Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teettekö koskaan arkena ruokaa itse?

Vierailija
04.03.2021 |

Vai tilaatteko aina?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen itse.

Vierailija
2/20 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen aina arkena itse. Jos tilaan, niin viikonloppuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen itse ruuan niin arkena, viikonloppuina kuin pyhäpäivinäkin. Kaupassakin käyn ihan itse. Ja osan ruuista kasvatankin itse. Ei ole ravintoloita kotiinkuljetus etäisyyden päässä eikä kauppaa josta saisi sapuskat ovelle.

N31v

Vierailija
4/20 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. En tunne ketään, joka tilaisi nimenomaan arkena.

Vierailija
5/20 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. En tunne ketään, joka tilaisi nimenomaan arkena.

Sama. Ja tykkään kokata itse. Viikonloppuna on kiva tilata, ja on vähän sellaista "luksusta", kun ei arkena tilaile. Tuntisin itseni laiskaksi, jos ei ole arkena edes mikään kiire tai muu syy tilata valmista. 

Vierailija
6/20 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen, mutta usein sellaisia helppoja ruokia, että vaan paistetaan jotain pannulla tai laitetaan uunissa ja keitetään perunat.

Vierailija
7/20 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teemme.

Vierailija
8/20 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti en tee koskaan itse ruokaa kotona arkena vaan syön täällä vain leipää tai jogurttia ym. välipalaa. Aterioina syön lounaan töissä ja haen jotain illaksi kotimatkalla jostain ravintolasta tai kaupasta.

Mutta korona-aikana teen ruoat kotona ja välillä syön eineksiä. Viikonloppuisin olen hakenut jotain ravintolasta. En ole koskaan tilannut kotiin ruokaa. Se tuntuisi hassulta, kun asun ydinkeskustassa ja vieressä on vaikka mitä paikkoja mistä hakea ruokaa.

Rahaa on tietenkin säästynyt todella paljon mutten ole maailman paras kokki joten aika ankeaa syödä koko ajan kotiruokaa. Syksyllä oli auki lounasravintoloita lähellä. Se oli luksusta etätyössä!

Vierailija
9/20 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin teen, kuka muukaan sen tekisi?

Itse tekemällä saa juuri sellaista ruokaa ja sen makuista kun haluaa.

Teen kerralla enemmän ruokaa, ja syön sitä kaksi päivää, mm. eväänä töissä, ja pakastan loput.

Ei joka päivä tarvitse erikseen ruokaa tehdä, voi lämmittää edellisen päivän ruokaa seuraavana iltana.

Arkiruuat ovat nopea tekoisia.

Vierailija
10/20 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdään aina itse. Johan siinä olisi vararikossa, jos söisi noutoruokaa jatkuvasti.

Vierailija
11/20 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, saatetaan tehdä kaksikin kertaa päivässä ruokaa. Usein myös sillä lailla runsaita annoksia että riittää seuraavalle päivälle ja pakastimeen, ettei läheskään joka päivä tarvitse tehdä, ainakaan kahta kertaa. Silloin tällöin, vähintään kerran kuukaudessa, monesti useamminkin tilataan jotain, useimmiten miehen aloitteesta, ja lähes poikkeuksetta perjantai-iltana. Se sopii mullekin hyvin, pe-iltana on just parasta että voi vähän siivoilla keittiötä ja ei tarvitse sotkea siellä mitään kokkailemalla vaan pitää ihan ns. vapaaillan. Lauantaina sit iltapäivällä jaksaa taas innostua kattelemaan että mitähän tekis :)

Just tein runsaan annoksen kastiketta, syötiin siitä nyt ja huomenna lounaaksi syödään loput. Jääkaapissa on sen verran kaikkea että huomenna ehkä tehdään ite pitsaa esim. eikä tilata mitään. Ehtii sit taas kun jääkaappi on vähän tyhjempi :)

Vierailija
12/20 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen ruuat aina itse.

Emme käytä ravintoloita enää.

Vierailija
13/20 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen muuten päivittäin ruokaa, paitsi jos tulee kerralla parin päivän annokset.

Vierailija
14/20 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tilataan ruokaa kotiin max kerran kuukaudessa. Vaikka rahaa olisikin niin olen niin pihi etten todellakaan söisi ravintolaruokaa kovin usein. Lisäksi se on epäterveellisempää pidemmän päälle.

Vierailija
15/20 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen itse ruuan niin arkena, viikonloppuina kuin pyhäpäivinäkin. Kaupassakin käyn ihan itse. Ja osan ruuista kasvatankin itse. Ei ole ravintoloita kotiinkuljetus etäisyyden päässä eikä kauppaa josta saisi sapuskat ovelle.

N31v

Sittenhän meitä on monia muitakin:-D

http://koti.netplaza.fi/~paula/2017/2401.htm

Vierailija
16/20 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Mulla on mies joka on tehnyt etätöitä jo ennen koronaa, ja puolella työajalla lisäksi. Hän on taitava ruuanlaittaja ja tekee ruuan arkisin. Viikonloppuisin tehdään yhdessä tai joskus pyydän, että saisinko hoitaa koko homman alusta loppuun ❤.

Vierailija
17/20 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole koskaan tilannut ruokaa kotiin. Terveiset pikkupaikkakunnalta.

Vierailija
18/20 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme kysymys. Millainen ihminen tilaa aina arkena ruokaa kotiin?

Vierailija
19/20 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen, yleensä joka päivä. Yhtenä päivänä viikossa lapsen harrastus menee ajallisesti niin, että en jaksa enää alkaa laittaa ruokaa hänet haettuani, ja silloin mies hoitaa ruoka-asiat, ja silloin tyypillisesti safka tulee jostain lähiraflasta. Tai sitten mies tekee itse esim. jotain meksikolaista.

Vierailija
20/20 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein 42v olen tehnyt itse arkena ja viikonloppuna.

Tuosta pois lomilla ravintoloissa syödyt ateriat, joku einespizza per kk tai kylässä syödyt ateriat. Suomessa ravintoloissa syödyt päivälliset voi laskea 2 käden sormilla

Olrn tarkka ruuan hinta-laatusuhteesta ja teen mieluummin itse