Tyttäreni kävi mensan testissä. Sai 127 pistettä
Olen kyllä tiennytkin, että on älykäs.
Tämä hänen älykkyytensä on puolisoni puolelta. Itse olen n. 110 paikkeilla. Puolisoni on paljon älykkäämpi.
Sen voin sanoa että älykkään elämä ei ole aina helppoa. Mitä olen sivusta seurannut.
Kommentit (41)
Se riippuu testistä. Tärkeämpää kuin varsinainen luku, on se, mille kohtaa jakauma osuu. Mensaan pääsee, jos ÄO on korkeampi kuin 98 %:lla. Tein eilen, kun täältä luin älykkyyskeskustelua huvikseni Mensan nettitestin, jossa sain tulokseksi 128 eli korkeampi kuin 96-97 prosentilla, olisiko tarkka luku ollut 96,7 tjsp. En mä kyllä koe mitenkään säkenöivän älykäs olevani, mutta jos on samalla tavalla standardoiduista testistä (sori, en jaksanut painaa mieleeni matemaattista termistöä kun ei niin paljoa kiinnostanut) kyse, niin onhan tuo nyt jo aika korkea.
Onnittelut lapsellesi.
Olin hyvin epäsopeutuva lapsi itse. Opettajien suosikki mutta kaikissa itse valitsemissa I harrastuksissa koin olevani heikko. Myös koulussa oli aina sellainen alisuoriutujan olo. Lukiossa murrosikä pääsi kunnolla valloilleen.
Aikuistuin vasta nelikymppisenä.
Menin Mensaan humalassa kolmivitosena. Sain sieltä apua. Älykkään elo ei ole iiseintä kun siinä tulee valtava paine että miksi tuntuu osin ulkopuoliselta kun ajan voi käyttää muutenkin ja silti tuntuu vaan siltä että ei yhtään tee yhtä paljon kuin muut ansaitseen paikkansa.
Älykön vanhemmille sanoisin että tukekaa lasta. Sanokaa suoraan että hän on älykäs ja hänen on opittava jotkut asiat yksin mutta että tuette häntä koska jos ette ole yhtä älykkäitä niin kieltelemällä ette voi häntä tukea ja älykkäämpi kyllä tietää sen.
Hänelle teidän katto on vasta lattia.
Minulla oli jo liittyessäni takana merivoimien erikoisjoukot ja useita keskeytettyjä korkeakouluja. Vasta sitten ikäänkuin tajusi antaa itselleen hieman lupaa. Nykyisin olen 45 tekniikan tohtori. Älykkyysosamäärä I on noin 145.
Mensan testiin saa osallistua kaksi kertaa ja mikäli on aivan pisteestä tai parista kiinni niin kokeilijaa kehotetaan kokeilemaan toisen kerran. Toivoisin syvästi että lapsesi löytäisi polkunsa, se ei todellakaan ole edes vanhemmille kovin helppoa että toinen ei ehkä ole aivan siinä teidän näkökentässä ne älykkyydellisesti. Se on yksinäinen tie.
Olen lukenut 5:n outoja juttuja ennenkin netissä. Sillä on ihan muut ongelmat kuin älykkyys.
Eihän se edes päässyt mensaan. Muutenkin tuon päätelmän luotettavuus, että "kyllä älykkään elämä vaikeaa on kun noita kahta katsoo." Voi helvetti nyt sentään... On se varmaan.
Sama kuin Putinilla kerrotaan olevan. En tosin tiedä mistä sen kukaan tietäisi, ellei joku ole kgb-opiston aikaisia testituloksia nähnyt.
No jaa. Itsellä 128, olis tullut varmaan enemmänkin mutta loppui kiinnostus. Ja tässä sitä ollaan, mammapalstalla! Kärsin myös mielenterveysongelmista, stressinsietokyky olematon enkä koe ikinä sopeutuneeni maailmaan.
Miehellä on 139. Hän on kaksisuuntainen ja ajoittain osastolla, tuntee ihan liian kovaa, kärsii välillä masennuksesta ja välillä maniasta. On fiksu ja osaa kaikenlaista, mutta mistään ei saa kiinni.
Minkälaisia oireita tyttärelläni on?
Tietenkin vähemmän älykkään elämä on helpompaa. Kokee tyydyttäväksi olotilaksi kun saa ruokaa lämpöä ja seksiä ja lisääntyy.
Toista se on meillä älyköillä, kun ei koskaan tiedä, että "ollako vaiko eikö olla hmmmm"..
Vierailija kirjoitti:
Lapsesi on keskiverto.
Mikä se on kenenkin keskiverto. Älykäs hän silti on, vaikka ei aivan Mensan jäsenyyden vaatimille pojoille ylläkään.
Itse pääsisin Mensan jäseneksi rimaa hipoen, ÄO:ni on vanhalla keskihajonnalla sen 132 pistettä. En kuitenkaan ole kiinnostunut Mensan toiminnasta. Mieheni on Mensan jäsen, n. 20 vuotta sitten saadulla lukemalla 163. Häntä vissiin jonkin verran kiinnostaa, ainakin pari kertaa vuodessa lukee jotakin Mensan julkaisua puolella silmällä, ehkä.
Ei hänestäkään sitä hemmetin korkeaa älyään aina huomaa, silloin kun ei anna huomata. Saati, jos joku ei älyä huomata. Emme leveile älyillämme, mitä nyt mainitsin tässä ja jotakuta sekin varmaan harmittaa.
Hiljenen siis jälleen ja jatkan pieruille höröttelemistä.
Itse saisin varmaan 5 pistettä. Jos sitäkään.
Eihän nyt korona-aikaan järjestetä mensan testejä.
Itse sain 22-vuotiaana Mensan testissä 182 pistettä. Tämän jälkeen uskalsin toteuttaa haaveeni ja jäädä yhteiskunnan elätiksi. Aiemmin en uskaltanut koska muut sanoivat sen olevan typerää. Testistä sain vahvistuksen, että minä tiedän paremmin. Tänä vuonna tulee 19 vuotta täyteen erilaisilla tuilla elämistä.
Vierailija kirjoitti:
0/5
Kiitos kun jaoit omankin tuloksesi.
Opiskelen juuri vanhasta lisp-kirjasta keskinäistä rekursiota ja ihan tosissaan saa pähkäillä ja tutkia backtraceja että ymmärtää miten kaikki esimerkit toimii. Jossain mensassa varmaan nauraisivat pihalle, kun menisin niiden palikkatesteihin jäätyilemään, huh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0/5
Kiitos kun jaoit omankin tuloksesi.
Oma tulokseni 10/5 jos minulta kysytään, mutta 5/5 jos totta puhutaan. t: vt
eikä käynyt,ei siellä sanota mitään pistemäärää nykyään