Lue keskustelun säännöt.
Mielleyhtymiä
Tiainen
03.03.2021 |
Nimipari Anna Ilona: tuoko se teille välittömästi jotain törkeitä mielleyhtymiä? Minulle on sanottu että se on todella hupaisa nimi.
Voisiko joku vääntää minulle rautalangasta miksi? Ymmärtäisin jos se olisi Annan Ilolla, mutta Anna Ilona ei saa minua ajattelemaan seksiä yhtään sen enempää kuin jokin Anna Birgitta tai Anna Johanna.
Ketään lasta ei ole nyt vahingoitettu näillä nimillä, kunhan se on mielestäni kaunis yhdistelmä.
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Anna on monissa maissa yleinen naisen etunimi. Anna on muunnos heprean armoa tai suosiota tarkoittavasta nimestä Hannah. Nimen laajaan maailmanlaajuiseen suosioon on vaikuttanut se, että Neitsyt Marian äiti oli kristillisen ja islamilaisen perimätiedon mukaan Anna.
Ilona on alkuperältään unkarilainen naisen etunimi, jota käytetään paljon myös muun muassa Suomessa ja Latviassa. Nimi on alkujaan mahdollisesti Helena-nimen unkarilainen muunnelma, mutta Suomessa se on usein yhdistetty sanaan ilo, jonka essiivimuodon kaltainen se sattumalta on.
Anna ja Helena ovat mielestäni yhdet kauneimmista naisten nimistä. Ne ovat kumpikin myös ajattomia ja kansainvälisiä nimiä.
Tykkään itse pehmeämmästä Helenasta enemmän kuin Ilonasta.
Anna Ilona tai Hanna Ilona tai Emma Ilona jne - lienevät myös yhtälailla suomenkielessä "hupaisia" nimiä.
Ilona, ilo, iloinen, iloluonteinen...? Mitä nyt kellekin noista tulee mieleen. Iloisa/Eloisa
Liikaa ei tule miettiä mielleyhtymiä, jos itse tykkää nimestä ja haluaa vaalia vaikkapa perinteitä. Ajaton nimi toimii aina. Ihmisiä kutsutaan kuitenkin lähinnä ensimmäisellä nimellä.