Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onnistunko näillä keinoilla laihtumaan 10 kg jouluun mennessä?

Vierailija
03.03.2021 |

Alkupaino 77 kg, pituus 168 cm.
En harrasta mitään liikuntaa, valitettavasti pakko todeta tämä. Istumatyö. Ikä 49 v.
Tavoite: elämäntaparemontti eli alan syödä terveellisesti, koska haluan välttää kakkostyypin diabeteksen kehittymisen, sukurasitetta on. Haluan laihtua 10 kg ja kohottaa edes vähän kuntoani.
Ajattelin toteuttaa sen niin, että jätän höttöhiilarit pois. Ja kaikki valmisruuat. Alan kävellä 1/2 tuntia päivässä, herään aikaisemmin ja teen kävelylenkin aamuisin heti ensimmäiseksi.
Mutta lisää ideoita kaipaisin elämäntaparemonttiini.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni täysin mahdollista.

Ja tosi hyvä alku 👍

Vierailija
2/18 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti laihtuu. Itse oleb laihduttanut vuodessa 15kg juuri noin. Eli jätin pois leivät, perunat, pastat, riisin, karkit, suklaat jne jne. Söin paljo kasviksia, kalaa, kanaa, munia, lihaa. Eli proteiinipitoista ruokaa ja hyviä rasvoja esim pähkinöistä, avokaadosta, kananmunista (keltuaiset). 80kg-65kg vuodessa. Ainut liikunta oli kävelylenkit 4-6km jos nyt ei päivittäin niin joka toinen päivä. Varmasti olisi nopeamminkin lähtenyt nuo kilot jos ei kesällä olisi ollut kaiken maailman kissanristiäisjuhlia. Eli alkoholia tuli kuitenkin varsinkin kesällä otettua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, alkoholin jätin pois jo vuoden alusta. Hyvin on mennyt ilman ja sen innottamana nyt enemmänkin remonttiin. Ap

Vierailija
4/18 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko pohtinut annoskoon pienentämistä hjos on tarvetta siihen), entä ruokarytmin merkitystä? Myös äärirehellisen ruokapäiväkirjan pitäminen voisi auttaa.

Vierailija
5/18 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmisruuissa on kyllä mielestäni hyviäkin vaihtoehtoja. Kannattaa katsoa kalori- ja ravintoarvotiedot pakkauksesta.

Vierailija
6/18 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt ihan normaalia kotiruokaa kohtuudella, itse tehtyä. Kävelet päivittäin. Ja kaikki "valkoinen" eli ne hötöt pois = sokeri, vaaleat vehnäjauhot (vehnäleivät ja leivonnaiset), vaalea riisi ja makaroni - täysjyväversiot käy! Kyllä voi perunoita syödä 1-2 aterialla (riippuen perunan koosta) ja sopissa, joku raja rajoittamisellakin täytyy olla :) Mutta pääasiaan kasvikset, juurekset, marjat, hedelmät ja hyvä proteiini, mikä yleensä tarkoittaa kalaa ja kanaa, punaista lihaa vähän tai ei lainkaan ja sen tilalle pähkinät, palkokasvit, tofu, kananmuna.... Mieti, - 10 kg on vain - 70 000 kcal vähemmän!

Vierailija
7/18 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvältä kuulostaa. Kun tähän oot tottunut, niin ala pidentämään lenkkiä tai tee toinen lenkki iltaan.

Vierailija
8/18 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites maitotuotteet? Mitä niistä tulisi suosia, mitä välttää? Ap

Vierailija
9/18 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Alkuun voi tuntua ettei mitään tapahdu mutta kyllä hiljalleen homma alkaa toimimaan. Muista myös kohtuulliset annoskoot ja lautasmalli ja säännöllinen ateriarytmi. Niillä keinoilla olen itse saanut mukaan lukien nuo mainitsemasi keinot mukaan lukien katoamaan 8kg marraskuusta tähän päivään ja jatkan edelleen..nyt jo lähes normipainossa :) tsemppiä sinulle!

Vierailija
10/18 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites maitotuotteet? Mitä niistä tulisi suosia, mitä välttää? Ap[/quot

Käytä vain vähärasvaisia/ rasvattomia. Ruokajuomana aina vesi. Jätä myös ruokakermat ja rasvaiset juustot suosiolla kauppaan.

Vierailija
11/18 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valmisruuissa on kyllä mielestäni hyviäkin vaihtoehtoja. Kannattaa katsoa kalori- ja ravintoarvotiedot pakkauksesta.

Valmisruuissa on paljon suolaa joka turvottaa. Eli kannattaa tsekata myös suolan määrä.

Vierailija
12/18 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytä vain vähärasvaisia/ rasvattomia. Ruokajuomana aina vesi. Jätä myös ruokakermat ja rasvaiset juustot suosiolla kauppaan.

Ei, vaan juuri päinvastoin. Täysrasvaiset tuotteet on paljon terveellisempiä ja pitää nälkää paremmin kuin vähärasvaiset hömpötykset.

Vierailija
13/18 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan juuri päinvastoin. Täysrasvaiset tuotteet on paljon terveellisempiä ja pitää nälkää paremmin kuin vähärasvaiset hömpötykset.

Samaa mieltä. Vähärasvaisuus on huono juttu.

Aito ruoka on paras.

Vierailija
14/18 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ajattele kävelyä laihduttamisena vaan sydämen, lihasten, nivelien hyvinvointina. Jos lenkille lähtö tökkii, ajattele itseäsi tehohoidossa koronan vuoksi.... Syö säännöllisesti, älä jätä mitään ateriaa väliin, ja pidä 12h yöpaasto. Näillä opeilla - 25kg vuodessa. 40min kävely päivittäin, tai 30min jumppa kun karmein keli (youtubesta jotain). 

Vierailija
15/18 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosta rasvahommasta saa olla mitä mieltä vaan. Mutta ainakin itse vaihdoin rasvaisen juuston Polar 15% valsaan ja turkkilaisen jogurtin rasvattomaan niin johan alkoi kilot liikkumaan. Lisäksi kolesteroliarvot kiittää. Oli laskenut huomattavasti. AP sanoi olevansa huolissaan mm diabeteksen puhkeamista. Sen ehkäisyssä vähärasvaista tyydyttämätöntä rasvaa sisältävät tuotteet on kaiken a ja o riittävän kuidun ja proteiinin saannin ja säännöllisen ruokarytmin lisäksi. Hyviä rasvoja saa esim. kalasta, avokadosta ja pähkinöistä.

Vierailija
16/18 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Itse olen yrittänyt laihduttaa jo vuodesta 2016, Aina vaan +-3 kg.

Toisaalta olen jo iäkkäämpi, 35v,että ei ole väliä miltä näyttää, seksuaalisessa mielessä.

N 98kiloa

Vierailija
17/18 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite suosin maitotuotteissa rasvatonta maustamantota rahkaa. Saan rasvaa esim niistä pähkinöistä, kananmunista ja kun paistan munia tai kanaa niin paistan ne aina voissa pannulla, joten siitäkin tulee rasvaa. Jos söisin vielä rasvaista jugurttia/rahkaakin niin menisi rasvan saanti varmasti yli.

Oon siis toi joka on laihduttanu 80kg--65kg 😊

Vierailija
18/18 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gluteeniton toimii myös, viidessä kuukaudessa olen pudottanut 9kg.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän