Onko kenelläkään Toyota hybridiä?
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut kaksi Priusta ja nyt Auris, nämä kaikki ovat siis olleet itselataavia malleja. Olen ollut ihan supertyytyväinen. Missään ei koskaan ole ollut mitään korjaustarvetta. Kulutus pysyy järkevän alhaisena (kaikissa alle 5 l/100km), vero kohtuullinen alhaisten päästöjen ansiosta. Hiljaisia ja mukavia ajettavia. Nämä jos mitkä ovat järkiautoja, eivät hankinhinnaltaan älyttömiä, eikä kukaan tämmöisillä brassaile, mutta hinta-laatu-päästöt -suhde on lyömätön.
Mitenkä pitkään sähköllä keskimäärin ajaa. minulla on 45 km työmatka, mietin riittäisikö siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut kaksi Priusta ja nyt Auris, nämä kaikki ovat siis olleet itselataavia malleja. Olen ollut ihan supertyytyväinen. Missään ei koskaan ole ollut mitään korjaustarvetta. Kulutus pysyy järkevän alhaisena (kaikissa alle 5 l/100km), vero kohtuullinen alhaisten päästöjen ansiosta. Hiljaisia ja mukavia ajettavia. Nämä jos mitkä ovat järkiautoja, eivät hankinhinnaltaan älyttömiä, eikä kukaan tämmöisillä brassaile, mutta hinta-laatu-päästöt -suhde on lyömätön.
Mitenkä pitkään sähköllä keskimäärin ajaa. minulla on 45 km työmatka, mietin riittäisikö siihen.
Itselataava ei riitä edes viiteen kilometriin, pistokeladattava saattaa nippa nappa riittää keleistä ja ajotavasta riippuen. Jos ei riitä, niin polttoaineella loput.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut kaksi Priusta ja nyt Auris, nämä kaikki ovat siis olleet itselataavia malleja. Olen ollut ihan supertyytyväinen. Missään ei koskaan ole ollut mitään korjaustarvetta. Kulutus pysyy järkevän alhaisena (kaikissa alle 5 l/100km), vero kohtuullinen alhaisten päästöjen ansiosta. Hiljaisia ja mukavia ajettavia. Nämä jos mitkä ovat järkiautoja, eivät hankinhinnaltaan älyttömiä, eikä kukaan tämmöisillä brassaile, mutta hinta-laatu-päästöt -suhde on lyömätön.
Mitenkä pitkään sähköllä keskimäärin ajaa. minulla on 45 km työmatka, mietin riittäisikö siihen.
Itselataava ei riitä edes viiteen kilometriin, pistokeladattava saattaa nippa nappa riittää keleistä ja ajotavasta riippuen. Jos ei riitä, niin polttoaineella loput.
Okei. Äitini miehellä on Volvon Hybridi ja hän ajaa sillä 30 km työmatkan.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut kaksi Priusta ja nyt Auris, nämä kaikki ovat siis olleet itselataavia malleja. Olen ollut ihan supertyytyväinen. Missään ei koskaan ole ollut mitään korjaustarvetta. Kulutus pysyy järkevän alhaisena (kaikissa alle 5 l/100km), vero kohtuullinen alhaisten päästöjen ansiosta. Hiljaisia ja mukavia ajettavia. Nämä jos mitkä ovat järkiautoja, eivät hankinhinnaltaan älyttömiä, eikä kukaan tämmöisillä brassaile, mutta hinta-laatu-päästöt -suhde on lyömätön.
Pääseekö niillä eteenpäin kuinka kovaa? Pystyykö ohittamaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut kaksi Priusta ja nyt Auris, nämä kaikki ovat siis olleet itselataavia malleja. Olen ollut ihan supertyytyväinen. Missään ei koskaan ole ollut mitään korjaustarvetta. Kulutus pysyy järkevän alhaisena (kaikissa alle 5 l/100km), vero kohtuullinen alhaisten päästöjen ansiosta. Hiljaisia ja mukavia ajettavia. Nämä jos mitkä ovat järkiautoja, eivät hankinhinnaltaan älyttömiä, eikä kukaan tämmöisillä brassaile, mutta hinta-laatu-päästöt -suhde on lyömätön.
Pääseekö niillä eteenpäin kuinka kovaa? Pystyykö ohittamaan?
Luullakseni Suomessa ei ole edes myynnissä autoja, joilla ei pystyisi saamaan kaikilla Suomen teillä ylinopeussakkoja. Sitä suurempiin nopeuksiin ei liene tarvetta, ellei sitten halua peräti ajaa korttinsa hyllylle.
Meillä on Corolla hybridi. Talvella menee reilusti bensaa kun käynnistää kylmänä. Kulutus varmaankin jotain 6,5l/100km. Kun käydään vain kaupassa parin kilsan päässä. Kesällä ei kulu paljon mitään, alle 5 litraa sadalla. Siinä on avaimeton käynnistys. Avainta ei tarvitse ottaa taskusta kun avaa oven ja lähtee ajamaan. Aivan älyttömän hyvä systeemi. Toinen aivan mielettömän hyvä juttu on mukautuva vakionopeudensäädin. Pitää tasaisen välimatkan edellämenijään.
eikö tuo ole aika kova kulutus? Meillä skoda octavia ja kulutus on keskimäärin 3,7l/100km. Ei siis ole hybridi, mutta eikö hybridiauton ideana nimenomaan ole pienempi kulutus (pardon me, en ole autoihmisiä, jos kysymys on tyhmä)
Mulla on Corolla hybridi ja ainoa ongelma on se, että jouduin asennuttamaan autoon ylläpitoakun, koska jos ja kun auto seisoo pakkasessa useamman päivän ja sillä ajetaan vain lyhyttä matkaa, niin käynnistysakku tyhjenee. On kuulemma yleinen ongelma näissä. Eli ei ole auto, jonka jättäisin talviloman ajaksi lentoaseman parkkihalliin, valitettavasti. En olis ostanut hybridiä, jos olisin tiennyt tämän.
Juttua Ylen sivulla: https://yle.fi/uutiset/3-9984637
Vierailija kirjoitti:
Meillä on Corolla hybridi. Talvella menee reilusti bensaa kun käynnistää kylmänä. Kulutus varmaankin jotain 6,5l/100km. Kun käydään vain kaupassa parin kilsan päässä. Kesällä ei kulu paljon mitään, alle 5 litraa sadalla. Siinä on avaimeton käynnistys. Avainta ei tarvitse ottaa taskusta kun avaa oven ja lähtee ajamaan. Aivan älyttömän hyvä systeemi. Toinen aivan mielettömän hyvä juttu on mukautuva vakionopeudensäädin. Pitää tasaisen välimatkan edellämenijään.
Taksi tuo taksi vie halvemmalla tuon matkan ja aina valmiiksi lämmin. Vai onko vain oltava kun naapurillakin
Meillä on hybridinä sekä rav4 että auris. Aiemmin on ollut yaris. Hyvin on kaikki toimineet, ei valittamista. Ohi pääsee kyllä reippaasti muista, toki vie enemmän bensaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko Toyotan hybrideissä DSG vaihteisto?
Toyotan automaatti on nimeltään Multidrive S. Kiihdyttää ilman nykäyksiä. Pesee polttoainekulutuksessa manuaalilaatikon.
toi ota, jos et muuta saa kirjoitti:
Mulla on Corolla hybridi ja ainoa ongelma on se, että jouduin asennuttamaan autoon ylläpitoakun, koska jos ja kun auto seisoo pakkasessa useamman päivän ja sillä ajetaan vain lyhyttä matkaa, niin käynnistysakku tyhjenee. On kuulemma yleinen ongelma näissä. Eli ei ole auto, jonka jättäisin talviloman ajaksi lentoaseman parkkihalliin, valitettavasti. En olis ostanut hybridiä, jos olisin tiennyt tämän.
Juttua Ylen sivulla: https://yle.fi/uutiset/3-9984637
Oho, tuohan on tosi ikävä juttu. Onkohan mulla sama vika, auto on MB ECO Boost, eli sellainen hybridin kevytversio, jossa sähkömoottori avustaa kiihdytyksissä kuten formuloissa. Sähköjärjestelmäkin on 48 volttinen enkä tiedä mistä löytyy sille sopiva akkulaturi.
Minulla on ollut kaksi Priusta ja nyt Auris, nämä kaikki ovat siis olleet itselataavia malleja. Olen ollut ihan supertyytyväinen. Missään ei koskaan ole ollut mitään korjaustarvetta. Kulutus pysyy järkevän alhaisena (kaikissa alle 5 l/100km), vero kohtuullinen alhaisten päästöjen ansiosta. Hiljaisia ja mukavia ajettavia. Nämä jos mitkä ovat järkiautoja, eivät hankinhinnaltaan älyttömiä, eikä kukaan tämmöisillä brassaile, mutta hinta-laatu-päästöt -suhde on lyömätön.