Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jääkö alakoululaisesi kotiin etäopetukseen?

Vierailija
04.03.2021 |

Meillä tehtiin päätös, että huomenna ei mene enää kouluun. Useampi luokkakaveri jo jäänyt kotiin. Ei katsota järkeväksi hakea vielä aiempaa koronaa vaarallisempaa virusmuunnosta kotiin.
Miten muilla?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalisti jatkaa lähiopetuksessa.

Vierailija
42/47 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkoululaiseni on ollut etänä tämän viikon riskiryhmäläisyyden takia Helsingissä. Huomenna hän kylläkin menee tekemään tärkeän kokeen. Kai se on silti parempi, että mitä vähemmän siellä on kuin että olisi joka päivä monta tuntia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa on kuollut 7-16-vuotiaita keväällä 2020 jopa 68% enemmän kuin aiempina vuosina. Ne ikäluokat olivat lähiopetuksessa, eikä lapsille juurikaan tehty koronatestejä Ruotsissa, joten virallinen plussatulos puuttuu monelta.

https://www.sciencemag.org/news/2021/03/critics-slam-letter-prestigious…

Vierailija
44/47 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jää. Täällä on nyt lomat, mutta ensi viikolla jäävät. Koulu ei pysty varmistamaan turvallisia oloja, joten omalla ilmoituksella jäävät kotiin. Ihan yksi lysti jos tulee koulun puolelta urputusta (tässä virustilanteessa tuskin tulee).

Meillä ei ole riskiryhmäläisiä, mutta nythän uusi virusmuunnos vie terveitä nuoriakin teholle. Juuri tänään siitä viimeksi husin edustaja kertoi.

Kunhan muistatte että mitään velvollisuutta ei ole mitään etäopetusta tarjota. Läksyjä voitte kysyä mutta muuten hoidatte itse miten hoidatte.

Ei tarvita edes läksyjä, kyllä meillä opettaa osataan.

Oppihan lapset, jos vanhemmat lukee oppikirjoja ääneen tai tekee yhdessä matematiikkaa. Onnistuu kaikilta vanhemmilta kyllä.

Teillä on siis enemmänkin vanhempia osallistumassa. Hieno homma. Kaikilla ei ole kuin ehkä yksi, korkeintaan kaksi, ja heilläkin saattaa olla omiakin töitä.

Outo kommentti tuo... toiset arvostaa terveyttä vaikka joutuisi sen eteen ponnistelemaan.

Mä arvostan sitä, että mun lapsi saa kunnollista opetusta ja pääsee viettämään aikaa vertaisryhmän seurassa. Lisäksi mun pitää tehdä töitä toimeentulon eteen, enkä voi työnteon, kotihommien ja harrastusten lisäksi vielä suunnittelemaan ja toteuttamaan opetustakin.

Britanniassa oltiin ennen joulua tilanteessa, jossa koulun opettajista yli 1/3 oli sairaana tai karanteenissa. Opetuksen hoitivat sijaiset - kunnes ei enää ollut sijaisia. Pahimmassa tapauksessa 1000 oppilaan koulun matematiikan opettajista esimerkiksi vain 1 oli enää työkykyinen. Voit miettiä, millaista se opetuksen laatu siinä tilanteessa sitten on.

No meidän paikkakunnalla ei ole ainoataan tartuntaa ollut tänä vuonna, joten en oikein ymmärrä, miksi minun pitäisi verrata sitä tuohon esimerkkiisi.

Vierailija
45/47 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsissa on kuollut 7-16-vuotiaita keväällä 2020 jopa 68% enemmän kuin aiempina vuosina. Ne ikäluokat olivat lähiopetuksessa, eikä lapsille juurikaan tehty koronatestejä Ruotsissa, joten virallinen plussatulos puuttuu monelta.

https://www.sciencemag.org/news/2021/03/critics-slam-letter-prestigious…

Näin jo kuukausia sitten Ruotsin taulukoita, jossa oli kymmenen lasta kuollut koronaan. Mutta tosiaan tilanne on siellä ollut todella paha eikä läheskään kaikkia kuolleita ole testattu. Ja tämä siis sen lievemmän viruksen kanssa, ei tämän joka niittää nuoria teholle täällä Suomessakin.

Meillä vähätellään asiaa. Ei pitäisi, koska ei virus vaarattomammaksi vähättelyllä muutu.

Vierailija
46/47 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa, kun jotkut luokanopet on niin vastaan, jos pitää vaikka läksyt wilmaan laittaa kotiin jäävälle oppilaalle.

Kun he opettaa joku 24 h/vk ja muutama palaveri päälle.

Itse töissä samaan aikaan ryhmä paikan päällä, muutama ryhmäläinen videolla ja muutamalle kirjoitan siinä sivussa verkkoon. Maski päällä ja 8h/pv. Aina porukan vaihtuessa desinfioin paikat, laitan uudet yhteydet j taas jatkuu.

Saati sitten jotkut hoitajat, jotka joka päivä ja yö pukevat raskaat suojavarusteet, hoitavat potilaita jne.

Mutta kyllä se muutaman wilma viestin kirjoittaminen vie opelta kaikki voimat. Meitä on toki joka lähtöön.

Vierailija
47/47 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa, kun jotkut luokanopet on niin vastaan, jos pitää vaikka läksyt wilmaan laittaa kotiin jäävälle oppilaalle.

Kun he opettaa joku 24 h/vk ja muutama palaveri päälle.

Itse töissä samaan aikaan ryhmä paikan päällä, muutama ryhmäläinen videolla ja muutamalle kirjoitan siinä sivussa verkkoon. Maski päällä ja 8h/pv. Aina porukan vaihtuessa desinfioin paikat, laitan uudet yhteydet j taas jatkuu.

Saati sitten jotkut hoitajat, jotka joka päivä ja yö pukevat raskaat suojavarusteet, hoitavat potilaita jne.

Mutta kyllä se muutaman wilma viestin kirjoittaminen vie opelta kaikki voimat. Meitä on toki joka lähtöön.

Tehtävälista on nopea kirjoittaa Wilmaan, mutta opettamisen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Etä- ja lähiopetusta ei voi peruskoulussa tehdä yhtä aikaa, menetelmät on niin erilaisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi