Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt aletaan diabeetikkoa tekemään jo ulkonäön perusteella

Vierailija
04.03.2021 |

Olen nelikymppinen mies ja kävin työterveystarkastuksessa. Työterveyshoitaja sitten rupesi pohtimaan että olisiko minulla diabetes. Kyseli että onko suvussa ja mietti pitäisikö tehdä sokerirasitustestit ym.
Ihmettelin tätä kovasti, sillä verensokeriarvoni olivat normaalien lukemien sisällä, eikä minulla ole mitään diabeteksen oireita. Ei lisääntynyttä janoa. Ei lisääntynyttä vessassa käymisen tarvetta, tai muutakaan.
Kävin sitten vielä työterveyslääkärin pakeilla ja hän katseli verikoetuloksiani ja totesi verensokerin kohdalla vain, että "verensokeri on normaali" eikä maininnut tai aprikoinut mitään diabeteksesta.
Voin sanoa, että tuttaa nämä perselävet, jotka haluaa tehdä diagnooseja vain ulkonäön perusteella. Minä kun olen sopivan ikäinen ja vyötärölihavuutta on kertynyt, niin totta kai minulla täytyy olla tämä trenditauti kakkostyypin diabetes. Onko kaikki lyhythiuksiset naiset lesboja?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 48v ja noin 5 vuotta sitten osallistuin tutkimukseen johon kuului myös sokeriarvojen ottaminen. Ne olivat "harmaalla alueella" 2tyypin diabeteksen suhteen. Mitään sen kummempia oireita minulla ei ollut mutta googlettelin tuosta "harmaasta alueesta" ja aloin kiinnittää vähän huomiota syömisiin ja varsinkin liikkumiseen jne. Sain pudotettua arvot pois tuolta alueelta.  Kannattaa itsekin lukea tuosta 2tyypin diabeteksestä, se ei kuitenkaan ole leikin asia. 

Harmaa alue on sellainen vaara alue eli verensokeriarvot ovat jonkin verran kohonneet mutta eivät vielä suoranainen tyypin 2 diabetes.

Vierailija
22/27 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeen herkkähipiäinen ukko.

No ei se varmaan sinunkaan mieltä ylentäisi, jos vaikka maksa-arvosi olisivat kunnossa, mutta tehtäisiin diagnoosi, että sinulla täytyy olla rasva-maksa, koska olet niin juopon näköinen.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on provo. Sopivasti kommentoi provosoivilla kommenteilla pitääkseen keskustelua yllä. Kukaan täysipäinen ihminen ei "suuttuisi" työterveyshoidon testeistä oman terveyden kusatannuksella.

Vierailija
24/27 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on provo. Sopivasti kommentoi provosoivilla kommenteilla pitääkseen keskustelua yllä. Kukaan täysipäinen ihminen ei "suuttuisi" työterveyshoidon testeistä oman terveyden kusatannuksella.

Ei todellakaan ole provo ja aloituksessa kertomani on täysin totta. Minua on aina wituttanut ylipainokeskustelun olemassa oleva keskustelutyyli ja se on viimeinen pisara, että joku hoitaja rupeaa keksimään minulle sen varjolla sairauksia, vaikka veriarvot eivät tukisi tätä ja oireita ei olisi.

ap

Vierailija
25/27 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap.

Laihduta se vyötärölihavuus pois. Se altistaa sokerihäiriölle, jonka alkuvaiheessa näkee c-peptidin pitoisuudesta. Se nousee. Eli elimistö pukkaa normaalia enemmän insuliinia, kun vatsan aktiivirasva pistää sen toimintaan kampoihin.

Älä hauku. Laihduta. Hoitaja oli täysin oikeassa. Ei siihen tarvita oikeasti kuin mittanauha, että ehdottaa sokerihäiriötä jollain tasolla. Itse mittaan sen c-peptidin, niin ei tarvi tapella eikä vakuutella. Apua löytyy. Homma peruuttaa ja vointi paranee ihan luimuhommalla.

T. Sis el, hetero, vanha, pitkä tukka.

Hän ei tarkoittanut pahaa vaan halusi elämää lisää hyviin vuosiisi.

Vierailija
26/27 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luomuhomma

Vierailija
27/27 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmeen herkkähipiäinen ukko.

No ei se varmaan sinunkaan mieltä ylentäisi, jos vaikka maksa-arvosi olisivat kunnossa, mutta tehtäisiin diagnoosi, että sinulla täytyy olla rasva-maksa, koska olet niin juopon näköinen.

ap

Nauraisin ja jatkaisin elämääni :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi