Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystävät etääntyneet ikääntyessäni. Missä vika.

Vierailija
04.03.2021 |

Alan kolkutella kuuttakymppiä ja ikäväkseni olen huomannut ystävien, joiden kanssa pidettiin yhteyttä ja tapailtiin useamman kerran kuussa, etääntyneen. Heistä ei kuule enää mitään. Jos itse laitan viestiä, saan kohteliaita lyhyitä vastauksia. Voiko tämä johtua vanhenemisestani? Ystäväni ovat minua nuorempia 5-15 vuotta. Oletteko muut ikäiseni huomanneet samaa?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona. Olen kolmekymppinen ja huomannut saman. Monet menee vähän lukkoon yhteydenpidossa kun ei voi nyt sopia mitään kontaktien välttämiseksi. Pitää vaan olla ahkerampi osapuoli itse.

Vierailija
2/11 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös 45-50 vuotiailla rupea tulemaan lastenlapsia? Jospa haluavat keskittyä niihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet elävät perhekeskeistä elämää, ystävät kakkossijalla. Sinkkujen kannalta se on harmillista. Kannattaa silti miettiä voisiko omassa käyttäytymisessä olla jotain, jos ihan kaikki ystävät kaikkoavat. Tyypillisiä syitä mm. liiallinen takertuvuus, ei malta kuunnella muita, elämässä jatkuvasti draamaa... onhan näistä ollut palstallakin ketjuja, mitkä seikat saavat ottamaan etäisyyttä ystävään.

Tuttavuudetkin ovat hyviä olemassa, jos ystävillä ei tällä hetkellä ole elämässään paljon tilaa sinulle. Koeta hankkia uusia ystäviä aktiivisesti, vaikka se näin koronan aikaan onkin haastavaa.

Vierailija
4/11 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös 45-50 vuotiailla rupea tulemaan lastenlapsia? Jospa haluavat keskittyä niihin.

Nykyään mennään niin myöhään naimisiin ja saadaan lapsia, ettei ainakaan kenelläkään mun ystäväpiiristä ole vielä lapsenlapsia ja osalla lapset yläasteikäisiä vielä.

Vierailija
5/11 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostus ihmisiin väheni siinä neljänkympin korvilla. Sitten kun myönsi itselleen että ei ole oikeasti kiinnostunut kuin omasta elämästään niin on jättänyt yhteydenotot edes kohteliaisuudesta. En minä täällä ole muita viihdyttämässä.

Vierailija
6/11 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona

Vierailija
7/11 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korona

Olisi luullut, että näoin korona-aikaan kun ei ole oikein mitään  menoja ja ohjelmaa, yhteydenpitoon ystävien kanssa olisi aikaa. Kummallista, että onkin käynyt toisin päin.

Vierailija
8/11 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vielä suurimmalla osalla lapsenlapsia ja osalla ei edes lapsia. Muuttuukohan ihminen ikääntyessään jotenkin tylsäksi huomaamattaan? En kuitenkaan itse tunne olevani vielä vanha ja tylsä. ap 

Vierailija
9/11 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korona

Olisi luullut, että näoin korona-aikaan kun ei ole oikein mitään  menoja ja ohjelmaa, yhteydenpitoon ystävien kanssa olisi aikaa. Kummallista, että onkin käynyt toisin päin.

Jos ihmiset eivät tapaa lainkaan toisiaan tai tee mitään yhdessä pitkään aikaan (Nyt korona-aika ollut vuoden), ihmissuhteet vähitellen näivettyy pois. Ei ole oikein enää mitään yhteistä ja vieraannutaan toisista.

Vierailija
10/11 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama juttu ja olen 30v vasta. Perheellistyminen ainakin lienee syynä, ja ehkä meillä ei ollut niin paljon yhteistä muutenkaan ja nyt he kokee että on sopiva tilanne jättää minut pois elämästä. Minua tietysti vähän harmittaa koska itse en ajattele että kaverit on vaan tiettyjä elämäntilanteita varten

Vierailija
11/11 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tää korona saa ainakin aikuiset ihmiset käpertymään oman perheen pariin. Itsestäni huomaan, etten jaksa pitää yhteyttä ulkopuolisiin. Tuntuu, että tää jatkuva erikoistilanne vie kaikki voimat.