Olen kiihtymisvaiheessa kilojeni puolesta
Olen lihonut 5kg/kk. Pelkään leviämisvaihetta jo ennakkoon. Saas nähdä mihin tuo leviämisvaihe päättyy, mihin kiloihin. :(
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Oletko muuten asentanut puntariisi koronakilovaroittimen?
Piippaa pahanlaisesti, korvia hivellen, kun viisari heilahtaa puntarissa yli neuvolan sallittujen aikuispainomäärän:D
Finskikielen proffan mieliksi korjaan: ....aikuispainomäärien....
Vierailija kirjoitti:
Maskinkäyttö ehkäisee tehokkaasti ruuan pääsyn mahalaukkuun.
Tutkimusnäytön perusteella kasvosuojusten käytön vaikutus ruuan pääsyssä mahalaukkuun on vähäinen tai olematon. On myös todettu, että kasvomaskien mahdollista vaikutusta on vaikeaa erottaa muiden dieettitoimien vaikutuksista.
Myös käsien pesu on tehokas konsti. Se on vain siitä hankala, että sitä olisi tehtävä koko hereilläoloaika, jotta se tehoaisi.
Sen sijaan käsidesi ruokaan lisättynä toimii. Esimerkiksi suklaata käsidesillä ei tule ollenkaan syötyä niin paljon kuin ilman käsittelyä.
Älä huoli, kiihtymis- ja leviämisvaihetta seuraa perustaso, jolloin kilot vakiintuvat ja asettuvat siten pysyvästi uudeksi perustasoksi.
Vierailija kirjoitti:
Älä huoli, kiihtymis- ja leviämisvaihetta seuraa perustaso, jolloin kilot vakiintuvat ja asettuvat siten pysyvästi uudeksi perustasoksi.
Juuri näin. Uusi normaali. Mutta yhdessä tästä selvitään.
Kotoilujumppaa on lisättävä, ettei tässä käy nyt kansanterveydellisesti koko Suomen kansalle huonosti, että niinku kaikki muut taudit senkun jatkavat kasvuaan, kakkostyypin sokeritauti lisääntyy, ja sanotaanko, että jonkinasteinen alkoholin kulutuksen lisääntyminen on aistittavissa tilastoissa.
Laihialainen saunalenkki: sinappia kainaloon ja juokset saunan ympäri.
Voit yrittää ehkäistä leviämisvaiheeseen siirtymistä eristäytymällä parvekkeelle jumppaamaan Daruden Sandstormin tahdissa.
Muista ettei kannata matkustaa kiihtymisvaiheessa ulkomaisten lihapatojen ääreen. Kiinassa otetaan jopa testejä peräaukosta, että missä vaiheessa matkustaja on. En tiedä miten se kilojen lisääntyminen siellä näkyy, luulisi että siitä vierestä mittaamalla näkyisi paremmin.
Väärinkäytettynä maski ei sitten auta, vaan pahentaa tilannetta. Jotkut siirtelevät jopa maskia leuan alle ja siitä takaisin suun eteen. En yhtään ihmettele, että ollaan kohta leviämisvaiheessa ympäri Suomea!
Olen ollut leviämisvaiheessa jo 5 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Piippaa pahanlaisesti, korvia hivellen, kun viisari heilahtaa puntarissa yli neuvolan sallittujen aikuispainomäärän:D
Hanki patentti tuolle idealle, olisi hyvää bisnestä.😅
Vierailija kirjoitti:
Seuraan itse kehitystä hyvin tarkasti ja kuuntelen asiantuntijoita herkällä korvalla. Valmiutta on nopeisiin ja radikaaleihin toimiin.
Kiihtymisvaihe on BMI 25-29,9. Kun BMI ylittää 30 on siirrytty leviämisvaiheeseen. Tilanne on nyt vakiintuneesti uudessa normaalissa. Jos BMI nousee 35:een, ollaan tasolla kaksi. Silloin selvitellään ketterästi mahdollisuuksia olla menemättä ravintolaan. Keinoja kyllä löytyy.
Itse juuri siirryin leviämisvaiheeseen.
Toivotko muutosta vai teetkö aktiivisia toimia sen eteen?
Kehotetaan kansalaisia lataamaan kalorivilkku. Se hälyttää, kun päivän annos on nautittu. - miksei sellasta muuten oikeasti kukaan ole vielä kehittäny?!
Se on se uusi normaali. Hiemanko taka vai etupainotteisesti. Koronakilot on tullut jäädäkseen.
Turvaväli herkkuhyllyihin. Eikä hamstrata mitään koronavarastoja. Ja muistakaa, tästäkin selvitään!