Karu tilasto. Käytän suklaaseen, jäätelöön, makuvesiin jne noin 2000 euroa vuodessa!
S-ryhmän vuoden tilasto.
Makuvedet, vichyt, light-juomat ja muut ei-alkoholipitoiset juomat 700 euroa vuodessa.
Suklaa 550 euroa vuodessa.
Jäätelö 400 euroa vuodessa.
Leivonnaiset (paistopiste ja pakatut) 120 euroa vuodessa.
Irtokarkkeja, keksejä ja muita noin 200 euroa vuodessa.
Älytöntä. Ja nämä siis vain mun ostokset ja suurimmaksi osaksi itselleni, vaikka taloudessa onkin kolme lasta mies.
Nämä kaikki aivan turhia ostoksia.
Kommentit (19)
No mitäpä tuosta.
Jos se tuottaa sinulle nautintoa ja hyvää oloa ja rentoutusta elämääsi, niin hommahan on oukki doukki.
Voisit käyttää saman määrän rahaa alkoholiin ja savukkeisiin.
Jokaine on oman onnensa seppä. Siis rakentaa elämänsä ja nautintonsa ja työnsä ja muut juuri sitten kuin itsestä parhaalta tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
No, on niitä ihmisiä jotka käyttää 500 euroa kuussa Alkoon. Että siihen verrattuna mitäpä tästä
Onneksi Alko ei tee tilastoja kulutustottumuksista. Menee mulla sinnekin ihan kiitettävästi. Keskimäärin kai noin pullo viikossa ja viinipullon hinta noin 10-15 euroa, joten pelkkään viiniinkin menee näillä laskelmilla 650 euroa vuodessa.
Pitääpä keskustella itseni kanssa. Jos olisin vuoden ilman alkoholia, herkkuja ja makuvesiä, säästäisin hyvänen aika joku 2500 euroa!!
ap
Hienoa! Ajattele, miten paljon saat vuodessa säästettyä, kun puolitat noiden mainitsemiesi tuotteiden hankinnan.
No on kyllä aika paljon. Melkein 40 euroa viikossa.
Vierailija kirjoitti:
No mitäpä tuosta.
Jos se tuottaa sinulle nautintoa ja hyvää oloa ja rentoutusta elämääsi, niin hommahan on oukki doukki.
Voisit käyttää saman määrän rahaa alkoholiin ja savukkeisiin.
Jokaine on oman onnensa seppä. Siis rakentaa elämänsä ja nautintonsa ja työnsä ja muut juuri sitten kuin itsestä parhaalta tuntuu.
Aivan. Mutta tuntuu jotenkin älyttömältä, että muka olen tarvinnut noin suurella rahamäärällä jotain suklaata ja jäätelöä. Eikö sitä nautintoa voisi saada jostain muusta? Jostain, joka ei maksa tai joka olisi terveellisempää?
ap
Olisi minusta kurjaa, jos aina joisi pelkkää vettä eikä ikinä olisi jälkiruokaa. Itse myös joskus syön suklaata aterian tilalla, joten tavallaan säästää puolestaan ruuassa. Eihän se terveellistä ole...
Vierailija kirjoitti:
No on kyllä aika paljon. Melkein 40 euroa viikossa.
Mietin äsken, että mitä tuolla summalla saisin. 40 euroa viikossa ei kuulosta järjettömältä, mutta vaikkapa ihan mukava viikon, parin lomamatka vuodessa kuulostaisi jo mielettömältä. Että haluanko olla vuoden syömättä suklaata ja niillä rahoilla lähteä vaikka vuoden päästä hiihtolomalla aurinkoon? Hmm.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, on niitä ihmisiä jotka käyttää 500 euroa kuussa Alkoon. Että siihen verrattuna mitäpä tästä
Onneksi Alko ei tee tilastoja kulutustottumuksista. Menee mulla sinnekin ihan kiitettävästi. Keskimäärin kai noin pullo viikossa ja viinipullon hinta noin 10-15 euroa, joten pelkkään viiniinkin menee näillä laskelmilla 650 euroa vuodessa.
Pitääpä keskustella itseni kanssa. Jos olisin vuoden ilman alkoholia, herkkuja ja makuvesiä, säästäisin hyvänen aika joku 2500 euroa!!
ap
Ja vaikkei siitä pankkitili pullistuisi eikä elämä pitenisi, niin kyllähän jokainen päivä silti pidemmältä tuntuisi. Lomakin tuntuu pidemmältä, jos on dietillä.
Hanki Sodastream ja tee itse vissyä. Sitruunaa sekaan niin hyvää on.
Siinä jo säästää.
🇺🇦🇮🇱
Suklaat ja jäätelöt Lidlistä. Puolet halvempia siellä.
🇺🇦🇮🇱
Ennen lapsia ja rouvaa painoin 50-60 tuntista viikkoa kurahommia ympäri vuoden.
Kaikki raha meni sitten viikonlopun miljonäärirälläilyyn, ja arki-iltojen six-päkeihin.
Röökiä ja nuuskaa meni myös kohtuudella, kuten myös työruokailut aina ravintolassa.
Yhtenä päivänä ihmettelin, että mitä helvettiä, ajan 97 vm 700 euron raadolla, omistan yhdet housut ja yhden takin, kotona on ikean halvin sohva ja ruokapöytä.
Vuositulot oli kuitenkin sen 35-40 tonnia, mikä on tosi jees peruskoulupohjalla.
Sitten rupesin ynnäilemään, ja lopputulos oli n. 10 tonnia vuodessa kaljaan, nikotiiniin, ja pizza / kebabiin...
5,5 euroa päivässä tuo 2000 e vuodessa. Niin ei kuulosta pahalta.
Vierailija kirjoitti:
Eikö sitä nautintoa voisi saada jostain muusta? Jostain, joka ei maksa tai joka olisi terveellisempää?
Kyllä saa. Parhaat huvit ovat ilmaisia.
minä taas olen tänä vuonna käyttänyt rahaa vähän reilun 6500 sijoituksiin. Paljon terveellisempi ja fiksumpi tapa saada mielihyvää.
Vierailija kirjoitti:
Ei tosiaan kuulosta paljolta, mutta vuositasolla jo aikamoinen määrä. 5,5 euroa menee ihan helposti pikkuostoksiin. Ostaa irtolehden tai kahvin ja leivoksen kahvilasta. Joku smoothie joskus ja sitä ja tätä. Tosi pienistä (turhista) ostoksista kasvaa yhtäkkiä kahden tuhannen euron menoerä.
Kyllä tämä vähän herätti.
ap
Vierailija kirjoitti:
minä taas olen tänä vuonna käyttänyt rahaa vähän reilun 6500 sijoituksiin. Paljon terveellisempi ja fiksumpi tapa saada mielihyvää.
Meillä menee 750 euroa säästöön ja sijoituksiin joka kuukausi, mutta näistä ylimääräisistä ostoksista saataisiin vieläkin enemmän. Tai sitten voisi käyttää ne pari tonnia johonkin kertaostokseen. Kiva design-nojatuoli? Kerrankin hyvät välikausi- ja talvitakit? Uusi telkkari? Maantiepyörä?
ap
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä 5,5€ euroa päivässä kuulostaa todella suurelta summalta. Viikossa ehkä tuon verran olisi ok.