Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kenen syy mielestäsi on jos saisit koronatartunnan?

Vierailija
01.03.2021 |

Hallituksen, perheenjäsenen, työnantajan, naapurin tai talon asukkaan vai jonkun muun (kenen).

Minä pääsisin syyttämään työnantajaa joka piupaut välittää suosituksista. Maskit, turvavälit, käsidesit ym. on kunnossa, mutta avokonttoriin on mentävä keinolla millä hyvänsä, vaikka kaikilta onnistuu etätyöt 100%. Jos joutuu karenssiin niin sitten etätyöt on sallittuja.

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin niiden, jotka eivät käytä busseissa maskia ja puhuvat koko ajan, koko bussimatkan ajan.

Vierailija
2/74 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma vikani. Mitäs olisin mennyt liiaan lähelle liian pitkäksi aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä se olisi ihan oma syy. Todennäköisin tartunnan lähde olisi töistä.

Vierailija
4/74 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olosuhteiden. Vähän kuin sateessa kastuminen.

Vierailija
5/74 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenenkään.

Vierailija
6/74 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallituksen. Rajasta se tänne kokoajan kulkee. En koe kovin reiluksi tuota uhkailua ulkonaliikkumiskiellolla kun ei ole itse revitelty menemään. Eikä ole tuntunut hallitusta kiinnostavan hillitä tänne kantautuvia tartuntoja.

Vierailija
7/74 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkeän viruksen.

Vierailija
8/74 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ainakin osittain omaa syytä. Toki riippuu tilanteista.

Vierailija
9/74 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väki joka ravaa rajan yli. Väki joka ei välitä ohjeistuksista ja ylenkatsoo rajoituksia.

Vierailija
10/74 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset toisivat sen todennäköisemmin koulusta. T: jo 4 altistusta ja karanteenia

Vierailija
11/74 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallituksen. Rajasta se tänne kokoajan kulkee. En koe kovin reiluksi tuota uhkailua ulkonaliikkumiskiellolla kun ei ole itse revitelty menemään. Eikä ole tuntunut hallitusta kiinnostavan hillitä tänne kantautuvia tartuntoja.

Samoin, viime keväästä ei mitään ole opittu.

Tiedettiin myös, että virus muuntuu, silti tänne on lapannut väkeä testaamatta jo syksystä lähtien.

Vierailija
12/74 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se riippuu ihan tilanteesta ja siitä, tietäiskö mistä tartunta on tullut jne. Työskentelen terveydenhuollossa asiakkaiden kanssa, lähtökohtaisesti meidän asiakkaat ovat terveitä. Joten jos huono tuuri käy, niin sieltähän tartunta voi tulla, mutta pidän äärimmäisen epätodennäköisenä, että kukaan sitä tahallaan tartuttaisi. Mielestäni ei voi tällöin sanoa että se olisi kenenkään syy, koska todennäköisesti tartuttaja olisi ollut itsekin tartunnastaan tietämätön.

Jos ravaisin baareissa tai punttiksella näissä olosuhteissa, syyttäisin itseäni... valitettavasti meidän lähin kuntosali on koko epidemian ajan ollut aivan täyteen lyöty, olen kuullut tutuilta. Näitä oli sit lopulta pakko rajoittaa ylemmältä taholta kun ihmiset tai omistava puoli ei muuten ymmärtäneet. 🤷🏻‍♀️

Toki itse olen sitä mieltä, että rajoituksia on ollut liian vähän ja liian tehottomia. Joten siinä mielessä voisi laittaa syyttävää sormea päättäjien suuntaan. Myös tartuntaketjujen jäljittämisen sakkaaminen ja tiedottamisen puute. Itselleni ilmoitettiin asetetusta karanteenista 15 pvää altistuksen jälkeen, eli karanteenin jo loputtua. Onneksi olin ollut omaehtoisessa karanteenissa.

Vierailija
13/74 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinan valtion.

Vierailija
14/74 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se pitää hallitusta syyttää, kun eivät saa rajaa kiinni ja tulijoille pakollista valvottua karanteenia.

Tosiasiassa tauti varmaan tulee lapsen koulusta tai miehen työpaikalta (nuorempi väki kehuu aina vkl-bileitään), muut kontaktit on aikalailla hallinnassa. Oma työyhteisö on pieni ja täysjärkistä porukkaa, jokainen hoitaa omat asiansa eikä reissaile omaa mökkiä kummemmin tai käy bilettämässä.

Vierailija
15/74 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan typerää tällainen syyllisten etsintä.

Teen parhaani, pesen käsiä, käytän maskia.

Toivon etten tartuntaa saisi mutta ymmärrän että voin sen saada. Jos saan, en syytä ketään, kuten en ole minkään muunkaan virustaudin saadessani ennenkään syyttänyt.

Vierailija
16/74 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä hallituksen, mutta pian avin ja koronanyrkin joka haluaa taudin leviävän.

Vierailija
17/74 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha sitä sairastuessa on ketään syyttää. Sairaudet ovat osa tavallista elämää ja luonnon kiertokulkua.

Vierailija
18/74 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

24/7 laitostyö isossa porukassa sosiaalialalla. Työnantajaa syyttäisin.

Vierailija
19/74 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma Tod näk

Vierailija
20/74 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyky-yhteiskunnan.