Turha hätäkeskukseen soittaminen
Mitä ajatuksia tämä nainen joka on soittanut puolenvuoden aikana yli 200 kertaa hätäkeskukseen turhaan herättää teissä?
Kommentit (11)
Surullista, että vankilaan pääsee helpommin kuin tuettuun asumiseen /palvelukotiin, jota tämä nainen selvästi tarvitsisi.
Sellaisia ajatuksia että joku hätähän hänellä on, eikä ole saanut siihen riittävää apua mielenterveyden ammattilaisilta. Jos ei ole hakenut apua, niin voidaanko Suomessa tehdä vanhuksensujeluilmoitus (en tosin tiedä ikää)?
Taas yksi palstahullu päätyi hoitoon. Voisivat hakea muutaman muunkin pois.
Vierailija kirjoitti:
Taas yksi palstahullu päätyi hoitoon. Voisivat hakea muutaman muunkin pois.
?
Mielenterveysongelmahan se on, ei pelkästään häiriökäyttäytymistä.
Halu tulla nähdyksi, ei ole onnistunut muualla.
Myös harhakuvitelma siitä, että oma ongelma on niin tärkeä, että korkein mieleen tuleva paikka hoitaa sen.
Yksinäinen mummeli, jolla joku muistisairaus alkamassa.
Vierailija kirjoitti:
Surullista, että vankilaan pääsee helpommin kuin tuettuun asumiseen /palvelukotiin, jota tämä nainen selvästi tarvitsisi.
Eihän tuo vankilaan "päässyt".
Välttämättä kyseisellä henkilöllä ei ollut mitään hätää. Olen läheltä seurannut tilannetta, jossa pahasti muistisairas vanhus soittaa kymmeniä ja kymmeniä puheluja lapselleen, kun ei muista edellistä puhelua. Asia sitten on tyyppiä syönkö mustikka- vai mansikkajugurtin. Hirveän rankkaa.
Pilailusoitoista sen sijaan pitäisi ehdottomasti lähettää lasku soittajalle. Eiköhän satasen lasku rauhoittaisi nämä valopäät.
Turhaan ei pitäisi soittaa. Tuolla naisella on ollut oikeasti hätä mutta ei tiennyt mitään muuta kuin hätäkeskuksen. Oli soittanut että ruoka on loppu niin sen olisi pitänyt hakea jostain joku ruokakassi. Tuota naista ja muitakin jotka tarvitsevat apua pitäisi auttaa mutta täällä harvemmin autetaan eikä sitten itse tiedä mistä tarvitsemaansa apua pitäisi hakea. Jotkut soittavat hätäkeskukseen useinkin mutta niillä on ollut oikeasti tarve soittaa. Itse en o soittanut hätäkeskukseen mutta on käynyt niin että huomasin kännykkäni soittaneen laukussa ollessaan ja ihmettelin silloin ja näppäimet oli jotenkin painautuneet laukussa soittamaan sinne kun mun ei silloinkaan sinne tarvinnut soittaa.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaukseni on, että hänellä on oikeasti paha olla, mutta hätäkeskus on ollut väärä osoite.
Ehkä hän tiesi, että mielenterveyspalveluihin vaaditaan vähintään yhtä monta soittoa, ja päätti kokeilla tätä väylää.
Hän on kyllä saanut kaikkea mahdollista apua vuosikymmenien ajan. Ei ole siitä siis kyse. Jotkut vaan haluavat kiusata ja vaikeuttaa terveydenhuollon sekä poliisien työtä.
Veikkaukseni on, että hänellä on oikeasti paha olla, mutta hätäkeskus on ollut väärä osoite.
Ehkä hän tiesi, että mielenterveyspalveluihin vaaditaan vähintään yhtä monta soittoa, ja päätti kokeilla tätä väylää.