Koronavirus juuri niin levittynyt kuin huhutaan
Kommentit (52578)
Vierailija kirjoitti:
Mäkijärvi ei peitä!
Johtajaylilääkäri: Merkittävää käännettä koronatilanteeseen ei saada ilman uusia rajoituksia
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/johtajaylilaakari-merkittavaa-kaann…
Go, Mäkis, go!
Mäkijärvi pitää järkevänä liikkumisrajoituksista julkisuuteen tulleiden tietojen perusteella sitä isoa linjaa, ettei ulkoilua rajoiteta muuten kuin isompien seurueiden osalta ja sisätiloissa käyntejä taas rajattaisiin vain välttämättömimpiin.
Käytännössä pääkaupunkiseutu ja Turku ovat tällä hetkellä alueita, joita liikkumisrajoitukset voisivat koskea, jos niistä lähiaikoina päätetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koronanyrkki: Myös Pirkanmaa on nyt leviämisvaiheessa
Pirkanmaan koronanyrkki kehottaa kaikkia lasten ja nuorten harrastusryhmiä pitämään taukoa 5. huhtikuuta saakka.
Merkittävä päätös. Varmaan vaikutti se jääkiekkoharrastajien joukkotartunta. Huom. Kaikkien lasten.
Helsingissä edelleen alle 12v harrastukset jatkuu normaalisti.
Aivan taatusti vaikutti, ja jossain asiaa käsittelevässä jutussa siihen viitattiinkin melko suoraan. Pirkanmaalla lasten koronatartuntojen merkittävimpiä lähteitä ovat perheenjäsenet ja jääkiekko.
Vierailija kirjoitti:
Tulis maailmanloppu pian niin ei tartteis enää miettiä tätä vi.... pas...... .
Sitähän tää enteilee... Sua kohti Herrani <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassua, että nyt on kuin suurenakin uutisena tämä että rokotettu voi yhä edelleen sairastua koronaan. Oikeastiko joku kuvitteli, että rokotteet olisi keino tästä pandemiasta ulos ja että jo nyt keväällä voitaisiin elää normaalisti?
Rokotettu voi sairastua lievään koronaan. Kun iso osa on rokotettu, niin se jo itsessään vähentää tartuntoja, koska eteenpäin tartuttaminen on kuulemma lievempää. Dominoefekti hyvään suuntaan.
Kyllä mä ajattelen ja toivon et toukokuun lopussa jo olis aika helppoa ja kesä varsinkin. Uskon niin kauan kuin toisin todistetaan = nähdään, miten hommat menee.
Enkä halua kuulla yhdenkään pahanilmanlinnun maailmalopun arvioita siitä, miten väärässä olen, kiitos.
Ihana. Tästä ei enää puutu kuin nimimerkki "pää puskassa".
Sinä tiedät että kesä menee p**seelleen, koska sulla ei ole pää puskassa? Mietipä uudelleen niin tajuat, että ihan samalla tavalla sullakin on uskosta kyse.
KUKAAN ei vielä tiedä, miltä kesä Suomessa näyttää.
Oijoi, meni NIIN tunteisiin että!
Todellakin ansaitset nimimerkkisi :D
Niin meni! Kuten sanoin, en toivonut kenenkään tulevan viisastelemaan, kuinka kamala ensi kesä tulee olemaan...
pää puskassa mut niin sullakin, eri puskassa vain, mikä on hyvä ihan koronatilanteenkin takia ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Idiootit luuli, että rokote on pelastus!
Niinpä. Tämä on toisaalta aikaa viihdyttävää seurattavaakin, popparit esiin vaan kun käänteitä riittää...
Toiset masentuu tai toivoo rokotuksesta apua, ja sä pilkkaat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassua, että nyt on kuin suurenakin uutisena tämä että rokotettu voi yhä edelleen sairastua koronaan. Oikeastiko joku kuvitteli, että rokotteet olisi keino tästä pandemiasta ulos ja että jo nyt keväällä voitaisiin elää normaalisti?
Rokotettu voi sairastua lievään koronaan. Kun iso osa on rokotettu, niin se jo itsessään vähentää tartuntoja, koska eteenpäin tartuttaminen on kuulemma lievempää. Dominoefekti hyvään suuntaan.
Kyllä mä ajattelen ja toivon et toukokuun lopussa jo olis aika helppoa ja kesä varsinkin. Uskon niin kauan kuin toisin todistetaan = nähdään, miten hommat menee.
Enkä halua kuulla yhdenkään pahanilmanlinnun maailmalopun arvioita siitä, miten väärässä olen, kiitos.
Sinä tiedät että kesä menee p**seelleen, koska sulla ei ole pää puskassa? Mietipä uudelleen niin tajuat, että ihan samalla tavalla sullakin on uskosta kyse.
Niin meni! Kuten sanoin, en toivonut kenenkään tulevan viisastelemaan, kuinka kamala ensi kesä tulee olemaan...
pää puskassa mut niin sullakin, eri puskassa vain, mikä on hyvä ihan koronatilanteenkin takia ;)
Sulla taitaa olla vähän eri näkemykset hyvästä tilanteesta, joten siinä mielessä ymmärrän, että pidät tilannetta varmaan hyvänä ihan eri kriteerein.
Minä pidän hyvänä tilanteena sitä, että korona tukahdutetaan Suomesta. Se on mahdollista, se ei ole erityisen vaikeaa, ja ennen kaikkea se on taloudellisesti erittäin kannattavaa.
t. eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla taitaa olla vähän eri näkemykset hyvästä tilanteesta, joten siinä mielessä ymmärrän, että pidät tilannetta varmaan hyvänä ihan eri kriteerein.
Minä pidän hyvänä tilanteena sitä, että korona tukahdutetaan Suomesta. Se on mahdollista, se ei ole erityisen vaikeaa, ja ennen kaikkea se on taloudellisesti erittäin kannattavaa.
t. eri
Ei ole, vaan tukahdutusta kannatan minäkin. Nythän sitä on vähän otettukin esiin, ja nyt se adressi on näämmä muuttumassa kansalaisaloitteeksi. https://vapaaksikoronasta.fi/
Mutta uskon että ensi kesä on joka tapauksessa parempi kuin tämä maaliskuu, ihan jo sen takia että koulut on kiinni ja voidaan olla ulkona.
Vierailija kirjoitti:
No nyt on keksitty ajatus josko venytettäisiinkin rokoteväliksi Suomessa 16 viikkoa, kuten Kanada nyt ensimmäisenä maana tekee. Kuulemma saataisiin vähän suojaa kaikille vain yhdellä piikillä. Hesarissa Nohynekki sanoo että Krar ja Thl varmaan pohtivat asiaa jatkossa. Mitähän vielä keksittäisiin tehdä vastoin rokotevalmistajien suosituksia.
Miten ihmeessä Suomi on lähdössä aina ensimmäisenä mukaan näihin ihme huolestuttaviin kokeiluihin joista ei ole MITÄÄN tutkittua tietoa missään (esim. rokotevälin pidennykset omin luvin) - mutta kaikki muu maailmalla JO tutkittu / tutkinnassa oleva tieto täällä tyrmätään siksi kun siitä ei ole Suomessa tutkittua tietoa/näyttöä (maskit, veritulpat jne)? Ei mene jakeluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi ystäväiseni, olet paniikissa ja projisoit tunnettasi minuun. Keksin vain sulle nimimerkin, koska olet niin hassu. Ei mulla ole kesästä mitään mielipidettä kun en edes ole Suomessa. Meillä päin tulee talvi seuraavaksi. Mutta koita rakas jaksella ahdistuksesi kanssa. <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Idiootit luuli, että rokote on pelastus!
Niinpä. Tämä on toisaalta aikaa viihdyttävää seurattavaakin, popparit esiin vaan kun käänteitä riittää...
Toiset masentuu tai toivoo rokotuksesta apua, ja sä pilkkaat?
Nyt erehdyit, katso viestit niin huomaat ettei viesti ollut vastaus heille ollenkaan. Masentuneille tsemppiä ja toivojille toivoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. eri
Ei ole, vaan tukahdutusta kannatan minäkin. Nythän sitä on vähän otettukin esiin, ja nyt se adressi on näämmä muuttumassa kansalaisaloitteeksi. https://vapaaksikoronasta.fi/
Mutta uskon että ensi kesä on joka tapauksessa parempi kuin tämä maaliskuu, ihan jo sen takia että koulut on kiinni ja voidaan olla ulkona.
OK. Usko pois. Tuossa tulikin jo hyvät argumentit uskon pohjaksi.
On tää järkyttävän valtava laajalle levinnyt epidemia. En silti koko aikana ole tuntenut yhtäkään sairastunutta tai edes altistunutta ja kuljeskelen ulkona jatkuvasti ilman maskia eikä virus vaan millään tartu?!
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisille meinaataan hankkia erä Astraa jonka muut maat hyllytti.
Onneksi en ole vielä piankasn rokote vuorossa.
Eli joku pilaantunut erä 🥴
Ihan upea idea. Nohynek hyväksyy, Huoltovarmuuskeskus tilaa, Tiina Jylhä välittää ja Onni Sarmaste käärii massit.
Vierailija kirjoitti:
Joku tuossa aiemmin kyseli miten jaksellaan. Minä olen menettänyt toivoni. Missään ylimääräisissä en liiku, käyn vain kerran viikossa pikaisesti kaupassa maski naamalla. Ketään en tapaa kotona, enkä kyläile. En käy harrastuksissa enkä shoppailemassa. Päivät on kulkenut samaa rataa jo vuoden. Viihdyn hyvin omissa oloissani joten se ei sinällään ole ongelma. Aika on kulunut ihan hyvin. En oikeastaan kaipaa kontakteja.
Mutta on alkanut huolestuttamaan todenteolla tämä meininki. Kuulun riskiryhmään 2. Lähimmät ihmiset myös riskiryhmää. Pelkään tartuntaa kuin ruttoa. En usko että minä saisin lievän koronan, vaan olen varma että huonosti käy jos sairastun.
Hirvittää nuo variantit ja se jos rokote ei tehoa. Vielä en ole rokotetta saanut. Hirvittää myös se jos rokote aiheuttaa ongelmia. Minä kun olen yhden veritulpan jo elämässäni kokenut. Onko se mahdollisesti riski saada uudelleen.
Jossain vaiheessa uskoin että virus talttuu ja siitä päästään eroon. Mutta sitten tuli nuo muunnokset ja tiedot rokoteongelmista ilmi. Siinä kohtaa menetin toivoni. Olin tuudittautunut siihen että syksyllä kaikki olisi suomessa hyvin ja tauti selätetty. Mutta nyt näyttää siltä ettei niin tule käymään, vaan virus jää tänne pyörimään uusine variantteineen ja ihmisiä tappaen.
En tiedä näenkö enää valoa tunnelin päässä tai pilkahtaako toivo. Tällä hetkellä olen murheen murtama että näinkö piti tämän elämän lopulta mennä.
Jos päättäjät vaan haluaisivat, virus tukahdutettaisiin ja eläisimme yhtä vapaasti mitä esim. Uudessa-Seelannissa.
On niiden joskus pakko älytä kun EU tulee luhistumaan tähän meininkiin. Taloudet eivät kestä tätä jojottelua rajoitusten kanssa. Moraalisestikin tukahdutus on ainut tie.
Vierailija kirjoitti:
On tää järkyttävän valtava laajalle levinnyt epidemia. En silti koko aikana ole tuntenut yhtäkään sairastunutta tai edes altistunutta ja kuljeskelen ulkona jatkuvasti ilman maskia eikä virus vaan millään tartu?!
Kolme tuttua on sairastanut viruksen oireettomana. Yksi sai positiivisen tuloksen ennen suunniteltua matkaa, ei oireita missään vaiheessa. Toinen sai positiivisen tuloksen altistuttuaan, ei oireita missään vaiheessa. Kolmannen perheessä tuli positiivinen tulos, kun perheenjäsen oli muista syistä sairaalassa, vähäiset oireet. Tämä tuttu sai kaksi negatiivista tulosta, mutta vasta-aineita löytyi. Ei tiedä milloin on viruksen sairastanut. Kaksi tuttua sairasti kovan taudin ja toipuminen kesti useamman viikon, mutta pärjäsi kotihoidossa. Tiedän myös tuttavapiirissä kolme lieväoireista tapausta.
Virus on todellinen ja se on levinnyt juuri niin paljon kuin huhutaan, mutta on täyttä arpapeliä millaisen version itse kukin sairastaa. Ulkona voi kulkeakin ilman maskia, kunhan pitää väliä muihin eikä jää mihinkään torikokouksiin parveilemaan.
Juuri nyt
WC-paperipaniikista ei tietoakaan – IL pyysi Keskon ja S-ryhmän tarkat tilastot: Näitä Suomi nyt ostaa
Vierailija kirjoitti:
Maailmasta on tulossa kovin ikävä paikka.
Ebola leviää jälleen, virus ilmeisesti piileskeli taudista selvinneiden elimistössä viisi vuotta
https://www.hs.fi/tiede/art-2000007864116.html
Mahtaakohan kotonakin piileskellä elimistössä?
Jotkuthan sairastuvat uudelleen.
Tässäpä nämä ulkomaan varianttituliaiset ja niiden keskeiset ominaisuudet, mahtuvat sentään vielä yhteen kuvaan https://twitter.com/Kaarina_Kreus/status/1371588629856976899/photo/1
Tukahduttaminen on ainoa oikea tie.
Sille tielle on käännyttävä lopulta kuitenkin.
🇫🇮🇫🇮🇫🇮
Mäkijärvi ei peitä!
Johtajaylilääkäri: Merkittävää käännettä koronatilanteeseen ei saada ilman uusia rajoituksia
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/johtajaylilaakari-merkittavaa-kaann…
Go, Mäkis, go!