), niin sanoisin, että yleisesti omaan makuuni. 

Ny heiman kertaan Minusta on no paremman termin puuttuessa jännää aatella, että mikä on tai olisi juuri se, minkä haluaisi ottaa vanhempiensa kodista omaan kotiinsa, jos se olisi ehdotomasti välttämäöntä syystä tai toisesta. - Sillä onhan varmaan heitäkin, jotka eivät haluaisi lapsuuden kodistaan yhtään mitään omaan kotiinsa.  Ja tai toisinpäin heitä, jotka haluaisivat sieltä kaiken itselleen.  

Sinkkumies  

Vierailija
9/26 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liinavaatekaapin ja vanhan singerin.

Vierailija
10/26 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vanha kiikkutuoli ja emännänkaappi, äitini vanhat ja hän on ne omilta vanhemmiltaan saanut. Ne ovat ehkä ne tärkeimmät esineet. Puuhella-leivinuuni olisi ehkä semmoinen jonka mielellään ottaisin kotiini, onhan siinä ihana tunnelma keitellä pannukahvit puuhellalla. Mummolasta vanhat pinnatuolit ja Lundian hyllyt kelpaisi myös, vaikka niihin ei ehkä niin rakkaita muistoja liitykään.

Vierailija
11/26 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keinutuoli, jonka ukkini teki itse.

Vierailija
12/26 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskikaappi. Asun Englannissa ja täällä semmoisia ei juuri ole. Kun ostan oman talon niin sellaisen kyllä laitan.

Vierailija
13/26 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seinällä olevalla veivattavalla kahvimyllyllä olisi nykyään käyttöä. Toki itselläni on uudempi, mutta se ei ole yhtä hieno. Mummolassa oli tämän mallinen, mutta ruusukuvioinen: https://www.lohja.fi/wp-content/uploads/2020/04/museo_kahvimylly-198x30…

Vierailija
14/26 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummolan porrasaulassa oli hieno kattolamppu, jossa oli metallisia lumihiutaleen näköisiä pellin palasia. Iskä viskasi sen menemään mummon kuoltua, kun talo myytiin.

Olisi sopinut hyvin nykyiseen asuntooni, kun on korkea aula.

Kuulostaa Paavo Tynellin lampulta, arvokkaita ja upeita

Vierailija
15/26 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuonut jo kiikkutuolin, piirongin, taulun, vanhoja kipsitauluja ja jauhinkivet

Vierailija
16/26 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummilasta voisin ottaa vaikka viherkasvirivistön ja puisia urkupillejä. Olisi myös hauskaa jos keittiöön saisi samanlaisen räikeän puhavihreän värimaailman ja erikoisen lattiamaton :D

Heh, muutimme vastikään ja uudessa vuokra-asunnossa on juurikin räikeä punavihreä keittiö! En ole neljän kuukauden aikana tottunut siihen.

Vierailija
17/26 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhan vihreän vitriinikaapin, jossa lasi on vihreää 'röpelölasia'. En ole missään nähnyt vastaavaa ja on vielä aika pienikokoinen eli sopisi nykyisiin tiloihin. Valitettavasti sitä ei enää ole olemassa, mennyt joskus jollekin 'tarvitsevalle'. Mutta on: vaarin kiikku, vanha jugend-tyylinen klaffilipasto työtilana sekä kaikenlaista keittiötavaraa (mm. kotimainen, valurautainen lihamylly, vanhoja kastikekippoja, emaliastioita useita) ja Arabiaa, Kupittaan Savea (sekä käyttöastioita että muutama uniikki seinälaatta ja -lautasia).

Vierailija
18/26 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan vanhempieni paksu, kiinalainen, silkkimatto sopisi kotiini. Muuten meillä aivan eri maku sisustuksessa.

Vierailija
19/26 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhan poljettava ompelukoneen olen tuonut isoäitini luota. Toisen mummun luota voisin ottaa montakin huonekalua tai valaisinta, hän harrastaa sisustamista. Mummulta löytyy Artekia, Sectoa, Hakolaa jne. Hänellä on varmasti monen mittakaavan mukaan tyylikkäämpi koti, kuin minun boheemi koti.

Vierailija
20/26 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on isoäitini kodista vanha entisöity piironki. Se on vain sata vuotta vanha, mutta sillä on tunnearvoa, koska se on mammani kodista ja isäni entisöimä. Lisäksi minulla on isoisoäitini itse kehräämä, värjäämä, kutoma ja huovuttama huopa 1800-luvulta. Miehen puolelta meillä on katossa tyylikäs funkisvalaisin 1940-luvulta. 

On myös mun äidin tekemiä tekstiilitöitä. Hän on tekstiilitaiteilija, joten ne ei oikeastaan ole mummolakamaa.