Miksi ihmiset väittää että koiran ja lapsen pito on hankalaa
Että on kulema niin hankalaa yhdessä.
Mulla ja miehellä on sakemanni ja 5 vuotias lapsi.
Koirani on ollut kanssani 8 vuotta, yhden kerran on ollut ongelma eli piti viedä koira eläinlääkärille ja en saanut lapsen vahtia.
Mutta aamulla mies vie koiran, illalla minä yksin tai koko perhe yhdessä.
Päivällä minä.
Lapselle on pienestä pitäen opetettu että esim koiraan ei kosketa kun nukkuu eikä mennä lähelle repimään korvista yms.
En olisi koskaan voinut luopua koirasta sillä se on kiltein ja paras ystävä.
Kommentit (4)
Siis viedäänkö koira aamuin illoin lääkäriin?
Meillä lapset lenkittävät koiraa päivisin, joten itseasiassa koiralle on paljon parempi olla lapsiperheessä kuin lapsettomassa perheessä.
Jos koira ei hyväksy lasta niin varmasti on haastavaa.
Jos on tottunut elämään koiran kanssa ja sellainen on ollut pitkään elämässä niin osaa ehkä paremmin sovittaa sen elämänmuutoksiin. Mutta välillä tuntuu, että nuoret parit ottaa koiran ehkä todellisuudessa vauvakuumeseen, ei ole kokemusta koirista ja sitten se vauvakin tulee parin vuoden sisällä. Sitten on nuori, ehkä osaamattomasti koulutettu koira ja väsyneet vanhemmat. Helposti he sitten koirasta luopuu. Minulla on ollut koiria aina, siis lapsesta asti. Toki lapsena päävastuu oli vanhemmilla, mutta sain ottaa niistä vastuuta sitä mukaa kun osaaminen kehittyi. En osaisi elää ilman koiraa. Pelottaa kyllä, jos tulisi lapsi ja koira ei jostain syystä sopeutuisi tai varsinkin jos lapsesta tulisi pahasti allerginen. Se olisi niin kauhea tilanne etten halua edes kuvitella.