Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisia oireita teille on tullut kakkostyypin diabeteksesta?

Vierailija
01.03.2021 |

Itse sain juuri kuulla sairastuneeni kyseiseen tautiin.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsymystä ja induliinin tarvetta.

Vierailija
2/30 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään. Ei ollut mitään silloin, kun vielä en tiennyt sairaudesta, eikä ole nytkään mitään oireita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miten aiot hoitaa sairauttasi?

Vierailija
4/30 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla huomattiin 2 tyypin diabetes sattumalta kun kävin vuosikontrolli verikokeissa toisen sairauden takia. Siinä sit huomattiin että sokerit on koholla. Minkäänlaisia oireita minulla ei ollut, tuli täytenä yllätyksenä puskista tää diagnoosi. Nyt oon sairastanut diabetestä kuutisen vuotta, ja sokerit on pysyneet niin hyvänä että pärjään pelkällä tablettihoidolla eikä koskaan oo tarvinnut insuliinia. :)

Vierailija
5/30 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtäkkiä sairastuit, vaikka siinä menee yleensä vuosikausia (kymmeniä) diabeteksen kehittymisessä?

Vierailija
6/30 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sitä hoitaa tarvi jos ei ole mitään oireita. Mikä sairaus se semmoinen on?

Vierailija
7/30 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri toteaa diabeteksen maistamalla potilaan virtsaa.

Vierailija
8/30 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään. Ei ollut mitään silloin, kun vielä en tiennyt sairaudesta, eikä ole nytkään mitään oireita.

Ei oireile, olin vain lihava silloin.

Vierailija
9/30 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisemmin mulla on ollut verensokeri koholla eli esidiabetes ja käytyäni tänään verikokeissa sain kuulla lääkäriaikaa varatessani veriarvojen huonontuneen diabeteslukemiin. 

Mietin, että tuleeko kyseisestä sairaudesta oireita (esim. näön huonontumista tai jalkojen tunnottomuutta jne.) siitäkin huolimatta, että käyttää diabeteslääkkeitä.

Vierailija
10/30 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukahdan, jos syön paljon makeaa ja sokerista. Jos syömisestä on kulunut liian pitkä aika, tulen hermostuneeksi ja väsyn. Joskus itken väsymyksestä.

Vierailija
11/30 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkkeitä alan syömään mutta tuskin onnistun laihduttamaan sillä ylipainoni loppuu loputtomasta yksinäisyydestäni. Minulla ei ole ollut yhtään kaveria yli viiteentoista vuoteen ja tästä johtuen juon runsaasti alkoholia ja syön yksinäisyyteeni.

Ap

Vierailija
12/30 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiallinen hiilihydraattien syönti nosti arvoja. Kun vähensin, arvot tippuivat. Laihdutus myös.

Vierailija
13/30 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin, että tuleeko kyseisestä sairaudesta oireita (esim. näön huonontumista tai jalkojen tunnottomuutta jne.) siitäkin huolimatta, että käyttää diabeteslääkkeitä.

Jos saat pidettyä verensokeritasot hyvin lähellä normaalia, on riski melko pieni. Valitettavan usein diabeetikoilla vaan on aika huono sokeritasapaino, jolloin riski mm. mainitseemiisi hermovaurioihin on ihan merkittävä. Mutta hyvällä omahoidolla ja lääkityksellä voi itseään auttaa ja pitää terveydestään hyvää huolta! Ei siis saa heittää kirvestä kaivoon vaikka onkin sairastunut. Tsemppiä!

Vierailija
14/30 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-diabeteksen saa tasapainoon parhaiten vhh:lla. Valitettavasti suomenkielistä linkkiä ei tähän löydy, briteissä saa tämän tiedon myös virallisessa diabatesneuvonnassa. https://www.diabetes.co.uk/diet/low-carb-high-fat-diet.html

Vierailija
15/30 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkkeitä alan syömään mutta tuskin onnistun laihduttamaan sillä ylipainoni loppuu loputtomasta yksinäisyydestäni. Minulla ei ole ollut yhtään kaveria yli viiteentoista vuoteen ja tästä johtuen juon runsaasti alkoholia ja syön yksinäisyyteeni.

Ap

Laihduttaminen ei sua auta, vaan oikea ruoka.

Vierailija
16/30 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Laihtuminen on tärkein,sivuseikka millä hydraateilla.

Vierailija
17/30 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esi- ja varsinaiset diabeetikot eivät huomaa autonomisen ja ääreishermostonsa heikkenemistä, ennen kuin oireet ovat niin pahat että hermovauriot ovat jo parantumattomat. Se, ettet ole huomannut oireita, ei tarkoita sitä ettei kehosi ole jo vaurioitunut vuosikausia jatkuneesta sokeriarvojen heittelystä.

Ja jollekin ylhäällä kysyneelle vastaus: kyllä, silmäpohjat ja hermosto jatkaa vaurioitumistaan insuliinilääkityksestä huolimatta, jos hoito ei ole tasapainoinen. Muutoksia voi hidastaa hyvällä hoidolla.

Vierailija
18/30 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esi- ja varsinaiset diabeetikot eivät huomaa autonomisen ja ääreishermostonsa heikkenemistä, ennen kuin oireet ovat niin pahat että hermovauriot ovat jo parantumattomat. Se, ettet ole huomannut oireita, ei tarkoita sitä ettei kehosi ole jo vaurioitunut vuosikausia jatkuneesta sokeriarvojen heittelystä.

Ja jollekin ylhäällä kysyneelle vastaus: kyllä, silmäpohjat ja hermosto jatkaa vaurioitumistaan insuliinilääkityksestä huolimatta, jos hoito ei ole tasapainoinen. Muutoksia voi hidastaa hyvällä hoidolla.

Mikä on se hyvä hoito?

Vierailija
19/30 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Laihtuminen on tärkein,sivuseikka millä hydraateilla.

Olet väärässä.

Vierailija
20/30 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat ainakin koronarokotuksen hetikohta. Ekassa riskiryhmässä.